GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206565 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Het kan allemaal wel zo zijn maar het kan en mag alleen geen vergoeilijking zijn van wat er gebeurd is.

Jij schetst het beeld van een goedwillende burger die door de politie in de steek wordt gelaten, daardoor minder respect zou hebben etc.

Maar juist dat speelt helemaal niet mee bij dit type agressievelingen. Al zou de politie binnen 2 minuten bij iedere melding zijn en nooit een enkele bon meer uitschrijven. Dan nog zullen zij aanleiding vinden om de politie uit te dagen en de confrontatie aan te gaan.

Sterker nog, als de politie ...tig procent effectiever zou optreden tegen criminaliteit, straatgeweld e.d. dan krijgen die lieden alleen maar meer een hekel aan de politie. Hun haat is echt niet gebouwd op het disfunctioneren van de politie maar op een of andere 'aartsvijand'-gedachte. Net zoals de Feyenoord-hooligan het bloed van de Ajax-hooligan wel kan drinken. En volgens mij schrijven die ook geen bekeuringen uit.

Dat is geen struisvogel-gedachte (dan zouden we tekortkomingen bij de politie hier ontkennen) maar een andere kijk op wat die hooligans drijft.....

Het lijkt trouwens wel of jij 'iets' hebt met de politie maar dat omwille van sociaal wenselijkheid/lieve vrede liever niet uit. Want de politie zal en moet in jouw visie op de een of andere manier hebben bijgedragen aan de factoren/omstandigheid die tot deze rellen hebben geleid. Dat lijkt welhaast op een vergoeilijking c.q. rationele verklaring voor het gebruikte geweld en daar wil ik gewoon niet aan.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Nogmaals, ik doel niet op doorgewinterde hooligans, maar op de duizenden meelopers. (worden er steeds meer)
En waarom worden dat er meer?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Het lijkt er op dat dinges duidelijk een studie sociologie heeft gestudeerd... :-X :-X :-X

Dit soort meningen en uitspraken kom je ook tegen op http://www.stormfront.org/forum/forumdisplay.php?f=22


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Het lijkt er op dat dinges duidelijk een studie sociologie heeft gestudeerd... :-X :-X :-X


Nou, ik leef niet in een droomwereldje. Ik heb contacten / vrienden / kennissen / mensen die ik totaal niet mag in alle lagen en sta voor alles en iedereen open. Ik heb een eigen mening, gevormd door eigen ervaringen en veel kijken en luisteren. Kom jij nog een beetje buiten, tegenwoordig?   ::)

 Jij doet verdulleme je kennis op via fora ;D Fora van kaalkopjes, Fora van die, fora van dat. Ik sta in de maatschappij. Misschien kun je nog wat van mij leren....en vice versa, maar ik vrees dat ik al genoeg weet..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Het kan allemaal wel zo zijn maar het kan en mag alleen geen vergoeilijking zijn van wat er gebeurd is.

Klopt helemaal! Maar het gebeurt allemaal....het gebeurt en ik ventileer daarop mijn mening. En als we toch aan het ventileren zijn: ik zeg meldingsplicht voor iedere gladiool bij feestelijkheden. Nog beter, de techniek staat immers voor niets; enkelbandje voor alle relschoppers.. Ik ben voor een keiharde aanpak...maar ik blijf wel objectief...een ieder die daar moeite mee heeft, kent stiekum wel de tekortkomingen...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/binnenland/3453469/Dode_strandfeest_begraven.html

Dode strandfeest begraven

ROTTERDAM - De 19-jarige Robby van der Leeden, die vorig weekend bij ernstige rellen op het strandfeest in Hoek van Holland om het leven kwam, is zaterdag begraven.

Dat heeft een woordvoerder van de politie laten weten. Het was volgens hem een ,,waardige en respectvolle’’ plechtigheid, waarbij naar schatting zo’n tweehonderd mensen aanwezig waren. Woensdag liepen in Rotterdam al enkele honderden mensen, onder wie vrienden, Feyenoord-supporters en belangstellenden, mee in een stille tocht voor Van der Leeden.

