GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206362 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Even een reactie op je edit...

Volgens veel bezoekers (in de media) was er geen toezicht bij de entree... en als je als organisator weet dat je terrein lek is als een mandje moet je dat van te voren aangeven bij de overheid dat je niet kan voldoen aan dit voorschrift... of je moet andere maatregelen nemen zoals dubbele rij, afgezeilde, hekken ($$$)

Bij Misteryland liepen er vorig jaar met grote regelmaat hondengeleiders van de beveiliging buiten het terrein wat afgezet was met zwarte zeil afgedekte hekken.
Dit was puur en alleen om te voorkomen dat men illegaal het terrrein op kwam of andere zaken uithaalde wat men niet wilde.
Goede leer voor de volgende keer misschien op dit soort locatie's. Dubbele ring met hondengeleiders erin kan verschil uitmaken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Lijkt me sterk. Zoals aangegevae was het terrein zo lek als een mandje. Anders had er om de 2 meter, langs het gehele terrein, een beveiliger moeten staan. (aangeven, werpen over hekwerk, etc)

zelfs met om de 2M iemand hou je een hele horde "rotterdam hooligans" niet tegen... dan ga je met hek en al plat...
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Bij Misteryland liepen er vorig jaar met grote regelmaat hondengeleiders van de beveiliging buiten het terrein wat afgezet was met zwarte zeil afgedekte hekken.
Dit was puur en alleen om te voorkomen dat men illegaal het terrrein op kwam of andere zaken uithaalde wat men niet wilde.
Goede leer voor de volgende keer misschien op dit soort locatie's. Dubbele ring met hondengeleiders erin kan verschil uitmaken.

like i said....gewoon iemand met een blafdaf(hondebak) neerzetten..
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Make no mistake about it  ;) : ik neem het hier niet op voor de beveiligers. Ik kaart een mentaliteit aan, een al jaren-sluimerend-probleem, een verharding, een verloedering.

Iets als dit incident is alleen te voorkomen met betalende bezoekers, waarvan dan weer de visitatie, afsluiting terrein, personeel,camera's, heel de meuk van betaald kan worden...

Dat gesjoemel met vergunningen interesseert me geen biet.. ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Bij Misteryland liepen er vorig jaar met grote regelmaat hondengeleiders van de beveiliging buiten het terrein wat afgezet was met zwarte zeil afgedekte hekken.
Dit was puur en alleen om te voorkomen dat men illegaal het terrrein op kwam of andere zaken uithaalde wat men niet wilde.
Goede leer voor de volgende keer misschien op dit soort locatie's. Dubbele ring met hondengeleiders erin kan verschil uitmaken.

Maar bij misteryland is iedere bezoeker die over het hek klimt een inkomstenderving voor de organisator.... Bij een gratis festival is ieder cent die je moet uitgeven aan een hek en de beveiliging daarvan verloren geld... ;)


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Make no mistake about it  ;) : ik neem het hier niet op voor de beveiligers. Ik kaart een mentaliteit aan, een al jaren-sluimerend-probleem, een verharding, een verloedering.

Iets als dit incident is alleen te voorkomen met betalende bezoekers, waarvan dan weer de visitatie, afsluiting terrein, personeel,camera's, heel de meuk van betaald kan worden...

Dat gesjoemel met vergunningen interesseert me geen biet.. ;D

dit is geconstateerd door bezoekers... maar nog niet officieel bewezen.. hoeveel man beveiliging liep er in burger??
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Even de bevestiging dat er geen echte toegangscontrole was en dat dit het beleid van de organisatie was:

http://www.hartvannederland.nl/item/26685/Slechte_organisatie_strandfeest_


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
hmm goed visiteren is toch wel de basis op een evenement van die omvang....maar dat is mijn persoonlijke bescheiden mening
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
dit is geconstateerd door bezoekers... maar nog niet officieel bewezen.. hoeveel man beveiliging liep er in burger??

Geen flauw idee.

Vraagstuk is wat mij betreft momenteel niet; ''Wie is er schuldig, wat is er fout gegaan''? Want we weten allemaal wat er momenteel fout gaat.

Vraagstuk is; Hoe voorkomt men dit soort excessen in de toekomst? Want het is GEEN incident...het wordt zo langzamerhand GEWOONTE.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Geen flauw idee.

Vraagstuk is wat mij betreft momenteel niet; ''Wie is er schuldig, wat is er fout gegaan''? Want we weten allemaal wat er momenteel fout gaat.

Vraagstuk is; Hoe voorkomt men dit soort excessen in de toekomst? Want het is GEEN incident...het wordt zo langzamerhand GEWOONTE.



Iederéén van te voren aanmelden voor kaarten met je persoonsgegevens en toegang via een uitgeprint bewijs + ID. Eventueel een stand vlak bij de ingang voor mensen die op het laatste moment besluiten om er naar toe te gaan. Bij de entree een polsbandje zodat je kan controleren of iemand over het hek gegaan is. Eventueel kan je dan ook 16 jarigen (alcohol leeftijd) eruit vissen.

Wordt er dan rottigheid uitgehaald dan kan je ze wat beter terug vinden later door de politie.