Officiële kleding

Auteur Topic: Officiële kleding  (gelezen 62347 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Target77

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 5 mei 2005, 11:29:09
ja dat dacht ik ook al, bij ons was die van iedereen te klein ;D

Je zal maar een flinke bierbuik hebben dan  ;D ;D ;D

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 5 mei 2005, 15:54:15
Volgens mijn info is al deze kleding reeds geretourneerd naar het hoofdkantoor en buiten dat al zeeer gedateerd, mijns inziens is het beter om in de standaard rode kruis kleding te verschijnen of voor dit soort gelegenheden nieuwe en iets meer up to date officiele Rode Kruis dienstkleding aan te schaffen in bijvoorbeeld donkerblauw. Maar dat laastte zal wel weer op kostenproblemen stuiten. ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #72 Gepost op: 11 mei 2005, 01:06:43
Volgens mijn info is al deze kleding reeds geretourneerd naar het hoofdkantoor en buiten dat al zeeer gedateerd, mijns inziens is het beter om in de standaard rode kruis kleding te verschijnen of voor dit soort gelegenheden nieuwe en iets meer up to date officiele Rode Kruis dienstkleding aan te schaffen in bijvoorbeeld donkerblauw. Maar dat laastte zal wel weer op kostenproblemen stuiten. ;)

Ik vrees het ook, maar het rood/grijs is voor sommige inzetten wel erg schreeuwend en dan is het blauw inderdaad een illegale oplossing

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 11 mei 2005, 10:08:33
Ik vrees het ook, maar het rood/grijs is voor sommige inzetten wel erg schreeuwend en dan is het blauw inderdaad een illegale oplossing

Owowow,! iets dat ''illegaal'' is bij het Rode Kruis?! Laat het HB er maar geen lucht van krijgen :-X :-X :P
Horen - zien - zwijgen  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

sigmash

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 19 mei 2005, 21:52:11
Dankzij een bezoekje aan de beurs in Rosmalen heb ik antwoord op de vraag die ik hier een tijdje gelden heb gepost:

Heeft er hier iemand ervarig met de broek van G&S in vergelijking tot die van KLM echo ?
En hier gaat het mij met name om of deze er van een afstandje hetzelfde uitziet. Dus NRK logo op rechter dijbeenzak, dit is op de site van G&S niet te zien.

Het antwoord is dus JA, de G&S broek is op afstand hetzelfde als de KLM broek en dus niet herkenbaar als "illegaal". Ik ga bestellen dus.

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 19 mei 2005, 22:28:29
Het enigste wat volgens mij anders is, is de plaats van de reflecterende strepen, deze zitten iets lager net boven de enkel
Nurse powerrrrr

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 20 mei 2005, 00:29:03
En een extra broekzak op het andere been.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 20 mei 2005, 23:14:49
Je mag het jasje natuurlijk wel dragen elke afdeling van het rode kruis is een autonome vereniging met eigen statuten.
We hoeven ons niet aan de landelijke kleding RICHTLIJNEN te houden. Een aantal afdelingen waaronder het mijne heeft eigen pakken laten maken en ontwerpen.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 15 juni 2005, 19:19:03
De discussie over wat er wel en niet onder "officiele" Rode Kruis kleding valt, mag hier dan wel al weer een paar maanden stil liggen, toch wil ik jullie het volgende artikel niet onthouden. Gezien in nota bene de "Voor elkaar" In het december nummer van dit clubblaadje van het Nederlandse Rode Kruis dat doorgaans weinig te melden heeft over noodhulp, stond een ingezonden brief waarin de briefschrijver naar aanleiding van het dragen van allerlei kleding variaten tijdens een wandeltocht de vraag stelt wat de voorschriften zijn. Hij krijgt hierop antwoord van Gerrit van de Meer, senior Beleidsmedewerker Grootschalige Hulpverlening:

Er is geen uniform dus ook geen algemeen geldend uniformvoorschrift. Rode Kruis-kleding is niets meer of niets minder dan duidelijk herkenbare werkkleding. Er is niets op tegen om een onderdeel van de kleding te dragen om te laten zien dat je het Rode Kruis vertegenwoordigt. Wel kan de verantwoordelijke leidinggevende/bestuurder per inzet eisen aan de kleding stellen, zoals bij de Vierdaagse gebeurt

Interessante uitspraak om naar te verwijzen als binnen je afdeling de discussie omtrent kleding van een andere leverancier speelt....
Heeft iemand een scan van de pagina uit het decembernummer van voor elkaar waarin dit staat? Dit aangezien de discussie nu ook binnen onze afdeling speelt?
Directie wil geen toestemming geven voor andere kleding dan KLM zonder iets op schrift waar staat dat andere kleding ook mag....

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #79 Gepost op: 22 juni 2005, 00:04:13
Blijkbaar mag Spijkerbroek ook.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.