De jonge man werd getroffen door een kogel, mogelijk afkomstig uit een politiewapen. Het Nederlands Forensisch Instituut onderzoekt nog de herkomst van het projectiel. Het muziekfeest eindigde in vechtpartijen en een chaos, waarbij politiemensen zich gedwongen zagen ook hun vuurwapens te gebruiken.

Het onderzoek naar de rellen is nog in volle gang. De politie rondde vrijdagmiddag pas het sporenonderzoek op het strand en in de duinen van Hoek van Holland af. De rijksrecherche zocht daar minutieus naar bewijzen, zoals kogels. Verder is het onderzoeksteam druk bezig met het verhoren van de vele getuigen. Het gaat volgens het Openbaar Ministerie om tussen de 150 en 200 mensen die moeten worden ondervraagd. Ook moet het rechercheteam veel videobeelden bekijken. De politie vroeg vrijdag via muziekzender TMF mensen die zaterdagavond op het dancefeest Sunset Grooves waren, zich te melden als getuige en beelden af te staan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/rotterdam/3453264/Schietpartij_dreunt_nog_na_in_badplaats.html

zaterdag 29 augustus 2009
Schietpartij dreunt nog na in badplaats
Door ELLEN VAN GAALEN

HOEK VAN HOLLAND - Al uren voordat het misging, voelden ze dat het feest uit de hand zou lopen. Bewoners van de Strandweg in Hoek van Holland liepen ’s middags om vijf uur al rond met een zeer onprettig onderbuikgevoel over Veronica Sunset Grooves.

Schreeuwende jongeren, die overal zo maar plasten, met tassen vol alcohol liepen te sjouwen en vaak al dronken leken, bewogen zich en masse door hun straat.

Een week na het dramatische strandfeest is de schietpartij nog het gesprek van de dag langs de Strandweg. Alle bewoners hebben een ding gemeen: ze hebben zich stuk voor stuk bedreigd gevoeld en wisten dat het feest anders zou eindigen dan de andere grote evenementen op het strand. Maar een schietpartij was nooit in hen opgekomen.

De duizenden feestgangers die met de trein aankwamen, moesten door hun voortuin naar het strand en weer terug. „Je zag ’s middags al dat dit feest anders werd dan bijvoorbeeld het RTL viert de zomer concert,’’ vertelt Nel van der Meer. „Ze waren luidruchtig, liepen met flessen drank. Om half zeven kwam de ambulance al, omdat er een plat lag op het parkeerterrein.’’

Mara Groenewegen wilde aan het einde van de middag met haar jonge dochtertje een kijkje gaan nemen op het strand. Om een uur of vijf had ze al besloten daarvan af te zien. „Ze waren agressief en liepen tegen iedereen te schelden,’’ verklaart ze.

Ook voor buurman Paul de Zwart was het een bijzondere avond. Terwijl de tieners schreeuwend langs zijn huis naar het strand liepen, kreeg zijn vrouw om half zeven de eerste weeën. De bevalling van hun tweede kind zette in. „We hebben de verloskundige gebeld. Die was er pas tegen achten door alle files. Toen heeft ze meteen extra hulp ingeschakeld voor het geval het zou misgaan. De tweede verloskundige was er pas om kwart over tien.’’

De volle wegen baarden het stel behoorlijke zorgen. Gelukkig kwam hun dochter Lente om kwart voor tien gezond ter wereld. Op dat moment kwamen nog altijd overvolle treinen aan met feestgangers die naar het strand wilden. „Een totaal van 28.000 bezoekers slaat nergens op,’’ meent bewoner Wim. „Er kwamen veel meer mensen op af.’’

De bewoners zagen de eerste knokpartijen al op straat. De situatie was zo bedreigend dat Hanke Hagemans om half elf haar hond niet alleen durfde uit te laten. „Ik heb een buurman gevraagd of hij mee wilde. De mensen die naar het strand gingen, hadden iets monsterlijks over zich.’’

