Reanimatie ervaring met AED na SMS alert

Auteur Topic: Reanimatie ervaring met AED na SMS alert  (gelezen 32287 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #110 Gepost op: 10 juni 2010, 22:19:16
Hier loopt iemand gewoon met zijn nette brandweerjas aan weten ook gelijk dat je van hulpdienst bent en niet voor de gein langs komt ;)


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #111 Gepost op: 10 juni 2010, 22:24:29
ja dan weten de mensen ook van die komt hulp verlenen nu zullen ze denken wat komt daar voor en puber kijken en dan zien ze meschien al meteen dat ik voor hulp kom te verlenen als ik iets aan heb waar iets opstaat O0
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #112 Gepost op: 10 juni 2010, 22:39:15
In mijn werkgebied loopt een groep AED'ers die allemaal een groen hesje met AED en een nummer erop hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #113 Gepost op: 11 juni 2010, 00:16:23
In mijn werkgebied loopt een groep AED'ers die allemaal een groen hesje met AED en een nummer erop hebben.

Plus dat er héél veel aandacht voor is geweest in de lokale media  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #114 Gepost op: 11 juni 2010, 13:36:05
maar dus het mag zoiets laten maken

maar nu krijg ik net 2 ambu's naar en straat in mijn dorp en ik kreeg geen smsje terwijl het wel en reanimatie was

raar?
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #115 Gepost op: 11 juni 2010, 13:38:13
maar dus het mag zoiets laten maken

maar nu krijg ik net 2 ambu's naar en straat in mijn dorp en ik kreeg geen smsje terwijl het wel en reanimatie was

raar?

Nee ....

Wat is de toegevoegde waarde van een hele ruts AED vrijwilligers als het pas een reanimatie is wanneer er al politie (aed) en de eerste ambu (aed) ter plaatse zijn?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #116 Gepost op: 11 juni 2010, 13:45:42
ja maar

waneer krijgen wij dan wel een smsje???

ik had er eerder kunnen zijn als ik meteen en smsje kreeg want moest nu nog het postcode ontcijferen welke straat het was
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #117 Gepost op: 11 juni 2010, 13:49:26
Wat Jerommeke bedoelt is, dat het waarschijnlijk pas bekend werd dát het een reanimatie was, toen politie/ambulance al TP was. Als de melding eerst bijv. een klemmend gevoel op de borst is, dan krijg jij geen smsje. Komt dat ambulance en er blijkt iemand gereanimeerd te moeten worden, is jouw hulp overbodig want de ambulance is er immers al.

Jij krijgt waarschijnlijk een sms als uit de eerste melding blijkt dat het om een reanimatie gaat.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #118 Gepost op: 11 juni 2010, 20:44:00
Eergisteren waren we in de tuin aan het werken aan de andere kant van het dorp dan waar we wonen.
We hoorden sirenes voorbij komen en dachten oei dat is mis.
krijgt mijn man een sms je met de melding.   arend.......  gaat u naar het volgende adres..... iemand in elkaar gezakt/reanimatie.
We zaten dus aan de hele andere kant van het dorp en zouden 20- 25 minuten nodig hebben om veilig daar te kunnen komen.
We hebben de beslissing gemaakt dat het op dat moment niet voor ons te doen was ook ivm drukte op de weg en de file die er op dat momente altijd staan op de weg die we moesten nemen.
We zijn dus in de tuin gebleven en maar hopen dat er andere wel dicht bij waren om snel te helpen.

Als we thuis waren geweest dan was het iets van 5 minuten fietsen geweest of 15 minuten met de auto dan was het wel zo geweest dat een van ons gegaan was.

Bianca en Arend
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #119 Gepost op: 11 juni 2010, 20:56:59
Is er hier inmiddels ook SMS-Alert? Is daar ook een mogelijkheid om je daar voor aan te melden, of geld dit slechts voor professionele hulpverleners?

Groeten,
Lars
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------