GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206816 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
eehm.. oke.. en nu ? om het probleem op te lossen moeten we hooligans maar een eigen stuk grond geven waar ze naar hartelust kunnen matten ?
ja en dan zetten we een paar bewakers die met een machinegun de laatste neer maait.....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Fjanuari%2FHulman%20haalt%20uit

Hulman: 'Rotterdamse raad beslist niet over Hoekse rellen'

4 januari 2010

De gemeenteraad van Rotterdam heeft niets te zeggen over personele gevolgen van de strandrellen in Hoek van Holland deze zomer. Dat heeft burgemeester Hulman van Ridderkerk maandagavond gezegd in zijn nieuwjaarstoespraak.
In de nasleep van de fatale gebeurtenissen in Hoek van Holland deed de Rotterdamse raad uitspraken over de positie van verantwoordelijke politiefunctionarissen, onder wie korpschef Meijboom. Hulman vindt dat onjuist.. Alleen het regionaal college van burgemeesters uit alle regiogemeenten, neemt daar beslissingen over, zegt Hulman, die zich niet kan voorstellen dat de Rotterdamse raad zijn plaats niet weet. Hij waarschuwt voor 'egocentrisme'.

Hulman was tussen 2002 en 2006 wethouder Kunstzaken en Verkeer en Vervoer in Rotterdam.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5791642/__HvH-verdachten_dinsdag_voor_rechter__.html

do 14 jan 2010, 17:12 | lees voor
Verdachten strandrellen dinsdag voor rechter

ROTTERDAM -  Vijf verdachten van de ernstige ongeregeldheden tijdens het strandfeest in Hoek van Holland komen dinsdag voor de rechter. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam donderdag laten weten.

Het dancefeest Sunset Grooves op het strand van Hoek van Holland loopt volledig uit de hand als hooligans zich tegen de politie keren. Eén persoon komt om het leven door een kogel uit het wapen van een agent.

Van de vijf verdachten is er een minderjarig. Zijn zaak wordt achter gesloten deuren behandeld. Bij het ontspoorde dancefeest op 22 augustus kwam een bezoeker door een politiekogel om het leven. In een vorige maand verschenen onderzoeksrapport concludeerde het Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement COT dat de autoriteiten talloze fouten hebben gemaakt in de voorbereiding en op de avond van Sunset Grooves.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
OM eist jaar cel tegen verdachte strandrel

http://www.nrc.nl/binnenland/article2462330.ece/OM_eist_jaar_cel_tegen_verdachte_strandrel
Gepubliceerd: 19 januari 2010 13:41 | Gewijzigd: 19 januari 2010 13:47

Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 19 jan. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vandaag voor de rechtbank Rotterdam twaalf maanden jeugddetentie geëist tegen een relschopper op het strandfeest in Hoek van Holland. Archief - Rapport: cruciale inschattingsfouten bij Hoek van Holland
Drie maanden hiervan zijn voorwaardelijk. Volgens het OM heeft de verdachte zich schuldig gemaakt aan openlijke geweldpleging en bedreiging van politieagenten.
(...)
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5829382/__Politieman__gezinsleven_ontwricht_door_rellen__.html

di 19 jan 2010, 19:25 | lees voor
Politieman: gezinsleven ontwricht door rellen

ROTTERDAM -  „Mijn vrouw slaapt niet meer als ik een vroege dienst moet draaien.” Vijf maanden na het ontspoorde dancefeest Sunset Grooves lopen kinderen van agenten bij de hulpverlening en moeten collega's nog steeds worden opgevangen.

Twee agenten deden dinsdag hun relaas voor de rechtbank in Rotterdam. Een ervaren brigadier, had het in de middag van 22 augustus al een beetje zien aankomen. Opvallend veel bezoekers met drank op en pillen. Bij de eerste steekpartij dacht de politieman met twintig jaar ervaring, onder meer bij de Mobiele Eenheid: „Dit gaat niet goed, waar zijn we beland.”

Aanvankelijk was hij blij dat hij met zijn gele politiehesje goed opviel. Uren later zou hij dat betreuren. Het maakte de agenten een mikpunt van de massa, die volgens de agenten door het dolle was.

„We gingen dicht op elkaar staan, nadat de waarschuwingsschoten geen effect hadden. Het was net als in die film The Gladiator. Ze gingen door met gooien en vechten.” Een collega van hem, sinds 2002 bij de politie, had zijn vriendin beloofd elke dag levend tuis te komen. Die avond heeft hij hevig getwijfeld of hij die belofte waar kon maken.

In de duisternis dacht hij: „Als ik val, dan word ik dood gemaakt. Ik heb geschoten. Dan word je apart gezet en moet je je wapen inleveren. Nu word ik constant geconfronteerd met wat er is gebeurd. Ik moet het afsluiten. Maar Hoek van Holland zal ik blijven meedragen.”


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden wat er daar gebeurd is.
Denk dat het een goede zaak is dat deze straffen geëist worden (van mij mogen ze nog wel hoger), maar ik vraag me af of het voor de betrokken agenten genoeg is. Hele gezinnen zijn getekend voor het leven :-\


DistrictZuid

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • brandweer vrijwilliger & verpleegkundige
TWEE NIEUWE VERDACHTEN VOOR HOEK VAN HOLLAND

Datum incident: 20-01-2010 Locatie: - District/dienst: Korps / overig
Datum publicatie: 20-01-2010 12:54
HET TOTALE AANTAL AANGEHOUDEN VERDACHTEN IS 51

ROTTERDAM - Naar aanleiding van de ongeregeldheden in Hoek van Holland, in de nacht van 22- op 23 augustus jl. heeft de politie Rotterdam-Rijnmond vorige week opnieuw verdachten aangehouden. Er zijn nu in totaal 51 verdachten aangehouden.

