Reanimatie ervaring met AED na SMS alert

Auteur Topic: Reanimatie ervaring met AED na SMS alert  (gelezen 32500 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2009, 16:50:36
Maar, .... als je geen fotos maakt en ook niet op de melding reageert om hulp te verlenen waarom ga je dan richting zon incident. ??? Verder zou ik ook niet op zon melding gaan fietsen tenzij ik zeker weet dat ik er sneller kan zijn als de hulpdiensten en daarmee de reanimatie kan starten, zon AED groep is een super idee.

Als je weet hoe je moet reanimeren en de hulpdiensten zijn nog niet ter plaatse, is het altijd goed om je kennis te gebruiken en te starten met reanimeren.!  O0
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2009, 19:00:41
maar zou de gemeente er nut van inzien terwijl de aanrij tijden van de ambulance niet afwijken van de 15 minuten
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2009, 19:07:56
ligt eraan

als het net aan is en er is maar 1 ambulance beschikbaar in jouw regio hoelang doet die 2e ambulance er dan over
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2009, 19:12:28
gister waren meteen 2 ambulance's beschikbaar en dat is meestal zo want wij vallen onder de post maastricht en die hebben meestal wel meteen 2 ambulance's beschikbaar is wel 1 keer voorgekomen dat er geen beschikbaar was en toen ambulancemoter als 1ste wagen werd ingezet
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2009, 22:40:42
dan zou ik contact opnemen met een ambu vpk als hij er nut in ziet. dan kan het meestal wel
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2009, 22:41:55
dan zou ik contact opnemen met een ambu vpk als hij er nut in ziet. dan kan het meestal wel

probeer eerst eens bij de ambulancedienst, of de GHOR. i.i.g. succes O0

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2009, 22:54:16
Ik pak mijn woonplaats Barneveld er even bij. Veel wijken in Barneveld zijn op het PAMS netwerk aangesloten, defibrilators geplaatst en BLS'ers en AED-bedieners opgeleid. Ook staan er overdag 2 ambulances beschikbaar op de post in Barneveld. Toch is er het nut van het AEDnetwerk, omdat je bij een reanimatie gewoon binnen enkele minuten bij het slachtoffer moet zijn. Als een ambulance eerst 10 minuten aanrijtijd heeft, neemt de kans op volledig herstel behoorlijk af. Als er, vanuit de wijk van het slachtoffer, burgerhulpverleners met een AED naar het slachtoffer kunnen worden gestuurd, heb je al gauw binnen een paar minuten mensen bij het slachtoffer. Dat is het nut van zulke netwerken!

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2009, 23:00:12
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,23525.0.html

In dit topic meer over te lezen.

En om nog even terug te komen op je vraag Jeroen; Zulke netwerken worden vaak opgezet door de gemeente, in samenwerking met de ambulance dienst en eventueel de Nederlandse Reanimatieraad

security88

• Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #18 Gepost op: 24 augustus 2009, 00:48:17
wat ik me dan even afvraag, buiten het opstarten van een AED netwerk om, hoe wettelijk haalbaar is het als jij, als hulpverlener "even" een woning binnenstapt waar een reanimatie so ligt en wederhelft buiten staat te schreeuwen van paniek... kan daar geen aanklacht in de richting van huisvredebreuk oid uitkomen??
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2009, 00:56:52
Als je via een PAMS-oproep een reanimatie in een woning opstart, dan valt dat wettelijk wel te verantwoorden, hoewel ik dan da rulez er wel even bij moet pakken.
Als jij bij een reanimatie in huis aankomt en kenbaar maakt dat je kunt reanimeren, dan hebben logischerwijs de meeste mensen je maar al te graag in huis, dus hoef je voor huisvredebreuk niet zo bang te zijn.
Als jij je bij de rechter moet verantwoorden voor huisvredebreuk, en je stelt daartegenover dat je daardoor iemands leven hebt kunnen redden, zou je ervoor moeten boeten..? O0