GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 202063 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Exenium

  • Gast
ik wilde gewoon graag merijn steunen.

Het is nogal jammer dat je hier alleen mee mag lullen. Een van de weinige forum's waar de politie zelf aan het woord komt. Kan je schijnbaar geen kritiek leveren. De plaats waar de politie zichzelf wel kan verdedigen, en dat ook heeft gedaan (ik weet nu wat "de politie trekt niet zomaar een wapen" inhoud). Maar het mag eigenlijk niet, kritisch wezen.


Gast

  • Gast
Kritisch zijn mag hier ten gehele.

Dom zijn ook.

Jij verkiest steeds maar dat laatste.


Exenium

  • Gast
Je bent niet echt volwassen..  Moet jeugd zorg ook bij jou komen kijken..

Er bij gestaan, is meegedaan.. je had namelijk allang weg kunnen zijn..  En drank, drugs en slechte opvoeding zijn excuses van slappelingen.. Neem verantwoordelijkheid voor je gedrag..

Als hier gesuggereerd wordt dat ik 1 van de relschoppers was. Zal ik dit even de kop in drukken, ik was niet aanwezig. En ik zal praktisch nooit geweld gebruiken ook.

Sterker nog, ik zal zelfs niet tot geweld over gaan als ik me bedreigd voel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dat is heel goed van je..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Als hier gesuggereerd wordt dat ik 1 van de relschoppers was. Zal ik dit even de kop in drukken, ik was niet aanwezig. En ik zal praktisch nooit geweld gebruiken ook.

Sterker nog, ik zal zelfs niet tot geweld over gaan als ik me bedreigd voel.

Ik suggereer niets,  maar was je weg gelopen, of had je mee staan juigen en filmpjes staan maken..  
Aan je domme opmerkingen denk ik het laatste..


Exenium

  • Gast
Ik suggereer niets,  maar was je weg gelopen, of had je mee staan juigen en filmpjes staan maken..  
Aan je domme opmerkingen denk ik het laatste..

Ik was in een heel ander dorp.

En inderdaad had ik filmpjes staan maken mocht ik in zoon situatie komen. Maar ik had ook een "mint" getuigenis afgelegd, dus mijn waarnemingen vastgelegd, voordat ik begon met roddelen.

Het lijkt persoonlijk mij onnodig te melden dat ik niet had mee gejuicht, maar voordat ik gemis quote wordt meld ik het ff.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Het is wat vroeg nu we alle feiten nog niet kennen om te oordelen, maar het wordt wel duidelijk uit de verslagen van de betrokken politiemensen zelf dat er grote fouten zijn gemaakt op het niveau van de organisatie en de politieleiding. Het lijkt mij volstrekt onverantwoord om politiemensen aan een dergelijke situatie bloot te stellen zonder Mobiele Eenheid achter de hand. Overigens is er in Den Haag altijd een peloton paraat, dat ook in Hoek van Holland had kunnen worden ingezet. Het was al vroeg bij de aanwezige politiemensen duidelijk dat een en ander uit de hand kon lopen. Dat politiemensen niet kunnen rekenen op hun eigen leiding is ernstig en minstens zo erg is het gebrek aan steun van de rechtelijke macht. Nog altijd worden geweldsmisdrijven geseponeerd, bestraft met geldboetes van een paar honderd euro en werkstraffen. Dit is natuurlijk heel demotiverend voor de politie en ook voor het publiek. De politie weet precies van wie moeilijkheden kunnen worden verwacht en deze mensen moet je (desnoods preventief) kunnen opsluiten. Ik houd niet zo van die rechtse praat, maar van mij verdient een notoire geweldpleger geen vrijheid, tenzij hij kan aantonen geen problemen meer te zullen veroorzaken. Het gaat om beesten en als deze gevaarlijk zijn horen ze in een kooi.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
De parate eenheid Haaglanden is ook daadwerkelijk ingezet. Alleen helaas pas toen het te laat was.  :-X
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ik kan me hier wel in vinden, als je je even beseft dat er "maar" 100 "echte" relschoppers waren, de rest waren bezopen meelopers zonder respect voor de politie. Waar komt dat gebrek aan respect vandaan? Ik denk dat in massaproductie uitschrijven van verkeersboetes daar zeker aan bijdraagt.

Als de 100 relschoppers alleen stonden was het een eitje voor de politie, de vermenging van de gewone burger die niets meer doet als alleen het mee roepen met "Rotterdam hooligans" draagt bij aan de chaos. En zoals ik al eerder heb geopperd. die gewone burger had nooit meegedaan als de undercover politie niet de vlam in de pan had gebracht.