Dinsdag 12 januari hielden agenten van het politiewijkteam Capelle aan den IJssel een 18-jarige jongen uit Capelle aan den IJssel aan. Hij is thuis aangehouden. De man is naar voren gekomen uit politie-onderzoek. Die zelfde dag is tevens een 21-jarige man aangehouden op zijn werk in Krimpen aan den IJssel. Hij woont ook in Krimpen. De verdachte stond op gepubliceerde foto's, nummer 1. De personen zijn intussen weer op vrije voeten, maar blijven verdachte in het onderzoek.

Beeldmateriaal
Onder leiding van twee Officieren van Justitie doet de politie Rotterdam-Rijnmond onderzoek naar de ongeregeldheden op het strand van Hoek van Holland. Aan de hand van verklaringen van politiemensen en andere getuigen, en het minutieus bekijken van beeldmateriaal, wordt onderzocht wie op het strandfeest strafbare feiten heeft gepleegd. Tientallen politiemensen zijn bij dit onderzoek betrokken.

http://www.politiepersberichten.nl/rotterdam-rijnmond/bericht/?id=25864


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Fjanuari%2FHooligan-borrel%20kost%20politie-directeur%20de%20kop

Hooligan-borrel kost politie-directeur zijn baan

21 januari 2010

Henk de Jong, directeur van de politie Rotterdam-Rijnmond, heeft per direct zijn functie neergelegd. Hij heeft de korpsleiding niet geïnformeerd over een nieuwjaarsborrel van Feyenoord-hooligans in het centrum van de stad.

De Jong heeft daarop, na overleg met burgemeester, korpschef en hoofdofficier van justitie zijn functie neergelegd. De Jong is lid van de korpsleiding van de politie Rotterdam Rijnmond en verantwoordelijk voor Operatiën en Informatievoorziening. De Jong blijft overigens wel in dienst van het korps Rotterdam-Rijnmond. In welke functie is onbekend.

Doodzonde
Burgemeester Aboutaleb vertelde donderdagmiddag tijdens de raadsvergadering over de gebeurtenissen in de stad, dat een grens was overschreden. Hij noemde het niet informeren door De Jong een doodzonde. ,,Als zo'n groep zich met alle risico's door de stad begeeft, dan moet het gevoel ontstaan dat sprake is van een urgentie. In dat geval word ik geïnformeerd. Dan kan ik ook mijn rol als korpsbeheerder goed oppakken. Ik kan bijvoorbeeld een noodverordening uitvaardigen,'' vertelde Aboutaleb. ,,In licht van alle debatten die wij eerder hebben gevoerd, had ik gehoopt dat wij van die lessen iets hadden geleerd.''

Strandrellen
Volgens een woordvoerder van de politie staat het vertrek van De Jong desondanks los van de reorganisatie binnen het korps. De politie Rotterdam Rijnmond werd daartoe gedwongen na de strandrellen in Hoek van Holland. Ook voorheen had de politiedirecteur de korpschef en de burgemeester over een nieuwjaarsborrel van Feyenoordfans moeten informeren, aldus de woordvoerder.

Zware druk
Sinds het COT-rapport over het ontspoorde strandfeest Sunset Grooves, waarbij een bezoeker door een politiekogel om het leven kwam, staat de politie in Rotterdam onder zware druk. Korpschef Aad Meijboom heeft een reorganisatieplan gemaakt, waarvan de inhoud nog niet is bekendgemaakt. Burgemeester Ahmed Aboutaleb moet zijn oordeel over dat plan nog geven.

Mochten er in het korps naar aanleiding van het dancefeest ontslagen vallen, dan heeft korpschef Meijboom aangekondigd op te stappen.


DistrictZuid

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • brandweer vrijwilliger & verpleegkundige
NIEUWE VERDACHTE HOEK VAN HOLLAND AANGEHOUDEN

Datum incident: 22-01-2010 Locatie: - District/dienst: Waterweg-Noord
Datum publicatie: 22-01-2010 16:27
ROTTERDAM-WEST - De politie heeft een nieuwe verdachte aangehouden voor de rellen in Hoek van Holland. Dit brengt het totale aantal verdachten op 52.

Donderdag in de namiddag hielden agenten op een politiebureau in Rotterdam-West een 21-jarige verdachte aan. De jongen komt uit Capelle aan den IJssel. Hij is ingesloten voor nader onderzoek. De identiteit van de verdachte is door politieonderzoek naar voren gekomen. Hij stond dus niet op gepubliceerde politiefoto's.

Beeldmateriaal
Onder leiding van twee Officieren van Justitie doet de politie Rotterdam-Rijnmond onderzoek naar de ongeregeldheden op het strand van Hoek van Holland. Aan de hand van verklaringen van politiemensen en andere getuigen, en het minutieus bekijken van beeldmateriaal, wordt onderzocht wie op het strandfeest strafbare feiten heeft gepleegd. Tientallen politiemensen zijn bij dit onderzoek betrokken.

http://www.politiepersberichten.nl/rotterdam-rijnmond/bericht/?id=25883