http://binnenland.nieuws.nl/566262/politievakbond_laakt_voorbarige_conclusiesPolitievakbond laakt voorbarige conclusies
(Novum) - Gerrit van de Kamp, de voorzitter van politievakbond ACP, stoort zich aan voorbarige conclusies naar aanleiding van het optreden van de politie tijdens het uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland. Hij wil dat het onderzoek eerst wordt afgerond, zo schrijft hij op zijn weblog.
Politievakbond laakt voorbarige conclusies
"Wat me opvalt, is dat iedereen in ons land opeens weer een mening over het optreden van de politie heeft", schrijft Van de Kamp. "Dan denk ik: hoezo? Laten we eerst het onderzoek afwachten. En dan bedoel ik niet alleen een onderzoek naar de feiten en ervaringen, maar ook naar de vergunning die is afgegeven."
Van de Kamp wil weten hoe het kan dat de er klaarblijkelijk een vergunning was afgegeven voor 15 duizend bezoekers, maar er volgens de organisatie 28 duizend mensen waren.
Het gratis strandfeest Sunset Grooves ontaardde zaterdag in complete chaos, toen relschoppers zich tegen de politie keerden. Hierbij werd geschoten. Een 19-jarige Rotterdammer kwam om het leven en zes anderen raakten gewond. Drie van hen liggen nog in het ziekenhuis, van wie één er slecht aan toe is. Het is nog onduidelijk wie de kogels afvuurde waardoor de dode viel.
Uitgegeven op Maandag 24 augustus 2009 om 21:39:53 , bijgewerkt om 22:39:57