GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206434 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Waarom plaats je een artikel met de kop "Alle opties open" en dan met zo'n suggestieve opmerking er onder?
Wacht nou zoals eerder door de Mod's gezegd de onderzoeksresultaten af.
Bovendien al zou de politie alleen geschoten hebben. Dat hebben ze vast niet gedaan omdat ze zich zo veilig voelden.
Je leest in de verhalen ook dat het publiek met messen op de politie afkomt. Dan moet je dat ook zeggen.

Beste Rader, ik stel een vraag en trek geen conclusies. Bovendien, als je mij zou kennen dan zou je weten dat juist ik de politie immer een warm hart toedraag en walg van de eencelligen die dit soort feesten weet te verstieren. Bovendien: al zou de politie als enige hebben geschoten dan hadden ze daarvoor - gezien de filmpjes - in mijn ogen alle reden. Dus niet gelijk zo spastisch reageren op een doodnormale vraag a.u.b.  ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Betreft het voertuig van Bureau Strandzaken van de deelgemeente Hoek van Holland.
Dank je wel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Beste Rader, ik stel een vraag en trek geen conclusies. Bovendien, als je mij zou kennen dan zou je weten dat juist ik de politie immer een warm hart toedraag en walg van de eencelligen die dit soort feesten weet te verstieren. Bovendien: al zou de politie als enige hebben geschoten dan hadden ze daarvoor - gezien de filmpjes - in mijn ogen alle reden. Dus niet gelijk zo spastisch reageren op een doodnormale vraag a.u.b.  ;)

Als je de politie een warm hart toedraagt, moet je een doodnormale vraag niet op een suggestieve manier stellen.
Het komt dan niet over zoals je het wellicht bedoeld.
zie PM


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Waarom plaats je een artikel met de kop "Alle opties open" en dan met zo'n suggestieve opmerking er onder?
Wacht nou zoals eerder door de Mod's gezegd de onderzoeksresultaten af.
Bovendien al zou de politie alleen geschoten hebben. Dat hebben ze vast niet gedaan omdat ze zich zo veilig voelden.
Je leest in de verhalen ook dat het publiek met messen op de politie afkomt. Dan moet je dat ook zeggen.

Het zou wel heel pijnlijk zijn als alleen de politie geschoten heeft, maar aan de andere kant je kon er op wachten dat dit een keer mis zou gaan, gezien het feit dat de politie steeds meer belaagd wordt. De politie heeft al relatief weinig agenten, dus als je dan in dit soort situaties terecht komt met grote groepen mensen lijkt het me bijna onmogelijk om daar nog controle op te houden.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ik heb er geen enkel probleem mee als de politie als enige geschoten zou hebben. Ik ken de YouTube filmpjes en het gespuis daar heeft er bijkans om gevraagd om beschoten te worden met hun anavallen. Je krijgt wat je verdient.......................
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Als je de politie een warm hart toedraagt, moet je een doodnormale vraag niet op een suggestieve manier stellen.
Het komt dan niet over zoals je het wellicht bedoeld.
zie PM

Je hebt een reactie. Sans rancune!  ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Ik heb er geen enkel probleem mee als de politie als enige geschoten zou hebben. Ik ken de YouTube filmpjes en het gespuis daar heeft er bijkans om gevraagd om beschoten te worden met hun anavallen. Je krijgt wat je verdient.......................
Dat zijn altijd makkelijke reacties. Als je nog meer geweld wilt uitlokken moet de politie vooral meteen gaan schieten. Neemt niet weg dat die hooligans keihard aangepakt moeten worden, maar met scherp gaan schieten is altijd het laatste redmiddel mag ik hopen.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Ik heb er geen enkel probleem mee als de politie als enige geschoten zou hebben. Ik ken de YouTube filmpjes en het gespuis daar heeft er bijkans om gevraagd om beschoten te worden met hun anavallen. Je krijgt wat je verdient.......................
Zoals Theo Maassen al zei: "Ik ben overtuigd pacifist, en iedereen die dat niet is die zouden ze kapot moeten schieten." ;)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Tsja, als dreigen met het wapen en waarschuwingsschoten kennelijk niet voldoende zijn voor die eencelligen dan hebben ze de rest geheel aan zichzelf te danken.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
'Alle kogels op strandfeest afgevuurd door politie'
Uitgegeven:    24 augustus 2009 13:55
Laatst gewijzigd:    24 augustus 2009 15:14


AMSTERDAM - Alle schoten die zaterdagavond bij het uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland zijn afgevuurd, werden vermoedelijk gelost door de politie.

Dat zeggen bronnen binnen de politie tegen de NOS. De politie doet geen uitspraken meer over de zaak, zegt een woordvoerder.

Als het bericht van de NOS klopt, betekent het dat het dodelijke slachtoffer op het conto van de politie komt.

De 19-jarige Robby van der Leeden uit Rotterdam kwam om het leven en zes anderen raakten gewond. Drie van hen liggen nog in het ziekenhuis, van wie een er slecht aan toe is.

Sporen
De politie is maandag nog druk bezig met onderzoek op het strand van Hoek van Holland. Mensen van de forensische dienst in witte pakken kammen het gebied uit op zoek naar sporen.

Met metaaldetectoren zijn ze op zoek naar bewijzen, vooral naar de hulzen, die zijn overgebleven na het schieten tijdens het dancemuziekfestival zaterdagavond laat.

Duinen
Het politieonderzoek concentreert zich op de duinen. Daar zou voornamelijk zijn geschoten. De zaterdagavond opgeroepen politiemensen zouden zich achterwaarts de duinen in hebben willen terugtrekken.

De gewonden, ook de 19-jarige gedode Rotterdammer, zouden naar een van de drie horecagelegenheden in de duinen zijn gebracht. Van het verst in de duinen gelegen paviljoen zouden alle ramen zijn gesneuveld.

De forensische agenten worden geholpen door een politiehond. Onder meer op aanwijzing van het dier graven ze in het zand, op zoek naar bewijzen. Ook op het festivalterrein zelf is onderzoek gaande. Het strandzand voor het terrein is maandagochtend gezeefd om te kijken of daar nog iets belangrijks te vinden was.

© Novum