Officiële kleding

Auteur Topic: Officiële kleding  (gelezen 62342 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

1of4

• Gast
Reactie #180 Gepost op: 20 september 2007, 14:28:06
Ik wou nog even terugkomen op de reacties op de geplaatste foto van de dodenherdenking in Groningen.

Tja, dat is het nadeel met een grote groep hulpverleners en een klein budget voor nieuwe kleding...
Ik zie inderdaad nog mensen met het oude werkpak, en mensen met het nieuwe werkpak, met of zonder fleecetrui. Naar verluidt wordt er aan gewerkt om te zorgen dat iedereen in Groningen een nieuw werkpak krijgt.

Helaas (?) mag het 'oude' uniform niet meer gedragen worden. Deze werd tot voor kort elk jaar gedragen tijdens de dodenherdenking. Moet er dan de keuze gemaakt worden om niet meer mee te lopen? Ik vind persoonlijk van niet.

Ik heb die foto van de dodenherdenking even bekeken.. En dit kan wat mij betreft kan het zo niet he.. Of je hebt allemaal helemaal exact het zelfde aan of je gaat niet. Schandalig dit!

En als je dan al verschil in uniform hebt (zoals luchtmacht ,marine en landmacht b.v.) dan groeperen, zelfde uniformen bij elkaar.
Maar dat was hier niet het geval en volgens mij gaat dat binnen het Rode Kruis niet op.

Maar ja, ik heb dan ook iets met uniformen  ;D.  Die heb je goed aan of niet aan en allemaal op de zelfde manier.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #181 Gepost op: 23 september 2007, 22:07:32
Ik heb die foto van de dodenherdenking even bekeken.. En dit kan wat mij betreft kan het zo niet he.. Of je hebt allemaal helemaal exact het zelfde aan of je gaat niet. Schandalig dit!

En als je dan al verschil in uniform hebt (zoals luchtmacht ,marine en landmacht b.v.) dan groeperen, zelfde uniformen bij elkaar.
Maar dat was hier niet het geval en volgens mij gaat dat binnen het Rode Kruis niet op.

Maar ja, ik heb dan ook iets met uniformen  ;D.  Die heb je goed aan of niet aan en allemaal op de zelfde manier.

Vandaag de Dam tot Dam loop gehad, in de 100 EHV'ers RK aanwezig. Ook verschillende regio's dus.
En echt waar, het ziet er niet uit al die soorten kleding door elkaar!!! De ene heeft een "echte" trui aan, de ander een fleece trui, weer een andere een G&S werkhemd zo een grijs/rode, die weer een "echte" bodywarmer, die weer een antieke, die weer een alternatieve......
Het ziet er echt totaal niet uit allemaal wat anders aan. Hou het lekker bij de OFFICIELE kleding....zoals G&S en die fleece truien is ook wel officeel, maar hou het gewoon bij de standaard kleding, shirt, wollen trui, grijze broek, parka jas/bodywarmer. Koop niet allemaal wat anders.....hou het netjes en formeel. ::)

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #182 Gepost op: 24 september 2007, 15:03:43
Hou het lekker bij de OFFICIELE kleding....zoals G&S en die fleece truien is ook wel officeel
G&S kleding is NIET officieel. De enige officieel door de ALV erkende/goedgekeurde kleding, is het kledingpakket wat KLM kleding voert.... Alle andere varianten (oa G&S, oude uniformen, oude werkpakken, etc) zijn geen officiele kleding (meer).

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #183 Gepost op: 24 september 2007, 16:52:22
Oke, des te beter. Snap daarom niet waarom het gedragen wordt.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #184 Gepost op: 24 september 2007, 17:07:50
Oke, des te beter. Snap daarom niet waarom het gedragen wordt.
Omdat het slijtvaster is.
Prettiger zit.
Je werk jas slaat niet in het gezicht van je slachtoffer.
en wat ik jaren geleden begreep is dat G&S ook nog eens goedkoper was dan het 'officiele' werkkleding pakket.

Het RK heeft geen uniform maar werkkleding.;)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #185 Gepost op: 24 september 2007, 17:19:29
Persoonlijk snap ik niet waarom die vieze, kriebelige en totaal onhandige wollen truien niet er niet uit gaan! Het werkt totaal niet lekker.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 25 september 2007, 05:23:43
Omdat het slijtvaster is.
Prettiger zit.
Je werk jas slaat niet in het gezicht van je slachtoffer.
en wat ik jaren geleden begreep is dat G&S ook nog eens goedkoper was dan het 'officiele' werkkleding pakket.

Het RK heeft geen uniform maar werkkleding.;)
Zoals met alles is dit ook puur subjectief en persoonlijke voorkeur (Heb bijvoorbeeld nog nooit last gehad van mijn jas die in het gezicht van een SO slaat????). Daarbij is G&S niet goedkoper wanneer je een vrijwilliger in zijn geheel wilt aankleden, maar net zo duur/goedkoop als KLM.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #187 Gepost op: 25 september 2007, 08:50:43
ik moet zeggen dat ik tijdens de hulpverlening maar zelden mijn jas aan heb, de meeste evenementen in de winter zijn toch binnen en met eigen t-shirt, polo, trui en bodywarmer kom je al een heel eind.
Ook als ik m aan heb, is ie meestal dicht en dus ook geen last van de jas.
Moet zeggen, had eerst een hekel aan de wollen trui maar na een dagje in een plastic zak in de diepvries (TIP)!!! is het nu niet meer kriebelig en draag ik hem erg graag, is lekker warm en lekker rood  ;)
Enige nadeel van de broek in de winter is dat hij zo dus is maar het blijkt een overbroek te zijn, waaronder men dus eigenlijk een eigen broek aan zou moeten... iemand hier ervaring mee?
Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

EHBjOOST

• Forum gebruiker
Reactie #188 Gepost op: 25 september 2007, 12:50:37
Zoals met alles is dit ook puur subjectief en persoonlijke voorkeur (Heb bijvoorbeeld nog nooit last gehad van mijn jas die in het gezicht van een SO slaat????). Daarbij is G&S niet goedkoper wanneer je een vrijwilliger in zijn geheel wilt aankleden, maar net zo duur/goedkoop als KLM.

SLaan is ook wel een groot woord,maar de jas hangt wel snel in de weg was mijn ervaring met de KLM Jas. Die ik ook wel 2 keer aan gehad heb.

De afdeling waar ik zit had op gegeven moment meerdere keren sets kleding van vaste posters moeten vervangen omdat ze naden los lieten en nog wat zaken. Als je dan per seizoen 2 uniformen afschrijft per vrijwilliger word KLM toch duurder dan G&S.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #189 Gepost op: 25 september 2007, 13:47:14
Tip voor het comfortabel dragen van de (KLM) buitenjas zoals bij de Koninklijke Landmacht.
Koord onderin vervangen door een elastiek van gelijke dikte, voorts een strikje erop en naar binnen toe omslaan zodat de bovenste reflectiestrook onderaan zit. Is ook warmer omdat er geen wind onderdoor komt.

Kees  8)