Beste Exenium. Kijk via 'Uitzending gemist' eens naar de uitzending van 'Een Vandaag' van daarnet. Leer je heel veel over hooligans en hun organisatie.

Er wordt in die reportage van alles over ze gezegd. Een hoop wisten we al.

Maar dat het lieden zijn die welhaast tot hun ziekelijke daden gedreven worden door het vele flitsen van de politie, die zinsnede heb ik geloof ik gemist in het hele verhaal. En iets over uitlokken door de politie dat heb ik al helemaal gemist.

Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zei de wetenschapper die zich (anders dan als jij en merijn) wél verdiept had in de materie, dat hooligans heel berekenend aan het werk gaan. Waarbij je onderscheidt moet maken tussen de wat oudere 'grote jongens' op de achtergrond die hun handen niet vies maken maar wel het hele zooitje organiseren en de wat jongere relschopper. Deze laatste is onberekenend en zeer gevaarlijk omdat ze onder de coke zitten. Waar dat toe leidt hebt u jl. zaterdag kunnen zien.

Met iedere poging om dat gedrag te rationaliseren en/of goed te praten, zoals U en Merijn doen, wordt de plank gigantisch mis geslagen. Het kan ook duiden op twee dingen: u wil kost wat kost iets roepen, zonder enig gevoel van realiteit óf u bent beiden enorme internettrollen die hier slechts komen om de boel flink op te stoken.

Confrontatie met de realiteit noemt u 'niet tegen kritiek kunnen'.

Ik zou zeggen: keep on dreamin!
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Exenium

  • Gast
Beste Exenium. Kijk via 'Uitzending gemist' eens naar de uitzending van 'Een Vandaag' van daarnet. Leer je heel veel over hooligans en hun organisatie.

Er wordt in die reportage van alles over ze gezegd. Een hoop wisten we al.

Maar dat het lieden zijn die welhaast tot hun ziekelijke daden gedreven worden door het vele flitsen van de politie, die zinsnede heb ik geloof ik gemist in het hele verhaal. En iets over uitlokken door de politie dat heb ik al helemaal gemist.

Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zei de wetenschapper die zich (anders dan als jij en merijn) wél verdiept had in de materie, dat hooligans heel berekenend aan het werk gaan. Waarbij je onderscheidt moet maken tussen de wat oudere 'grote jongens' op de achtergrond die hun handen niet vies maken maar wel het hele zooitje organiseren en de wat jongere relschopper. Deze laatste is onberekenend en zeer gevaarlijk omdat ze onder de coke zitten. Waar dat toe leidt hebt u jl. zaterdag kunnen zien.

Met iedere poging om dat gedrag te rationaliseren en/of goed te praten, zoals U en Merijn doen, wordt de plank gigantisch mis geslagen. Het kan ook duiden op twee dingen: u wil kost wat kost iets roepen, zonder enig gevoel van realiteit óf u bent beiden enorme internettrollen die hier slechts komen om de boel flink op te stoken.

Confrontatie met de realiteit noemt u 'niet tegen kritiek kunnen'.

Ik zou zeggen: keep on dreamin!



Jeetje , jij kan echt niet tussen de zinnen lezen. moet ik het nog duidelijker uitschrijven ? Naja dan ga ik maar weer :

Die hooligans zal inderdaad niks aan veranderen, als de burgers respect hebben voor de politie. Zal de hooligan een hooligan blijven. Maar schijnbaar wordt hier van mij verwacht dat ik zulke open deuren in trap om serieus genomen te worden...

Maar als de burgers daarentegen respect hebben voor de politie, zullen zij er niet bijstaan bij dergelijke rellen, dan zal de burger weglopen, dan zal de burger afstand nemen van hooligans. Maar omdat de "casual vandaal" , de mensen die bij een bureau halt gebaad zijn zegmaar, omdat die mensen geen respect hebben voor de politie "staan ze erbij en keken ernaar".

Er zit nog een hele hoop soorten mensen tussen hooligan en beschonken feestganger in, en de mate van respect voor de politie bepaald welke gradaties van festiviteitenbezoekers allemaal zal meedoen met de hooligans.

En ik ben van de mening bedeeld: als de undercover politie niet had geschoten*, dan had de vlam niet in de pan gevlogen, en de groep relschoppers nooit samengekomen, of vele malen kleiner geweest, op een later tijdstip.

*Na een eerdere posting-sesie ben ik tot conclusie gekomen, dat het aan de politie leiding ligt. Die geen ME'ers klaar had staan voor backup van de undercover. met ME erbij had de undercover makkelijker kunnen vluchten en niet hoeven schieten.