GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206289 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
OV informatie (actueel) 23-08-2009, 08:38
bron: ProRail
 
Er is op dit moment 1 melding
 
Politie Hoek van Holland
  
 In verband met een politieonderzoek in Hoek van Holland, is een deel van het strand afgesloten. U wordt geadviseerd het strand van Hoek van Holland te mijden.


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Dode en gewonden door vechtpartij strandfeest
Uitgegeven: 23 augustus 2009 00:44
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2009 09:48

HOEK VAN HOLLAND - Een 19-jarige jongen is omgekomen op het strand van Hoek van Holland, toen daar tijdens een dance-evenement een grote vechtpartij uitbrak. Zeven andere mensen raakten gewond.
 Vechtpartij Hoek van Hollandslideshow Dat heeft de politie laten weten. De politie heeft na de vechtpartij drie mensen aangehouden. Wat de arrestanten ten laste wordt gelegd is nog onduidelijk.

Rond 23.30 uur klonken schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Sunset Grooves, aldus een woordvoerder van de politie.

Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan. De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde.


Waarschuwingsschoten

Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en een bezoeker gericht hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.

Volgens de politie waren te veel bezoekers op het strandfeest aanwezig. Er was een vergunning verleend voor 15.000 bezoekers, maar het waren er veel meer, aldus de politie.

''Verschrikkelijk'', noemt een woordvoerder van Tridee, de organisator van Sunset Grooves, het incident dat zich heeft afgespeeld op strand Hoek van Holland. Dat het op het evenemententerrein te druk was spreekt de woordvoerder tegen.

''Op het terrein waren niet te veel mensen. Er waren nog wel veel mensen onderweg. Maar die hebben we geadviseerd om niet meer te komen'', aldus de woordvoerder.


Filmpjes

Op internetsite YouTube verschenen zondag beelden van de schietpartij. In een filmpje roept een groep bezoekers ''hooligans, Rotterdam'', waarna een serie schoten klinkt.

© ANP


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
En weer zal er gezeur tegen de politie zijn doordat zij waarschuwingsschoten hebben afgevuurd en 1 persoon gericht hebben neergeschoten.

Het is schandalig dat een feest op zo'n manier moet eindigen. Er zijn bepaalde groepen jongeren die blijkbaar niet met alcohol en/of drugs overweg kunnen.
Met dit soort taferelen tot gevolg.
We mogen blij zijn dat Nederland over zo'n massale hulpverlening beschikt. Mochten ze zo'n incident meemaken in Spanje, dan zouden ze op houten planken worden vervoerd en zou de politie menig persoon hebben afgeranseld.


Pim Velthuizen

  • Zelfstandig (pers)fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Fotograaf Brw cluster EVA (Epe, Voorst, Apeldoorn)
    • PVFotografie

Waarom zorgt de org. er dan niet voor dat de muziek langzaam minder word?? niet meteen uit maar wel dat je een betere situatie krijgt.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Waarom zorgt de org. er dan niet voor dat de muziek langzaam minder word?? niet meteen uit maar wel dat je een betere situatie krijgt.

Ik ben er natuurlijk niet bij geweest dus ik weet het niet precies.

Ik kan me wel voorstellen dat men de muziek aanhoudt om de situatie zo "normaal" mogelijk te laten lijken. Ik weet dat dit belachelijk klinkt maar als je de muziek "verandert" (zachter of uit maakt dan niet zo veel uit) dan merken de bezoekers dat meteen. Hierdoor loop je het risico dat de mensen die zich nog niet met de vechtpartij bemoeien zich hier ook ineens in gaan mengen. En dan ben je nog veel verder van huis.

Ik weet uit ervaring bij de Zwarte Cross (waar je dit soort ongein overigens niet tegenkomt) dat men daar ook muziek en ander vertier gebruikt om de grote groepen mensen enigzins te sturen. Als de muziek ineens uitgaat gaat iedereen namelijk ineens naar een andere lokatie waar nog wel wat te doen of te zien is. Als dat ongecontroleerd gebeurt kan dit vervelende consequenties hebben.

Ik begrijp overigens ook niets van de bezoekers die je in het filmpje ziet en hoort. Er wordt geschoten en ze blijven er gewoon bij staan kijken. Dan ben je dus echt niet goed bij je hoofd.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064

Ik begrijp overigens ook niets van de bezoekers die je in het filmpje ziet en hoort. Er wordt geschoten en ze blijven er gewoon bij staan kijken. Dan ben je dus echt niet goed bij je hoofd.
zal het misschien zijn dat men verstijft uit angst / verbazing
een gemiddelde Nederlander heeft (gelukkig) nog nooit een schiietpartij meegemaakt.
en is hierin ook niet getraind


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
wie kan een opsomming maken wat er ter plaatse is gestuurd van de rode/blauwe en witte kolom?
Ben ik ook benieuwd naar, durft of kan er iemand een lijstje te maken ...?  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Maylo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
    • 112fotosite.nl
Politie geeft negatief reisadvies Hoek van Holland
Uitgegeven: 23 augustus 2009 10:45
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2009 10:47

HOEK VAN HOLLAND - De politie adviseert badgasten zondag niet naar het strand van Hoek van Holland te gaan. Een groot deel van het strand is afgezet vanwege onderzoek naar de schietpartij zaterdagavond tijdens het dancefeest Sunset Grooves.
 Vechtpartij Hoek van Hollandslideshow
Ook het aantal parkeerplaatsen is beperkt door afzettingen. Als er toch veel mensen naar de kustplaats gaan, kan dit leiden tot grote verkeersproblemen, aldus de politie.

Op de treinstations in de buurt van Hoek van Holland, zoals in Rotterdam en Delft, adviseren elektronische informatieborden reizigers het strand van Hoek van Holland te mijden.


De tekst is geplaatst op verzoek van de politie. Op een reguliere zomerse zondag bezoeken duizenden mensen Hoek van Holland.

Bron: nu.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
zal het misschien zijn dat men verstijft uit angst / verbazing

Wat dacht je van sensatiezucht, adrenalineboost, relstemming, lekker ''lol'' trappen?
En ik denk ook dat de schoten niet direct zijn herkend als zijnde pistoolschoten. Op ''open veld'' (dus geen gebouwen) klinkt zo'n schot als een klein rotje. Het geluid weerkaast / weergalmt niet.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Denk tussen de 12 á 15 minuten.
ik denk zeker wel een half uurtje hoor  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid