GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206395 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Het llijkt me sterk dat er bij dit incident ook geen agenten uit Haaglanden ingezet zijn? Hoek van Holland is ingesloten door Haaglanden. Assistentie uit Haaglanden is er eerder dan uit Maassluis...

Beetje laat misschien. Maar ik kan melden dat het parate peleton van haaglanden rond half 12 bij het strand van scheveningen was (vuurwerkshow). Toen zijn er ineens busjes met ogs aangekomen en zijn alle pp-ers daar ingegaan en snel vertrokken. Zeer aannemelijk dat ze naar HVH zijn gegaan.
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Beetje laat misschien. Maar ik kan melden dat het parate peleton van haaglanden rond half 12 bij het strand van scheveningen was (vuurwerkshow). Toen zijn er ineens busjes met ogs aangekomen en zijn alle pp-ers daar ingegaan en snel vertrokken. Zeer aannemelijk dat ze naar HVH zijn gegaan.

Lijkt me ook logisch
in zo'n geval gaat Politie Haaglanden Politie Rotterdam - Rijnmond helpen
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Uiteraard zijn er na zo iets wat voor alle partijen vervelend is diverse diensten nodig voor het onderzoek.
Op de beelden van de NOS van het journaal van zondag 12:00 uur in onderstaande link komt er op 03:37 een Grijze Suzuki Grand Vitara kenteken 83-PL-KN in beeld.
Omdat dit voertuig ook een deels Rode licht balk heeft ben ik eigenlijk wel benieuwd bij welke instantie deze hoort en wat voor functie men heeft.
En heeft men eventueel toestemming om de rode balk ook daadwerkelijk te gebruiken.

http://player.omroep.nl/?aflid=10005371
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Uiteraard zijn er na zo iets wat voor alle partijen vervelend is diverse diensten nodig voor het onderzoek.
Op de beelden van de NOS van het journaal van zondag 12:00 uur in onderstaande link komt er op 03:37 een Grijze Suzuki Grand Vitara kenteken 83-PL-KN in beeld.
Omdat dit voertuig ook een deels Rode licht balk heeft ben ik eigenlijk wel benieuwd bij welke instantie deze hoort en wat voor functie men heeft.
En heeft men eventueel toestemming om de rode balk ook daadwerkelijk te gebruiken.

http://player.omroep.nl/?aflid=10005371


Ik heb die auto al vaker gezien, ook hier op het forum. Was dat niet de duinwachter oid.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Blijkbaar heeft hij toch door dat er volgend jaar verkiezingen zijn... Is hij nu een lapzwans...  ::) :D

Deelraadsvoorzitter: "Feesten moeten mogelijk blijven"

23 augustus 2009

In een eerste reactie spreekt Paddy Roomer, voorzitter van de deelgemeente Hoek van Holland, zijn medeleven uit aan de nabestaanden van het slachtoffer. Exclusief tegenover RTV Rijnmond laat hij weten verbijsterd te zijn over de anti-climax.
"Het is onbegrijpelijk dat het schijnbaar niet mogelijk is om een leuk feest te organiseren. Vorig jaar was de sfeer zo relaxt en dat wordt dit jaar dan verpest door een aantal idioten. Maar ik zou wel een lapzwans van een politicus zijn als ik dan zou zeggen ‘dan maar geen feesten meer’. Want uiteindelijk zijn deze grote evenementen wel wat de mensen in Hoek van Holland graag willen. Daarom mag de gemeenschap hier ook nooit onder lijden."

"We moeten evalueren waar het mis is gegaan. Als daadwerkelijk blijkt dat de fout ligt bij het fouilleren, moeten we daar serieus naar kijken. Vorig jaar was de entree nog helemaal open; dit jaar waren er hekken. Maar kennelijk was dat niet genoeg"aldus deelraadsvoorzitter Roomer.

bron: www.rijnmond.nl

??? ::)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4666030/__Politicus__moest_ook_rennen__.html

zo 23 aug 2009, 17:12  | 61 reacties | lees voor
Voorzitter deelgemeente moest ook rennen

HOEK VAN HOLLAND -  Voorzitter Paddy Roomer van de Rotterdamse deelgemeente Hoek van Holland moest zaterdagavond ook maken dat hij weg kwam van het festivalterrein Sunset Grooves. Hij woonde met zijn vrouw en haar 15-jarige dochter het muziekfestival op het strand bij.

Het was een gezellig feest, er waren wat kleine schermutselingen, maar verder was er weinig aan de hand. Ik heb wel op een gegeven moment een sms'je gestuurd naar de organisatie met de raad: pas op welke muziek je draait”, aldus Roomer. Hij bedoelde dat ze de muziek rustig moesten houden en het publiek niet moesten opzwepen.

Nadat hij zijn naasten in veiligheid had gebracht, ging Roomer terug het festivalterrein op. Dat wil zeggen: hij bleef wel 'backstage'. Het was een chaos, er waren heel veel mensen die naar buiten moesten zien te komen, aldus de deelgemeentevoorzitter. Ondanks dat hij het nu even niet meer zo ziet zitten, blijft hij geloven dat dergelijke feesten mogelijk moeten blijven. „Eerdere evenementen deze zomer op het strand zijn wel goed verlopen en hoewel dit vreselijk is, gaan we door.”

http://www.nu.nl/algemeen/2067297/geen-strandfeesten-meer-in-hoek-van-holland.html

'Geen strandfeesten meer in Hoek van Holland'
Uitgegeven: 24 augustus 2009 11:50
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 12:19

AMSTERDAM - Hoek van Holland geeft geen vergunningen meer af voor strandfeesten zoals Sunset Grooves van afgelopen zaterdag.

