Officiële kleding

Auteur Topic: Officiële kleding  (gelezen 62392 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

sigmash

• Gast
Reactie #110 Gepost op: 31 maart 2006, 22:43:21
De kleding van het DRK is inderdaad "Zoeper" Ik heb wel eens oefeningen in Duitsland meegedraaid waar het Rettungshundenstaffel uit Aachen meedeed. De jassen van de hondengeleiders zijn zelfs Gore-tex !

Maar als we kijken naar Vlaanderen daarentegen, kom ik toch tot de conclusie dat het nog slechter kan dan in NL. Daar hebben ze voor buiten werkzaamheden een soort paars-achtige pakken met oranje vlakken. En als binnen-huis tenu blauwe broeken met mottige blauwe overhemden waar het Rode Kruis op een wit vierkant opstaat, alsof er een sticker op is geplakt.

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 31 maart 2006, 23:05:04
Dan is mijn vraag als buitenstaander van het NRK (nog wel), wat let het NRK om vergelijkbare kleding als in Duitsland aan te schaffen? Die kostprijzen van die jassen liggen per stuk op € 89,= en dalen naar in de 70,= bij afname van grotere hoeveelheden.... Dat is relatief gezien toch weinig geld zou ik zo denken....  :)

groetjes, Michel

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 31 maart 2006, 23:11:25
De kleding van het DRK is inderdaad "Zoeper" Ik heb wel eens oefeningen in Duitsland meegedraaid waar het Rettungshundenstaffel uit Aachen meedeed. De jassen van de hondengeleiders zijn zelfs Gore-tex !

Maar als we kijken naar Vlaanderen daarentegen, kom ik toch tot de conclusie dat het nog slechter kan dan in NL. Daar hebben ze voor buiten werkzaamheden een soort paars-achtige pakken met oranje vlakken. En als binnen-huis tenu blauwe broeken met mottige blauwe overhemden waar het Rode Kruis op een wit vierkant opstaat, alsof er een sticker op is geplakt.

Die oranje/rode pakken zitten wel redelijk alleen zien ze er idd niet uit, en die blauwe broek met overhemd komt heel stoffig over

van www.redcross.be
Nurse powerrrrr

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #113 Gepost op: 1 april 2006, 11:21:25
Doe mij maar Duits!  ;D
Arts  www.alphalog.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #114 Gepost op: 2 april 2006, 10:33:56

Mee eens, heb de Vlaamse (binnen-huis) kleding bij de Night of the Proms in Antwerpen gezien. Niet echt om over naar huis te schrijven.

Dan is mijn vraag als buitenstaander van het NRK (nog wel), wat let het NRK om vergelijkbare kleding als in Duitsland aan te schaffen? Die kostprijzen van die jassen liggen per stuk op € 89,= en dalen naar in de 70,= bij afname van grotere hoeveelheden.... Dat is relatief gezien toch weinig geld zou ik zo denken....  :)

groetjes, Michel

Kan me voorstellen dat je dat oppert. Helaas, zo eenvoudig gaat dat niet. Zoals hier in de discussie al eerder aangegeven, binnen een land is het prettig als de kleding uniform is. Eerst moet er dus consensus zijn over welke kleding aan te schaffen, vervolgens moet er ook voldoende geld beschikbaar zijn om die kleding aan te schaffen. Met name dat laatste zal voor problemen zorgen, reken maar eens na wat het kost om een afdeling met 50 actieve vrijwilligers in taakveld 3 van een geheel nieuw tenu te voorzien...

frankj

• Gast
Reactie #115 Gepost op: 7 april 2006, 00:00:26
wat ik van Duitland weet is dat een gedeelte van het geld geind door verkeersovertredingen naar hulpinstanties zoals het rode kruis en het THW gaan.
Das andere koek dan hier in Nederland.

Dan kan jij ook zo'n mooie en degelijke kleding aanschaffen voor je afdeling.

Frank

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #116 Gepost op: 8 april 2006, 20:47:50
wat ik van Duitland weet is dat een gedeelte van het geld geind door verkeersovertredingen naar hulpinstanties zoals het rode kruis en het THW gaan.
Das andere koek dan hier in Nederland.

Dan kan jij ook zo'n mooie en degelijke kleding aanschaffen voor je afdeling.

Frank

Tja klinkt erg leuk...  :D
Dan nog het vraagstuk welke organisaties wel en welke niet. Verder ook controle of het geld goed gebruikt wordt.
Niet erg haalbaar in Nederland, de staat houdt het het liefste zelf. Misschien is het een idee om dan op sigaretten en alcohol accijns ook een Rode-Kruis-dubbeltje te zetten, levert ook een fortuin op ;D...

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #117 Gepost op: 9 april 2006, 11:47:00
Dan voer je niet echt een ontmoedigingsbeleid hé ;) "ik rook voor het goede doel"... Right  ;D
Arts  www.alphalog.nl

Kanarie

• Gast
Reactie #118 Gepost op: 9 april 2006, 18:52:35
;) "ik rook voor het goede doel"... Right  ;D

*onder bureau* ROFL  :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #119 Gepost op: 9 april 2006, 19:10:57
Dan voer je niet echt een ontmoedigingsbeleid hé ;) "ik rook voor het goede doel"... Right  ;D

Ik rijd te hard voor het goeie doel!
Ik rijd door rood voor het goeie doel!
Ik parkeer zo asociaal mogelijk mijn PC-hoofdtrekker in Nijmegen, ook voor het goeie doel!

Heerlijk!  ;D