3 jaar. Zeer aanhankelijk, als het aan hem ligt knuffelt ie de hele dag. Maar erg waaks, binnen en buiten...beschermt ''zijn'' roedel. leve de slipketting..
12.5 jaar, respect! En laat me raden; echt zo'n ouwe lobbes die beetje bromt en knort als ie het ergens niet mee eens is?
Was hij wel erg waaks, toen ie jong was? Dat moet haast wel, zo is het ras nou eenmaal..
3 jaar is een leuke leeftijd. Dan zijn ze lompsterk en in de bloei van hun leven. Dat knuffelen heeft de mijne niet anders gedaan de afgelopen 12,5 jaar. Mensen geloven dat niet, maar toch zijn Rottweilers échte knuffelaars.
De mijne is een echte grommer. Als iets leuk is gromt-ie, als iets vervelend is gromt-ie. Omstanders vinden dat eng, maar als baas kan je prima z'n grom interpreteren. Een 'ik vind dit leuk/lekker grom' klinkt anders dan 'nu stoppen baas want ik vind dit niet leuk' grom. Bijten kan-ie ook niet meer. Hij had me laatst te pakken. Vroeger bloedde het, nu blauwe plek. Uiteraard gelijk gecorrigeerd en het is alweer enkele maanden een scheetje