Hoe lullig ook voor de slachtoffers maar volgens mij is het niet moeilijk:
De nederlandse burger is het kennelijk zat om elke week een betuttelend bonnetje te krijgen van Justitie, uitgeschreven door een man of vrouw met een blauwe pet vanachter een struik of auto met laser gun. De nederlandse burger krijgt tijdens een feestje in Hoek van Holland de kans om die man en vrouw met die blauwe pet eens even flink op zijn bek te slaan omdat de leiding van die man en vrouw met die blauwe pet helemaal geen verstand meer heeft van politie werk maar zichzelf en zijn korps alleen maar laat gebruiken als veredelde belasting verdiener. Helaas heeft de Nederlandse burger ook deze maal pech want die man en vrouw met blauwe pet schieten elke dag enkel met laser guns welke wel killing zijn voor het respect van burger richting politie maar het gros van de man en vrouw met blauwe pet hebben geen iedee wat er gebeurt als ze gaan schieten met dat echte wapen van hun gordel wat ze zouden moeten gebruiken om de Nederlandse burger te beschermen.
Mvr Grt
Merijn
Als je frustratie voor een “onterechte” bekeuring aanleiding is het respect in de politie op een buitensporige manier te verliezen dan kunnen we de dijken en duinen in ons land maar beter doorsteken. Laat Nederland zichzelf dan maar opheffen.
Nee, ik geloof nooit dat mensen dit als argument gebruiken om eens lekker tekeer te gaan tegen de politie. Als ik jou dit zo hoor roepen dan vraag ik mij angstig af in wat voor een milieu je dagelijks vertoeft.
Wat hier in Hoek van Holland is gebeurd, heeft gewoon te maken met een gebrek aan opvoeding, gebrek aan respect, overmatig drugs en drankgebruik in combinatie met een griezelige vorm van groepsgedrag. En het is verbijsterend en ongehoord om te moeten lezen dat het niet meer ging om een potje “rellen” maar dat men er op uit was om mensen te lynchen. Ik dacht altijd dat lynchen een begrip was dat alleen voor derde wereld landen gold…..
Ik ben ronduit geschokt door de verhalen van de mannen en vrouwen die daar op het strand hebben gestaan. En als waarschuwingsschoten niet meer helpen dan zit er maar één ding op, gericht schieten. Een waarschuwingsschot heet immers niet voor niets een waarschuwingsschot. Als die heeft geklonken dan weet je gewoon dat er groot gevaar dreigt en moet je maken dat je weg komt. Doe je dat niet dan houdt het gewoon op. Hoe triest de gevolgen dan ook mogen zijn. Bij de brandweer leer je altijd: je eigen veiligheid gaat voor al het andere. Dat geldt volgens mij voor alle hulpverleners, dus ook voor de politie. Ik heb er dus alle begrip voor dat de politiemannen en -vrouwen dit hebben moeten doen.
Nog even over dat gebruik van de lasergun. Dit hoort gewoon bij het leefbaar houden van dit land. En als je te pakken bent genomen, wees dan een vent en accepteer de bekeuring. Je weet hoe hard je ergens mag en als je jezelf daar niet aan houdt dan weet je wat de consequenties zijn. Er is niemand die jou dwingt om te hard te rijden……
Ik wil de ongevalscijfers wel eens zien als er in dit land geen enkele snelheidscontrole wordt gehouden. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er nog steeds veel ernstige ongevallen plaatsvinden als gevolg van veel te hoge snelheden. Je familie zal er maar eens bij betrokken zijn……
Met alle respect Merijn, maar jouw verhaal hoort wat mij betreft in de categorie borrelpraat.