GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206285 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Filmpje van aanrijdende en vertrekkende voertuigen,
GRIP 1 Schietpartij Hoek Van Holland
Gemaakt door feyenoord706 ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
wie kan een opsomming maken wat er ter plaatse is gestuurd van de rode/blauwe en witte kolom?


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
ik denk dat dat een gebed zonder eind is....gezein de aantallen en alarmeringen.... ben bang dat niemand zich geroepen voelt.. ik iig niet... ik ga mn bedje opzoeken ::)
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik passeerde zojuist  matrixwagens op de A15 en A16 met de tekst;

I.v.m. politieonderzoek strand Hoek v. Holland afgesloten.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Massale vechtpartijen en dode bij strandfeest Hoek van Holland
 Bij een groot dancefeest, Veronica Sunset Groove,  bij Hoek van Holland zijn schoten gelost en massale vechtpartijen uitgebroken.

Eén bezoeker is om het leven gekomen en minstens acht anderen zijn gewond geraakt. Rond 23.30 werden er schoten gelost op het terrein waar het feest gehouden werd waarna er direct een groot aantal politiemensen naar de plek des onheils werden gestuurd. Ze troffen daar mensen met schotwonden aan. De overleden persoon zou een 18-jarige jongen zijn.

De situatie werd grimmiger toen de feestgangers, waaronder voetbalhooligans volgens ooggetuigen, zich massaal tegen de agenten keerden. Deze voelden zich dusdanig in het nauw gedreven dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en één bezoeker hebben neergeschoten. Volgens een politiewoordvoerder is de situatie van deze persoon niet levensbedreigend. Er zijn verschillende arrestaties verricht en het terrein is, nadat het feest direct was stilgelegd, ontruimd.

http://opmerkelijk.nieuwslog.nl/article/opmerkelijk_83981/Massale_vechtpartijen_en_dode_bij_strandfeest_Hoek_van_Holland.html?www


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dat wordt een uitgebreid onderzoek. Al die hulzen liggen vertrappeld onder het zand. Zal wel de hele dag gaan duren, met erg veel personeel.  :o


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dode en gewonden bij massale vechtpartij strand
HOEK VAN HOLLAND - Een dancefeest op het strand van Hoek van Holland is zaterdagavond ontaard in een grote vechtpartij, waardoor een 18-jarige jongen om het leven is gekomen en zeven anderen gewond raakten. Dat heeft de politie gemeld.
 

Rond 23.30 uur klonken schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Sunset Grooves, aldus een woordvoerder van de politie. Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan.
De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de andere gewonden zijn neergeschoten.
Schoten
De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde. Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en één bezoeker gericht hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.
De politie heeft na de onlusten verscheidene arrestaties verricht. Vanwege welke vergrijpen is nog onduidelijk. Het programma van het feest is na de pistoolschoten onmiddellijk stilgelegd en het terrein is ontruimd.
Duizenden mensen waren afgezakt naar het strandfeest, waar diverse bekende dj's op het programma stonden onder wie Roog, Lucien Foort en Sunnery James & Ryan Marciano. Eerder op de avond zorgde de grote toeloop voor lange files op de A20 en de weg van Maasdijk naar de badplaats. Rond 23.30 sloot de politie de A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland af vanwege de drukte.

(ANP) www.ad.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Schietpartij op Veronica Sunset Grooves. Dader is gepakt. Over doden en gewonden nog niet veel nieuws. Het evenement is afgelast. Omdat ik in de buurt woon en vanuit mijn slaapkamer de lichten kan zien, er veel bekenden zijn, het netwerk plat ligt en ik ook mijn vriendin niet kan bereiken, kan ik de slaap niet vatten. Meer nieuws volgt morgen, geen zin om hier nu verder op in te gaan uiteraard. Nagel bijtend wachten tot m'n vriendin thuis komt... Updaten van PlaneetHS is het enige wat ik kon bedenken om er nu ter plekke mee om te gaan. Het is stil in huis, op het concert van sirenes na het afgelopen uur.

UPDATE: Contact gehad met vriendin. Fuck NOS teletekst, zij stond met haar groep naast de groep en zag dat er een pistool getrokken werd. Daarna is haar groep uit elkaar gevallen omdat iedereen wegrende. Dus wel een schietpartij, blijkbaar met gewonden. Moet ook wel, omdat hier anderhalf uur lang sirenes te horen waar, het verkeerschaos is in Hoek van Holland - met maar 1 uitvalsweg - en het niemand telefonisch te bereiken is die in de hoek is nu. Vrienden zijn ook nog aan het rondrijden op zoek naar hun vriendin, vrienden of familie. Gigantisch uit de klauwen gelopen dit, gaat nog een flink staartje krijgen.

UPDATE: Vriendin zit met vriendinnetjes thuis, redelijk overstuur. Een kale man trok een pistool en schoot in de lucht, waarna iedereen uit elkaar stoof. Daarna is blijkbaar ook nog op mensen geschoten. Het hele feest stond bol van de vechtpartijen. Hulpdiensten konden nauwelijks de plek des onheils bereiken, behalve politie te paard en helikopters. Telefonisch was communiceren onmogelijk. Handig: er waren poortjes waar iedereen door heen moest, 20.000+ man, maar niemand is gefouilleerd. Mag dat dan? Logistiek een ramp dit, met het worst-case-scenario dat gebeurt. De nieuwsdiensten verklaren op grond van politieberichten onzin, misschien om de rust te bewaren. Maar hier zitten vier ooggetuigen: er stond een man te schieten en dat was geen politie.

UPDATE: Het is het bekende woodstock verhaal: er waren hekken, maar daar zijn veel bezoekers over heen geklommen. En voor de duidelijkheid: de vier meiden die hier een theetje zitten te drinken dat ik gezet heb, stonden naast de man die een pistool trok. Dus niet via via dit, ze stonden er naast en zagen hoe hij een pistool trek en afschoot.

UPDATE: Een vriend is nog steeds aan het rondrijden op zoek naar zijn vriendin. Mensen bericten over hooligans, dat op de enige uitvalsweg politie ook nog waarschuwingsschoten heeft gelost (maar dat is twee kilometer van het feest vandaan) en bellen is nog steeds niet mogelijk. Blijkbaar mag je in Nederland niet zulke feesten organiseren... En een ooggetuige heeft al witte doeken en traumahelicopters gezien. Ik kruip nu met mijn vriendin in bed en ga nog heel lang praten. Spreek jullie morgen weer.


Gespamd door Prof. Emerson 5841 keer bekeken In:

http://www.hersenscheet.com/v2/comments/schietpartij_bij_veronica_sunset_grooves/                            (?)

Een van de daaronderstaande comments;

Ann23-08-2009 02:21 Quote dit bericht Beelden staan op me netvlies... rennende, weg spingende mensen, paniek, duwen, hekken omver duwen... weg weg weg... huilen, schreeuwen, huilen... bellen... maar vooral rennen rennen rennen... weg weg weg. Vette paniek. En die schoten... daar kwam geen eind aan. Heb er zeker 20 gehoord. Iedereen vraagt aan elkaar wat er aan de hand is... is het vuurwerk? Nee het zijn schoten... en ze gingen maar door. Achter elkaar doffe klappen. Heeft dus wel inpact gehad. Zit nu nog na te trillen. Hopelijk niet veel doden..? Maar als alle knallen iemand hebben geraakt vrees ik het ergste. Vreselijk. Waarom