Reanimatie ervaring met AED na SMS alert

Auteur Topic: Reanimatie ervaring met AED na SMS alert  (gelezen 32277 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #100 Gepost op: 23 april 2010, 19:34:54
Laat de afloop (vorderingen) weten, gooi het hier maar neer.  O0


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #101 Gepost op: 28 april 2010, 17:28:22
Ik heb vandaag mijn eerste alarmering via AED Alert ontvangen, bij mijn overburen. Ik was echter niet thuis, maar heb tovh besloten te gaan rijden, met de visie dat ik geen idee had hoeveel mensen er bij mij in de buurt lid zijn, en dat 2 extra handen prettig kunnen zijn bij een reanimatie.

Toen ik aankwam waren er reeds 2 ambulances aan het werk, en heb ik mij met een andere vrijwilliger over de familie bekommerd, die zelf gelukkig wel hadden gereanimeerd.  De andere alerters waren ook pas na de ambu aangekomen, en we hebben enkel de familie bijgestaan. Helaas is de persoon in kwestie in het ziekenhuis alsnog komen te overlijden.

Ookal heb ik nu niet hoeven reanimeren ( we wonen vlak bij de GGD, standplaats van de ambu's) heb ik me wel nuttig kunnen maken gelukkig.

Het netwerk heeft dus wat mij betreft echt nut!
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #102 Gepost op: 6 mei 2010, 15:46:12
Mezelf op 2 mei aangemeld bij aed alert en op 4 mei de 1e oproep gehad. Ik arriveerde met voor de politie die een aed bij hadden. We zijn direct gestart met reanimeren en hebben de aed ook gebruikt voor de ambulances arriveerden.


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #103 Gepost op: 7 mei 2010, 00:13:14
Mezelf op 2 mei aangemeld bij aed alert en op 4 mei de 1e oproep gehad. Ik arriveerde met voor de politie die een aed bij hadden. We zijn direct gestart met reanimeren en hebben de aed ook gebruikt voor de ambulances arriveerden.

En hoe heb je het allemaal ervaren?


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #104 Gepost op: 7 mei 2010, 12:57:02
Het was niet mijn 1e reanimatie dus ik weet ong. wat ik kon verwachten (hoewel geen 1 reanimatie hetzelfde is volgens mij). Maar de ervaring is positief, hiervoor leer je reanimeren en de aed gebruiken. Even buiten beschouwing gelaten of s.o. het uiteindelijk overleefd je hebt toch iets gedaan om een leven (proberen) te redden en daar doe je het allemaal voor.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #105 Gepost op: 7 mei 2010, 13:02:16
Mensen die een AED-cursus volgen, schijnen in hun hele leven gemiddeld 1 reanimatie mee te maken. (Als dat op straat is, ondernemen ze in het grootste gedeelte van de gevallen echter niets...) Ik denk dat dit gemiddelde flink opgeschroefd wordt met de komst van een AED alert.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #106 Gepost op: 10 juni 2010, 22:08:03
ik heb me nu aangemeld bij ade alert

en 1 ding vind ik beetje raar hoe maak ik me snel herkenbaar en hoe treedt je binnen

ik zat er over na te denken om en geel hesje te laten maken met de tekst erop AED ALERt

wat vinden jullie hiervan???
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #107 Gepost op: 10 juni 2010, 22:14:23
Lijkt me vrij onnodig. Als je binnenkomt en zegt dat je met een AED alert gealarmeerd bent, bent opgeleid en komt (helpen met) reanimeren, zijn er volgens mij weinig mensen die je weigeren omdat je niet herkenbaar genoeg bent ;)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #108 Gepost op: 10 juni 2010, 22:16:37
maar ook voor de ambulance dat zei weten dat ik niet familie of dergelijke ben maar van aed alert
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #109 Gepost op: 10 juni 2010, 22:18:37
De centralist laat een AED alert uitgaan en zal de ambulancebemanning daarvan op de hoogte brengen. En anders roep je het gewoon even ;)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..