GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 201836 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
maar even zonder gekheid, het is volgens mij toch nog steeds niet duidelijk of hij een relschopper was ja of nee, en op welke afstand hij van de politie agenten stond? en wat wel van toepassing is: what goes up, must come down... Wat ik net op editie nl gezien heb, ligt het een beetje aan de hoek waarop het waarschuwingsschot gelost is en evt wind is ook nog van invloed...
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
gewoon 50% ;D

Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?    ;D ;D

*uitspraak Louis v. Gaal....*


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?    ;D ;D

*uitspraak Louis v. Gaal....*


tja... of hij wordt wel geraakt of niet.... maar das logisch  ssssh ::)
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?    ;D ;D

*uitspraak Louis v. Gaal....*


maar even zonder gekheid, het is volgens mij toch nog steeds niet duidelijk of hij een relschopper was ja of nee, en op welke afstand hij van de politie agenten stond? en wat wel van toepassing is: what goes up, must come down... Wat ik net op editie nl gezien heb, ligt het een beetje aan de hoek waarop het waarschuwingsschot gelost is en evt wind is ook nog van invloed...

Het betrof een evenemententerrein(tje) Al hou je je pistool een paar graden ''gebogen''...dan komt ie in de duinen of in zee.
Lijkt mij....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Wordt een waarschuwingsschot altijd rechtomhoog afgegeven of lost men het schot over de dreiging heen met in achtneming van wat er zich in het schootsveld bevind?


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Het betrof een evenemententerrein(tje) Al hou je je pistool een paar graden ''gebogen''...dan komt ie in de duinen of in zee.
Lijkt mij....

volgens mij trokken ze zich richting duinen/zee terug... en met die paar graden gebogen krijg je juist dat die kogel een parabool gaat maken en daardoor wel schade aan kan richten, zou je volledig recht omhoog schieten valt de kogel dwars naar beneden en kan ie geen schade aanrichten.. maar hoe groot is de kans dat jij met je wapen in een hoek van precies 90 graden van je ondergrond kan schieten... ik denk dat er altijd wel een afwijking is van een paar graden..
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
En hoe groot denk jij dat de kans is, dat een relschopper uit de voorste linies, geraakt wordt door een schot in de lucht?

Die kans is natuurlijk vrij klein, maar als er veel mensen dicht op elkaar staan, is het mogelijk en vrij eenvoudig vast te stellen aan de hand van de schotwond. Er is dus niet gericht geschoten op het slachtoffer en waarschijnlijk was daar ook geen aanleiding voor. Er waren immers meer feestgangers dan relschoppers bij dit evenement. Het was zelfs mogelijk dat een waarschuwingsschot een politieman had getroffen.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Die kans is natuurlijk vrij klein, maar als er veel mensen dicht op elkaar staan, is het mogelijk en vrij eenvoudig vast te stellen aan de hand van de schotwond. Er is dus niet gericht geschoten op het slachtoffer en waarschijnlijk was daar ook geen aanleiding voor. Er waren immers meer feestgangers dan relschoppers bij dit evenement. Het was zelfs mogelijk dat een waarschuwingsschot een politieman had getroffen.

En nu durf ik keihard te beweren: JIJ komt uit een EI. Sorry dat ik onbeleefd wordt maar ik kap ermee.  O0

Er is niet gericht geschoten. Hoe durf je?? Geen aanleiding voor!! Waar haal je het vandaan, komediant!?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Er is niet gericht geschoten. Hoe durf je?? Geen aanleiding voor!! Waar haal je het vandaan, komediant!?

Als een waarschuwingsschot dat omhoog is afgevuurd iemand raakt, is dat per ongeluk en dus niet gericht. Dat een dergelijk schot dezelfde persoon raakt als waartegen de waarschuwing is gericht is een kans die wel zo erg klein is, dat ik deze gerust hier wil uitsluiten.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding