GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 201837 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/rotterdam/3461167/Veiligheid_niet_serieus_genomen.html

donderdag 03 september 2009
'Veiligheid niet serieus genomen'
ROTTERDAM - Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam neemt het handhaven van de veiligheid in zijn stad niet helemaal serieus.
 
Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam . FOTO ANP
 Dat stelde Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam, donderdag tijdens het debat in de gemeenteraad over de rellen van anderhalve week geleden in Hoek van Holland.

Pastors is verbaasd dat Aboutaleb niet woedend was geworden, nadat hij niet was geïnformeerd over de signalen dat het dancefeest volledig uit de hand zou lopen. Leefbaar Rotterdam pleit voor vroeg en hard optreden van de politie, temeer daar het niet de eerste keer was dat hooligans de grenzen te buiten gingen.

,,Hooligans en andere geweldsplegers moeten als gek en crimineel worden beschouwd,’’ zei Pastors. ,,Ze gaan door tot ze geslagen worden. Laat de politie er daarom voor zorgen dat die lui vroeg worden geslagen.’’

Leefbaar Rotterdam gaf Aboutaleb een gele kaart. ,,We hopen dat het echte onderzoek van het COT de schade niet nog groter zal maken,’’ aldus Pastors. ,,Anders zou het wel een rode kaart kunnen worden.’’ Het instituut voor veiligheids- en crisismanagement COT onderzoekt de ongeregeldheden van anderhalve week geleden op het strand van Hoek van Holland. Het onderzoek zal worden geleid door de hoogleraren Uri Rosenthal en Erwin Muller. Het is de bedoeling dat zij in december met conclusies komen.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Tuurlijk als ik een fout maakt moet mijn baas weg.... :(
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/rotterdam/3461160/rsquoTuig_strandfeestrsquo_voor_de_rechter.html

donderdag 03 september 2009
’Tuig strandfeest’ voor de rechter

ROTTERDAM - De PvdA in Rotterdam wil dat de politie het ’tuig’ dat het strandfeest in Hoek van Holland ernstig verstoorde, stuk voor stuk oppakt en voor de rechter brengt.
 
PvdA-fractieleider Peter van Heemst.
 ,,Over die klopjacht wordt nog helemaal niets gezegd,’’ zei fractievoorzitter Peter van Heemst donderdag tijdens het ingelaste raadsdebat.

,,Een groep van 150 tot 200 man die stijf stond van de alcohol en drugs is willens en wetens naar het feest gegaan om er geweld uit te lokken. Dat betekent maar een ding: stuk voor stuk identificeren, oppakken en voor de rechter brengen.’’

Van Heemst wil dat burgemeester Ahmed Aboutaleb kosten noch moeite spaart om ,,deze mensen van een naam en een adres te voorzien.’’


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Tuurlijk als ik een fout maakt moet mijn baas weg.... :(

Als jou baas jou capabel geacht heeft om zo'n evenement in goede banen te leiden dan kunnen er twee zaken aan de hand zijn:
1 je hebt je baas om te tuin geleid met je kennis en ervaring
2 je baas heeft een inschattingsfout gemaakt.

In beide gevallen is ook je baas fout geweest en zal hij ook onderdeel van het onderzoek moeten worden.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Als jou baas jou capabel geacht heeft om zo'n evenement in goede banen te leiden dan kunnen er twee zaken aan de hand zijn:
1 je hebt je baas om te tuin geleid met je kennis en ervaring
2 je baas heeft een inschattingsfout gemaakt.

In beide gevallen is ook je baas fout geweest en zal hij ook onderdeel van het onderzoek moeten worden.

in die context heb je gelijk.
Maar ik bedoel dat als ik die algemeen commandant ben en ik maak een blunder. Dan moet de Korpschef maar weg, terwijl ik hem niet geinformeerd heb.....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Daarnaast is de politie organisatie blijkbaar niet zo ingericht dat interne fouten van een individu gesignaleerd en gecorrigeerd worden. In de aanbevelingen wordt nu geadviseerd om een twee traject strategie aan te houden voor cruciale informatie. Dan wordt de kans dat belangrijke informatie niet op de goede plaats terecht komt verminderd.