Dat zegt de voorzitter van de Rotterdamse deelgemeente Paddy Roomer op BNR Nieuwsradio: “In Hoek van Holland wil ik dit soort feesten niet meer. Dat ga ik Hoek van Holland niet aandoen”.

Bij het dance-feest kwam zaterdagavond een 19-jarige Rotterdammer om bij een vechtpartij. Zes anderen raakten gewond.

Boos aankijken

Volgens Roomer moet er in Nederland nooit worden toegegeven aan de minderheid die het voor de meerderheid verpest.

Maar in Hoek van Holland niet meer, zo zegt de stadsdeelvoorzitter in het BNR-programma Aan de Slag: “Ik heb Hoekenezen gezien die me gisteren boos aankeken en vandaag ongetwijfeld ook boos aankijken […] Ik moet gewoon de verantwoordelijk nemen en zeggen: dit gebeurt nooit meer.”

Geen Feyenoorder

De 19-jarige Rotterdammer die zaterdagavond werd doodgeschoten, is geen lid van de officiële supportersvereniging van Feyenoord. Dat heeft een woordvoerder van de fanclub maandag gezegd.

''Hij komt niet voor op de ledenlijst'', aldus algemeen manager Joop Verschuuren. Hij vindt het vervelend dat de dodelijke vechtpartij in de media gelinkt is met Feyenoord.

''Er zijn op internet beelden van jongeren die 'Rotterdam-hooligans' roepen. Dat heeft, als je het mij vraagt, heel weinig met Feyenoord te maken. Het is natuurlijk treurig wat er is gebeurd, maar er is geen enkel verband met Feyenoord.''

Korter lontje

Volgens Verschuuren hebben mensen tegenwoordig een steeds korter lontje en zijn dit soort uitwassen een maatschappelijk probleem.

''Je kan hier in Rotterdam geen enkel evenement meer houden zonder dat er weer iemand wordt vermoord. Bij het carnaval was dat ook al het geval. Als er dan toevallig iemand in een Feyenoordshirtje loopt, hebben wij het gedaan. Maar je kan niet alle Feyenoordfans over één kam scheren.''


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
wat mij betreft de lapzwans van het festivalseizoen 2009... ;D zon uitspraak doen en een dag later zeggen dat er nooit meer zulke evenementen komen... ???
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
OM: Alle opties schietpartij open

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) kan nog niet zeggen of behalve politieagenten ook anderen schoten hebben gelost op het strand van Hoek van Holland. „Er zijn ook aanwijzingen dat er door anderen is geschoten”, aldus een woordvoerster maandag.
Het rechercheonderzoek op het strand is nog in volle gang. Tot nu toe zijn er volgens het OM geen vuurwapens aangetroffen.

De NOS meldt op basis van politiebronnen dat vermoedelijk alleen agenten hebben geschoten. Vier agenten in burger zouden hun wapen hebben getrokken en eerst in de lucht en later gericht hebben geschoten. Dat zou gebeurd zijn nadat ze waren herkend als agent door hooligans en ze zich bedreigd voelden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4670172/__OM__Alle_opties_schietpartij_open__.html


Je leest in de verhalen idd alleen van dat groepje van 4 rechercheurs dat staat te schieten en die linie met agenten die schoten lost en niet andere burgers die zouden hebben geschoten. Zou het dan toch zo zijn dat alleen de politie geschoten heeft?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
OM: Alle opties schietpartij open
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) kan nog niet zeggen of behalve politieagenten ook anderen schoten hebben gelost op het strand van Hoek van Holland. „Er zijn ook aanwijzingen dat er door anderen is geschoten”, aldus een woordvoerster maandag.

Je leest in de verhalen idd alleen van dat groepje van 4 rechercheurs dat staat te schieten en die linie met agenten die schoten lost en niet andere burgers die zouden hebben geschoten. Zou het dan toch zo zijn dat alleen de politie geschoten heeft?

Waarom plaats je een artikel met de kop "Alle opties open" en dan met zo'n suggestieve opmerking er onder?
Wacht nou zoals eerder door de Mod's gezegd de onderzoeksresultaten af.
Bovendien al zou de politie alleen geschoten hebben. Dat hebben ze vast niet gedaan omdat ze zich zo veilig voelden.
Je leest in de verhalen ook dat het publiek met messen op de politie afkomt. Dan moet je dat ook zeggen.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Op de beelden van de NOS van het journaal van zondag 12:00 uur in onderstaande link komt er op 03:37 een Grijze Suzuki Grand Vitara kenteken 83-PL-KN in beeld.
Omdat dit voertuig ook een deels Rode licht balk heeft ben ik eigenlijk wel benieuwd bij welke instantie deze hoort en wat voor functie men heeft.http://player.omroep.nl/?aflid=10005371

Betreft het voertuig van Bureau Strandzaken van de deelgemeente Hoek van Holland.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Briljante 180 graden draai van de voorzitter van de deelgemeente trouwens! Deelgemeente Hoek van Holland durft...
greetz,  Enrique