dat snap ik dat het na een alarmering enz wel wettelijk toegestaan is... en ook als je aangeeft dat je kunt reanimeren... maar mijn vraag is : hoe zit het als jij een p2000 melding ziet, die niet voor jou bedoeld is, van een reanimatie. Jij gaat TP en ziet de wederhelft van het SO helemaal in paniek en niet meer voor rede vatbaar buiten staan schreeuwen huilen enz.... de voordeur staat open... hoe zit het wettelijk gezien als je dan de woning betreed en start met reanimatie?
Ik denk dat er niemand is die zich daarmee bezig gaat houden......
dus heb heeft eigelijk niet veel nut om daar mee naar de gemeente te gaan want die vallen dan toch erop terug dat de aanrij tijden goed zijn van de ambulance's
Ik zou beginnen met het bestuur van de lokale EHBO-club, je moet toch ergens opgeleide vrijwilligers vandaan halen....
Als zij er iets in zien kun je met hen verder gaan met een aantal mensen om de logistiek te gaan organiseren, het bereikbaar maken van AED's. het alarmeren, opleidingen, verzekering, herkenning van vrijwilligers.... Het is een hele klus denk ik,zeker als je zo jong bent, en als ik zie hoe lang het bij mij in het dorp duurt, maar uiteindelijk hoef je maar 1 iemand te redden om het de moeite waard te maken