Ook heeft de operationeel commandant overlegd met de plv districtschef. Had deze dan ook niet in moeten grijpen, is hij niet goed geïnformeerd of heeft hij niet de juiste vragen gesteld?

De chef van dienst heeft extra personeel naar Hoek van Holland gestuurd maar deze zijn weer terug gestuurd... Had dan ook de chef van dienst niet moeten ingrijpen en de boel op een hoger niveau moeten brengen? Of is dat wel gebeurt en is hij overruled?

Ik hoop dat het onderzoek straks allemaal antwoord geeft op deze vragen... ;)


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Als jou baas jou capabel geacht heeft om zo'n evenement in goede banen te leiden dan kunnen er twee zaken aan de hand zijn:
1 je hebt je baas om te tuin geleid met je kennis en ervaring
2 je baas heeft een inschattingsfout gemaakt.

In beide gevallen is ook je baas fout geweest en zal hij ook onderdeel van het onderzoek moeten worden.

Volgens mij is er ook een derde mogelijkheid, namelijk
3 je baas geeft je een opdracht die niet uitvoerbaar is.

Bijvoorbeeld je mag de ME maar X keer inzetten dit jaar. En je hebt die ME al X keer gebruikt.
Nu heb je situatie X+1, waarin je de ME in zou moeten zetten -> probleem

Voor de commandant is dan het probleem :
A) help ik mijn mensen op straat, die de hulp van de ME echt nodig hebben, of
B) help ik mijn baas om binnen het budget te blijven, zodat ik binnenkort promotie/beter salaris krijg

Ik heb respect voor degenen die voor optie A gaan, maar mijn ervaring is dat velen voor optie B gaan.

OK, ik spreek op basis van mijn ervaringen in het bedrijfsleven, maar ik denk dat het bij de overheid/politie net zo werkt.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Daarnaast is de politie organisatie blijkbaar niet zo ingericht dat interne fouten van een individu gesignaleerd en gecorrigeerd worden. In de aanbevelingen wordt nu geadviseerd om een twee traject strategie aan te houden voor cruciale informatie. Dan wordt de kans dat belangrijke informatie niet op de goede plaats terecht komt verminderd.

Ook heeft de operationeel commandant overlegd met de plv districtschef. Had deze dan ook niet in moeten grijpen, is hij niet goed geïnformeerd of heeft hij niet de juiste vragen gesteld?

De chef van dienst heeft extra personeel naar Hoek van Holland gestuurd maar deze zijn weer terug gestuurd... Had dan ook de chef van dienst niet moeten ingrijpen en de boel op een hoger niveau moeten brengen? Of is dat wel gebeurt en is hij overruled?

Ik hoop dat het onderzoek straks allemaal antwoord geeft op deze vragen... ;)

Maar geeft nog steeds geen antwoordt op de opmerking van mij, waarin ik zeg dat de hoogste baas op vakantie is en 1 of meerdere (2 à 3) maken een beoordelingsfout, dat het zijn kop moet kosten. Want dat vind ik gewoon belachelijk
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Maar geeft nog steeds geen antwoordt op de opmerking van mij, waarin ik zeg dat de hoogste baas op vakantie is en 1 of meerdere (2 à 3) maken een beoordelingsfout, dat het zijn kop moet kosten. Want dat vind ik gewoon belachelijk

Dus als je met vakantie bent ben je niet verantwoordelijk voor hoe je de organisatie ingericht hebt, hoe de werkprocedures vastgesteld zijn en voor het functioneren van de werknemers?? ???


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Dus als je met vakantie bent ben je niet verantwoordelijk voor hoe je de organisatie ingericht hebt, hoe de werkprocedures vastgesteld zijn en voor het functioneren van de werknemers?? ???

jawel maar hier zijn gewoon beoordelingsfouten gemaakt. Als de procedures niet kloppen heb je gelijk maar ik kan daar niet inkijken. Mischien kan jij er een te voorschijn toveren. van Politie R-R
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P