Mij 1 keer voor idioot uitmaken ok, mij een 2e keer (onterecht en zonder argumentatie) voor idioot uitmaken lokt deze reactie uit:
Begrijpend lezen is moeilijk, en toon op zijn minst aan wat er dan tegenstrijdig is dan leg ik het uit, want mijn betoog over het falen van de overheid is wel iets langer als 4 regels maar dat bespaar ik jullie. PM me anders in plaats van uit de hoogte mij een troll*5 te noemen terwijl je zelf de grootste troll bent. Je quote is al zo oud als het internet en daar wordt een troll mee bedoelt als je dat ook uitgelegd wil hebben.
*4 Doofpot affaires zijn vaak genoeg voor gekomen, mijn privacy in de zin van internet en OV-chipkaart, keuzes die alleen mij beïnvloeden zal ik een controversieel iets noemen : wiet en euthanasie.
*5 troll = internet taal voor een persoon die op een provocerende manier reacties uitlokt.
EDIT : mods sorry dat ik afdwaal, maar een tegengeluid moet zich eenmaal vaker verdedigen.
Een tegengeluid is altijd welkom. Mits dat andere geluid op z'n minst gefundeerd is.
Ik heb de afgelopen dagen alle filmpjes opgezocht en bekeken die van dit incident op internet zijn verschenen. En het voordeel van deze filmpjes is dat ze niet 'gemanipuleerd' zijn maar door onafhankelijke getuigen zijn gemaakt. En uit bijna alle filmpjes krijg ik het beeld van een meute op hol geslagen gekken die kost wat kost de politie wil belagen, ook al trekt deze zich terug en dreigt met het vuurwapen. En zelfs doorgaan na waarschuwingsschoten.
Het is alsof die doorgesnoven gekken op hun voorhoofd hadden geschreven 'schiet mij alsjeblieft neer'. Een andere uitleg heb ik niet voor het gedrag.
En dan kom jij hier mooie verhaaltjes ophangen over complottheorieën en met vooringenomen uitlatingen die totaal niet stroken met wat wij allemaal hebben kunnen zien op de filmpjes en gehoord hebben uit de verhalen.
Het is godsgeklaagd dat zo'n bende eencelligen het voor zoveel mensen verpesten en het nota bene voor elkaar krijgen dat in een land als Nederland, waar het vuurwapengebruik door de politie zo strikt aan banden is gelegd en waar de politie doorgaans zo terughoudend is met vuurwapens, door de politie tijdens een dance'feest' zoveel moest worden geschoten. Alleen om die reden al uniek. Zelfs tijdens de vele krakersrellen en rellen rond Molukkers in de jaren '80 is er in Nederland namens de overheid niet zoveel geschoten. Behalve dan tijdens de bevrijding van de trein in 1977 in De Punt; maar dat waren hoofdzakelijk geen politiemensen doch leden van de krijgsmacht en betrof een anti-terreuropratie.
Een unicum. Maar dan niet veroorzaakt door falende politiemensen - zoals jij dat kennelijk zo graag ziet - maar door een verzameling leeghoofden die zich door pillen, poeder en alcohol onoverwinnelijk hebben gewaand en door hun gedrag eigenlijk alleen maar hebben laten zien dat het vuurwapengebruik onvermijdelijk was.