GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 201681 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Volgens mij is het in het geheel niet fouilleren van bezoekers en het massaal bij zich hebben van alcohol van bezoekers gewoon in strijd met dit vergunningvoorschrift. Er is dan dus kennelijk onvoldoende toezicht uitgeoefend. Probleem is dan natuurlijk wel wat je als burgemeester wil doen tegen deze organisator. Het feest stilleggen? Nee, is al gebeurd. Een volgend feest van deze organisator niet vergunnen? Zou kunnen...

Zou kunnen, ze organiseren genoeg in Rotterdam...


http://www.tridee.nl/

De Nationale Nieuwjaarsnacht groot succes!

Geplaatst 01-01-2009
De Nationale Nieuwjaarsnacht groot succes!

Met een daverend succes vond de tweede editie van de Nationale Nieuwjaarsnacht plaats.
Na steden als Sydney, New York en Londen telt Rotterdam nu ook mee als stad met een indrukkwekkende jaarwisseling.

Dit jaar was het evenement nog grootser aangepakt dan de eerste editie.
Het evenement aan de Boompjeskade was volledig uitverkocht met 20.000 mensen.
Een gigantisch podium vaarde langs de kade. Het publiek hoefde niet naar het podium toe, maar het podium vaarde vanzelf naar de bezoekers.

Het DJ duo Sunnery James and Ryan Marciano trapte af. Roog en Erick E, beter bekend als housequake en Lucien Foort lieten de kade op haar grond vesten schudden. Live optredens werden gegeven door Ilse DeLange, Junkie XL , genomineerd voor een Grammy Award. En voor de countdown gaf niemand minder dan Estelle, bekend van de hit ‘American boy’ en genomineerd voor twee Grammy Awards, een optreden.

Om het internationale karakter van nieuwjaarsnacht te benadrukken, was er een live satelietverbinding met Moskou, Athene en Londen

Om twaalf uur ging het grootste vuurwerk van Nederland op spectaculaire wijze de lucht in.

Tridee is organisator en eigenaar van dit event en is zeer tevreden over het resultaat.



security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
De organisator zal dan ook niet aangesproken worden op het niet hebben van het vereiste aantal beveiligers, maar bv wel op het niet goed toezicht houden door die beveiligers denk ik.

hier komt het oud hollandse doorschuifsysteem weer om de hoek kijken.. als er daadwerkelijk te weinig beveiligers aanwezig waren( wat nu speculeren is) legt de overheid de schuld/verantwoording bij de organisator en deze schuift het op zijn beurt weer door aan het beveiligingsbedrijf die dan (mogelijk) niet genoeg mensen heeft geleverd..
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Nee, dit klinkt als zorgen dat je voldoende personeel en poorten hebt om hieraan te kunnen gaan voldoen... Zwak is wel dat men in de vergunning stelt dat om aan het voorschrift van voldoende beveiligers je kan voldoen met 60 personen... Hiermee leg je de verantwoordelijkheid voor 'voldoende beveiligers' neer bij de overheid. Als nu uit de onderzoeken komt dat er meer beveiligers hadden moeten zijn dan kan de organisator naar de overheid wijzen...  ::)

Ik neem geen blad voor de mond, dat weet je Palm... ;)

Wat moet in godsnaam vandaag de dag een beveiliger tegen dit soort uitbarstingen?

Jij zegt nu ook, weliswaar met andere woorden, dat feestjes als deze niet meer kunnen. Mits terrein volledig afgesloten, mits een leger aan beveiligers, mits ordetroepen achter de hand, mits totale visitatie etc. En ik denk dat je gelijk hebt.   ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
(...)

Wat moet in godsnaam vandaag de dag een beveiliger tegen dit soort uitbarstingen?

(...)

Preventief deëscaleren door je terrein goed schoon te houden en vervelia's te verwijderen... Zodra de bom 'gebarsten' is, is het werk voor de politie...


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Preventief deëscaleren... Zodra de bom 'gebarsten' is, is het werk voor de politie...

pro-actief optreden dus... zodra je iets merkt...
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Aan de hand van het geschetste risicoprofiel moeten maatregelen getroffen worden. Als hiervoor maatregelen moeten worden genomen als het mobiliseren van ordetroepen en een leger aan beveiligers regelen, dan zou ik als organisator toch even aan m'n achterhoofd krabben.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
pro-actief optreden dus... zodra je iets merkt...

Als de bezoekers al een 'schimmige' sfeer proeven (behalve dan de deelraadsvoorzitter...) dan zal je dit als beveiliging ook merken. Ik neem aan dat jullie als beveiligers hier voldoende ervaring in hebben. Als dan inderdaad je terrein niet 'waterdicht' is kan je mensen niet zomaar het terrein afzetten... Dan heb je dus een serieus, organisatorisch, probleem. Dan kan je beter geen beveiliging neerzetten als het toch geen zin heeft...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Preventief deëscaleren door je terrein goed schoon te houden en vervelia's te verwijderen... Zodra de bom 'gebarsten' is, is het werk voor de politie...

Klinkt netjes, op papier. Maar men begint zich pas te misdragen wanneer men in grote aantallen is. Aan de poort braaf, intussen binnen uitgegroeid tot pak 'm beet: 600 man. Succes, loop er maar naartoe met je ''V-tje'' en spreek de groep vermanend toe... ;D

Geloof me, de politie is te laat en jij beveiligt nooit meer... Sterker; je vind geen kip die deze taak op zich wil nemen, hoe groot ie ook is.


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Als de bezoekers al een 'schimmige' sfeer proeven (behalve dan de deelraadsvoorzitter...) dan zal je dit als beveiliging ook merken. Ik neem aan dat jullie als beveiligers hier voldoende ervaring in hebben. Als dan inderdaad je terrein niet 'waterdicht' is kan je mensen niet zomaar het terrein afzetten... Dan heb je dus een serieus, organisatorisch, probleem. Dan kan je beter geen beveiliging neerzetten als het toch geen zin heeft...

het sfeerbeeld is moeilijk te veranderen als je niet specifiek weet om welke groep het gaat... en wat vaak gebeurt is dat er stagiares op de plek van een gediplomeerd iemand neergezet worden.. en ondanks alle moeite die je neemt.. beveiliging krijg je nooit 100%
ookal wil je nog zo graag... maar idd een blafdaf langs een lang afgehekt stuk wil ook nog wel is werken...
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
De organisator zal dan ook niet aangesproken worden op het niet hebben van het vereiste aantal beveiligers, maar bv wel op het niet goed toezicht houden door die beveiligers denk ik.

Lijkt me sterk. Zoals aangegevae was het terrein zo lek als een mandje. Anders had er om de 2 meter, langs het gehele terrein, een beveiliger moeten staan. (aangeven, werpen over hekwerk, etc)