GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 202075 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Die zullen best ergens op een forumpie of zo (waar wij niet bij kunnen komen) met elkaar hun volgende vuile streken aan het plannen zijn.  ::)

In diverse discussies komen wel figuren voor die extreem het andre standpunt innemen, zoals ' de politie moet niet janken' of 'het stelde niets voor'. Maar of dat hooligans zijn betwijfel ik. Eerder internettrollen denk ik. Gewoon reacties uitlokken. Zoals het forumlid dat hier begon over laserguns, flitsboetes e.d. als aanleiding voor de rellen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.radio.nl/2003/home/medianieuws/144646.html

Politie doet oproep in TMF-programma

De politie Haaglanden heeft TMF verzocht vrijdagmiddag een speciale oproep te doen in het live-programma 'Kijk Dit Nou' aan alle bezoekers van het dancefeest Sunset Grooves van Veronica, afgelopen weekend in Hoek van Holland. Bij ongeregeldheden tussen publiek en politie kwam een 19-jarige jongen om het leven. Zes anderen raakten zwaar gewond. De Rijksrecherche en de politie Haaglanden doen nog steeds onderzoek naar deze zaak.


Het muziekfeest eindigde in vechtpartijen en een chaos, waarbij politiemensen zich gedwongen zagen ook hun vuurwapens te gebruiken. Het onderzoeksteam is nog steeds op zoek naar nieuwe getuigen en beeldmateriaal. Inmiddels heeft de politie al veel getuigen gehoord en ruim 20 filmpjes van bezoekers gekregen.

"Uiteraard hebben wij het droevige nieuws van afgelopen weekend op de voet gevolgd. Politie Haaglanden heeft ons verzocht om mee te werken aan het onderzoek en wij zien het als onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om een bijdrage te leveren waar mogelijk”, aldus een woordvoerder van TMF. [Radio.NL]


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42406755

Tocado Festival bestelt 13 extra beveiligers na ongeregeldheden Hoek van Holland
Organisator Leen Steen: “Maar het gaat wel door!”
3VOOR12 NL Ron van der Sterren
vrijdag 28 augustus 2009 15:10


 Je zal maar een gratis festival willen organiseren in Rotterdam na het schietincident bij festival Sunset Grooves in Hoek van Holland. Leen Steen doet het, omdat zijn label Tocado Records 12,5 jaar bestaat en hij mensen graag wil laten horen welke toffe dingen er gebeuren in zijn Rotterdam. De gemeente vindt het ook nog steeds goed, maar eist in plaats van de geplande twee security medewerkers na de ongeregeldheden in Hoek van Holland nu 15 beveiligers.
 
De kosten die dat met zich meebrengt zijn enorm voor het kleine festival. Steen: “Ik wil niet eens weten wat het kost. Het is een hoop, dat kan ik je wel vertellen. De twee die ik al had, kosten me al pakweg 500 euro. Al krijg ik nu vast kwantum korting.”

De kosten voor de dertien niet begrote beveiligers worden nu voorgeschoten door Stichting Het Stadspodium, de organisatie die het podium beheert en programmeert. Steen heeft nog geprobeerd de gemeente te overtuigen dat vijftien toch echt een beetje veel is: “Ik begrijp het wel, na dat uit de hand gelopen festival in Hoek van Holland. Maar vijftien! Op 500 mensen!” Juist daar zit het verschil. De politie schat dat er rond de 1500 mensen komen. Steen: “Als ze gelijk hebben, zou dat echt waanzinnig zijn.”

“Je hebt geen keus. Het is natuurlijk paniekvoetbal, maar de gemeente neemt nu geen enkel risico. Ik kan wel zeggen dat ik vind dat de politie de orde moet handhaven, maar dan gaat het feest niet door. En dat is - na alle ellende die we hebben doorstaan - echt geen optie.” Eerder leek het festival al afgeblazen te worden door een klacht van een omwonende. Nadat er vervolgens juist klachten kwamen over het afzeggen, kreeg het festival alsnog een vergunning.

Afzeggen was dus geen optie, zegt Steen. Eigen mensen inzetten ook niet, aldus de organisator: “Meer dan de helft van de mensen die komen, ken ik. Als er al akkefietjes zouden ontstaan, hadden we die ook best zelf kunnen oplossen. Maar je mag alleen gecertificeerd beveiligingspersoneel inzetten.” En wat als het nu keihard regent en er geen hond komt? “Dan wil ik dat die vijftien beveiligers de vijftien bezoekers droog houden met paraplu’s.”

Tocado Festival
zaterdag 29 augustus vanaf 13:00,
het Grote Markt Plein in Rotterdam.

Met: Jugend, Pony Pack, Harry Merry, The Monroes, Yoshimi, The Suicidal Birds, Skinnerbox, The Stilettos, Lushus, Mark Lotterman Band en Stöma.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
http://www.hardcorehooligan.nl

Ik heb daar geen account..