Dat de eerste feestgangers vanaf een uur of tien weer van het strand afkwamen, verbaasde de buurt niet. Een van de buurmannen die zelf op het feest was, ging ook alvast weg om de lege flesjes voor de huizen op te ruimen. „We wilden voorkomen dat ze daarmee onze ruiten zouden ingooien,’’ legt Jurgen Lange uit.

Net na half twaalf stroomde de hele Badweg vol met bezoekers die het strand verlieten. „De eerdere feesten werden om elf uur afgesloten met vuurwerk en dan zag je blije mensen terugkomen,’’ zegt Hagemans. „Na dit feest was de sfeer angstig. Iedereen probeerde snel weg te komen. Toen de muziek ophield, wist ik dat er iets aan de hand was.’’

Sommige bewoners waren zo bang dat ze de deuren op slot hebben gedraaid, lichten hebben uitgedaan en boven zijn gaan zitten. „Ik heb echt gevreesd voor het huis,’’ zegt Annemarie Moerman. „Vooral toen ze tegen mijn voordeur lagen te knokken. Iedereen begon met iedereen te vechten. Zelfs twee meiden vlogen elkaar in de haren.’’

Andere bewoners zijn juist in de tuin gaan zitten om de boel enigszins in de gaten te houden. „Er zat een ontzettend dronken man bij ons op het hekje. Hij had pijn in zijn been en probeerde de hele tijd zijn vriendin te bellen die hij was kwijtgeraakt,’’ vertelt Anneke Maeijer. „Ik vond het wel bijzonder dat ontzettend veel jongeren vroegen of alles goed met hem ging. Alleen gaf hij een keer een grote mond, waarop hij een paar flinke klappen kreeg. Toen heeft mijn man de boel gesust.’’

De schade in de straat valt mee. Wat de buurtbewoners nog het meest heeft geërgerd, is de wildplasserij. „Ze hebben overal in onze tuin staan plassen,’’ zegt Yvon. „En er lag overal glas en puin. Ook hoorden we van de buurvrouw dat het aan de achterkant in de duinen een groot seksfeest is geweest.’’


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/binnenland/3453527/Feestgangers_keren_zich_tegen_beveiliging.html

 zaterdag 29 augustus 2009
Feestgangers keren zich tegen beveiliging

WAPENVELD - Tijdens het Mega Piraten Festijn in Wapenveld hebben enkele tientallen mensen zich tegen het beveiligingspersoneel en de politie gekeerd.

Een beveiliger werd mishandeld en ook agenten kregen rake klappen. Het opstootje had plaats in de nacht van vrijdag op zaterdag, aldus de politie.

Het tumult ontstond aan het eind van het feest, toen de feestgangers de tent moesten verlaten. Bezoekers kregen ,,om nog onduidelijke redenen problemen met het beveiligingspersoneel,’’ meldde de politie. Toen de agenten ter plaatse kwamen, richtten de gasten zich ook tegen hen.

Volgens de politie werd er gespuwd en met dingen gegooid. Hoewel de agenten hun wapenstok ter hand hadden genomen en honden bij zich hadden, zochten mensen de confrontatie op. Sommigen werden gebeten en liepen kneuzingen op. De politie hield elf mensen aan, die in de loop van zaterdag weer op vrije voeten kwamen.

De rest van het feest verliep, afgezien van twee incidentjes, heel erg goed, zei een politiewoordvoerder. Duizenden mensen waren op het muziekfestijn afgekomen. De bezoekers die het aan het eind van de avond aan de stok kregen met de agenten en de beveiligers, hadden iets te diep in het glaasje gekeken.

,,Dit soort opstootjes komen wel vaker voor,’’ zei de woordvoerder. Volgens hem is een vergelijking met Hoek van Holland, waar vorige week een muziekfeest volledig uit de hand liep, dan ook niet op zijn plaats. (ANP)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168

Feestgangers keren zich tegen beveiliging

Hedenavond in H.I.Ambacht was er veel politie op de been...''Bax-pop''....is ieder jaar, maar dit jaar zag ik personeel met ''base-ball-pet'', lange stokken en gevechtsbroeken, oftewel M.E. Voor het eerst, dit jaar. HVH, bedankt. ::)