Even nog een artikeltje.. >:(

http://www.nrc.nl/binnenland/article2342249.ece/Onderzoek_hooligans_gaan_vaak_vrijuit


Ff een documentaire er is nog veel meer te vinden




Moet hier jeugdzorg niet op af !!!,  als ze een zeiltochtje al verbieden.. dan kan je hier ook weliets over zeggen..


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
We hebben reacties van de politieagenten in de media gezien. Zijn er ook reacties van de relschoppers te vinden?  ??? (of voelen die de bui al hangen en zijn 'ondergedoken'?)
Afgelopen zondag vond ik via Googlen deze site: http://www.hardcorehooligan.nl/guestbook/

Er stonden toen al details over de politiemannen in burger, die pas later elders bekend werd.


Exenium

  • Gast
Hoe lullig ook voor de slachtoffers maar volgens mij is het niet moeilijk:
De nederlandse burger is het kennelijk zat om elke week een betuttelend bonnetje te krijgen van Justitie, uitgeschreven door een man of vrouw met een blauwe pet vanachter een struik of auto met laser gun. De nederlandse burger krijgt tijdens een feestje in Hoek van Holland de kans om die man en vrouw met die blauwe pet eens even flink op zijn bek te slaan omdat de leiding van die man en vrouw met die blauwe pet helemaal geen verstand meer heeft van politie werk maar zichzelf en zijn korps alleen maar laat gebruiken als veredelde belasting verdiener.  Helaas heeft de Nederlandse burger ook deze maal pech want die man en vrouw met blauwe pet schieten elke dag enkel met laser guns welke wel killing zijn voor het respect van burger richting politie maar het gros van de man en vrouw met blauwe pet hebben geen iedee wat er gebeurt als ze gaan schieten met dat echte wapen van hun gordel wat ze zouden moeten gebruiken om de Nederlandse burger te beschermen.

Beste Politie man / vrouw, verbeter de wereld, begin bij jezelf laat je niet langer misbruiken als veredelde belasting ambtenaar, kom op voor je zelf, zorg dat je opgeleid wordt dat je de multiculturele samenleving gaat begrijpen en dat je met elkaar de criminalitiet in de hand krijgt. Het repect van de Nederlandse burger zal met de dag toenemen en acties van burgers tegen de politie zoals op het strand van Hoek van Holland zullen tot het verelden gaan behoren. Blijft de politie en zeker de politie Rotterdam bij het falende beleid dat ze nu voeren dan zullen er helaas maar ongetwijfeld nog heel wat mat partijen volgen waarbij het mij niet zal verbazen als dit op een gegeven moment tijd leidt, hoe verschrikkelijk ook tot de dood van politie mensen ipv burgers.

Mvr Grt

Merijn

Ik kan me hier wel in vinden, als je je even beseft dat er "maar" 100 "echte" relschoppers waren, de rest waren bezopen meelopers zonder respect voor de politie. Waar komt dat gebrek aan respect vandaan? Ik denk dat in massaproductie uitschrijven van verkeersboetes daar zeker aan bijdraagt.

Als de 100 relschoppers alleen stonden was het een eitje voor de politie, de vermenging van de gewone burger die niets meer doet als alleen het mee roepen met "Rotterdam hooligans" draagt bij aan de chaos. En zoals ik al eerder heb geopperd. die gewone burger had nooit meegedaan als de undercover politie niet de vlam in de pan had gebracht.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik kan me hier wel in vinden, als je je even beseft dat er "maar" 100 "echte" relschoppers waren, de rest waren bezopen meelopers zonder respect voor de politie. Waar komt dat gebrek aan respect vandaan? Ik denk dat in massaproductie uitschrijven van verkeersboetes daar zeker aan bijdraagt.

Als de 100 relschoppers alleen stonden was het een eitje voor de politie, de vermenging van de gewone burger die niets meer doet als alleen het mee roepen met "Rotterdam hooligans" draagt bij aan de chaos. En zoals ik al eerder heb geopperd. die gewone burger had nooit meegedaan als de undercover politie niet de vlam in de pan had gebracht.

In vinden... jij bent al een aantal pagina's terug zo begonnen... :-X Misschien moet je les gaan geven op de politie academie als jij vind dat de agenten de schuld hebben aan dit incident... Misschien kan jij, als een van de weinige mensen in NL, agenten leren sorry te zeggen als die hooligan schrikt van het aanspreken...

Eerst dit, hallo allemaal, ik volg dit forum vaak bij calamiteiten die direct met mij te maken hebben (bijzonderheden in de europoort/botlek vooral) en vindt jullie berichtgeving 1 van de betrouwbaarste en uitgebreidste.
Maar nu heb ik toch een dringende vraag en wat kritiek over de berichtgeving over dit ongelukkige incident.

Dit bericht kan lichtelijk chaotisch overkomen, maar de hoofdvraag zal zijn : Noem mij eens 1 situatie waarin het niet aan de (4 undercover) politie te wijten is dat de boel geëscaleerd is? Uiteraard kan de schuld gegeven worden aan de organisatie, en wat andere afschuif-instanties, maar dat is al genoeg besproken.

Aan de hand van enkele beelden , en dan vooral schietpartij sunset grooves 2009 begin er van samen met de  foto die in hart van Nederland geshowd is. En aan de hand van enkele "mint" getuigenissen (dus voordat de media begon met rapporteren). Trek ik de conclusie dat de 4 mannen die met politie tactieken, een menigte proberen uit te komen als eerste geschoten hebben. Zij zijn dus in mijn (naïeve) ogen verantwoordelijk voor de escalatie van het geweld.

Nu ga ik samen met jullie proberen te herleiden.
Waarom hebben ze waarschuwingsschoten gelost ?
jullie antwoord : omdat ze dusdanig bedreigt werden dat dit noodzakelijk was, ze werden als politie herkend door een menigte hooligans.
Prima , kan ik inkomen dat je dan een wapen trekt en back2back staat. Nu mijn vraag:
Waarom of waardoor zijn ze herkend als undercover politie?
Graag een logisch antwoord hierop, het NOS nieuws schijnt gezegd te hebben dat ze zichzelf kenbaar maakten als politie, waarom zouden ze dit doen? voor een overtreding als met bier gooien ?
Of zijn ze herkend als politie omdat ze een pistool trokken ?
Waarom zouden ze een pistool trekken als ze nog undercover zijn? Kregen ze bier over hun heen, werden ze geslagen, werden ze met een mes bedreigt ? Nu wil ik niet stoer doen, maar ik ben ook regelmatig geconfronteerd met die zaken, en heb dan niet de beschikking over een wapen, en zelfs al zou ik een doorgeladen 92FS bij me hebben, dan zou ik die nog niet trekken!

Ik weet niet hoe ik het verder logisch aan de man moet brengen. Maar het komt er in mijn ogen op neer dat de politie gefaald heeft. Of dit nou de procedures zijn. Of de paniek van de mannen die er "voor onze" veiligheid zijn. Dit geeft mij het gevoel (dat ik al lang heb) dat ik niet kan bouwen op de politie op het moment van totale wanorde.

Wat doet een undercover politie in de eerste plaats tussen de hooligans?
Waarom maakt de undercover politie zich kenbaar als politie ?
Waarom zou je je cover breken door middel van een wapen? Ik mag hopen dat dit niet gebeurd als je een beetje geweld tegen komt.



Zoals al een aantal keer aangegeven, de gewonden en betreurenswaardige dode zijn waarschijnlijk aan de andere kant van het veld enkele minuten later gevallen. Hier ben ik verder niet op in gegaan omdat deze situatie veel chaotischer geweest zal zijn, en hier zal onderzoek moeten uitwijzen of er ook geschoten is door andere partijen.

De kritiek :
Dat verhaaltje van "wat zou jij doen"  alsjeblieft zeg, de manier waarop jullie het gericht schieten van een politie agent goed praten!!! Op diezelfde manier kan ik het schieten van een door een junk in het nauw gedreven drugsdealer goed praten.
En de eerste keer dat er gesuggereerd wordt dat politie de schuldige zou kunnen wezen. Snauwen er meteen 3 mensen: dat moet onderzoek nog uitwijzen. Alsof dat ze persoonlijk beschuldigd worden. Een poging tot objectiviteit mag ook wel.

En over dat onderzoek : "wij van wc-eend, adviseren wc-eend". Als de foute mensen (en die zijn er in onze rechtstaat) een vinger in de pap van dat onderzoek hebben, kan dit zo een doofpotje worden, als blijkt dat de dodelijke kogel blauw is.



"Just my 2cents"

Ik hecht veel waarde aan mijn privacy en ben niet snel geneigd verder te posten. Maar ik hoop dat ik de discussie in een wat interessanter vlak kan duwen.

~een Flakkeeënaar





http://i51.photobucket.com/albums/f399/myfask/258Troll_spray.jpg


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Ik kan me hier wel in vinden, als je je even beseft dat er "maar" 100 "echte" relschoppers waren, de rest waren bezopen meelopers zonder respect voor de politie. Waar komt dat gebrek aan respect vandaan? Ik denk dat in massaproductie uitschrijven van verkeersboetes daar zeker aan bijdraagt.

Als de 100 relschoppers alleen stonden was het een eitje voor de politie, de vermenging van de gewone burger die niets meer doet als alleen het mee roepen met "Rotterdam hooligans" draagt bij aan de chaos. En zoals ik al eerder heb geopperd. die gewone burger had nooit meegedaan als de undercover politie niet de vlam in de pan had gebracht.

Je bent niet echt volwassen..  Moet jeugd zorg ook bij jou komen kijken..

Er bij gestaan, is meegedaan.. je had namelijk allang weg kunnen zijn..  En drank, drugs en slechte opvoeding zijn excuses van slappelingen.. Neem verantwoordelijkheid voor je gedrag..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
die gewone burger had nooit meegedaan als de undercover politie niet de vlam in de pan had gebracht.

Hier sla je toch echt de plank gigantisch mis......beetje dom.


Gast

  • Gast


Graag.