GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206487 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.





mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nufoto.nl/fotos/111284/dode-en-gewonden-bij-feest-in-hoek-van-holland.html

Deze is ook vrij heftig.

gr
Mike

Ik had de foto ook nog gezien maar ik twijfelde of dit wel een slachtoffer is of een dronken bezoeker.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FGetuige%20Politie%20heeft%20niet%20geschoten%20op%20Robbie

Getuige: "Politie schoot niet op Robby"

24 augustus 2009

Robby van der Leeden is niet door de politie neergeschoten tijdens de rellen op het strand van Hoek van Holland, afgelopen zaterdagavond.
Dat zegt een ooggetuige die 19-jarige Rotterdammer zag neervallen. Robby, een bekende van de getuige, werd door een kogel gedood tijdens een uit de hand gelopen dancefeest.

Verder zegt de getuige dat hij een ander slachtoffer, die in de buik was getroffen, wilde helpen. Hij probeerde de gewonde op te tillen en naar een veilige plek te brengen. Maar dat zou zijn verhinderd door de politie die hem op dat moment klappen zou hebben gegeven.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


splen

  • Gast
Beetje jammer dat de media 2 dingen door elkaar haalt.
Ik heb zelf aan de hand van de muziek die gedraaid werd gemerkt dat het incident met de agenten in burger zeker een minuut of 2 a 3 voor het begin was van de filmpjes die tonen dat de agenten in uniform zich op het terrein begaven. (dus de text die bij dat bekende filmpje staat klopt wel redelijk)
Het eerste incident was bij de VIP en dat was helemaal aan de andere kant van het terrein. (bijna naast de dj-stand) toen de hekken omgegooid werden (en dus de filmpjes vanaf de duinen) was dat bij de ingang dus niet naast de dj-stand. het lijkt er dus op dat de agenten in burger redelijk goed wegkwamen via de vip (aan de hand van dit filmpje 20090822 Hoek van Holland Veronica Sunset Grooves schietpartij 02)
Ik stond zelf aan de rechterkant van het terrein, hier was de sfeer veel beter, totdat we de schoten hoorden. daarna zijn we via de nooduitgang aan de achterkant omgelopen (met een boog) naar de uitgang van het strand. van de rellen die ik zie op youtube hebben we niet veel van gezien gelukkig.
Overigens kloppen de verhalen van niet visiteren en slechte beveiliging wel degelijk. ik was er van 1900 tot 0030  :|


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://binnenland.nieuws.nl/566262/politievakbond_laakt_voorbarige_conclusies

Politievakbond laakt voorbarige conclusies

(Novum) - Gerrit van de Kamp, de voorzitter van politievakbond ACP, stoort zich aan voorbarige conclusies naar aanleiding van het optreden van de politie tijdens het uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland. Hij wil dat het onderzoek eerst wordt afgerond, zo schrijft hij op zijn weblog.
Politievakbond laakt voorbarige conclusies

"Wat me opvalt, is dat iedereen in ons land opeens weer een mening over het optreden van de politie heeft", schrijft Van de Kamp. "Dan denk ik: hoezo? Laten we eerst het onderzoek afwachten. En dan bedoel ik niet alleen een onderzoek naar de feiten en ervaringen, maar ook naar de vergunning die is afgegeven."

Van de Kamp wil weten hoe het kan dat de er klaarblijkelijk een vergunning was afgegeven voor 15 duizend bezoekers, maar er volgens de organisatie 28 duizend mensen waren.

Het gratis strandfeest Sunset Grooves ontaardde zaterdag in complete chaos, toen relschoppers zich tegen de politie keerden. Hierbij werd geschoten. Een 19-jarige Rotterdammer kwam om het leven en zes anderen raakten gewond. Drie van hen liggen nog in het ziekenhuis, van wie één er slecht aan toe is. Het is nog onduidelijk wie de kogels afvuurde waardoor de dode viel.
Uitgegeven op Maandag 24 augustus 2009 om 21:39:53 , bijgewerkt om 22:39:57


splen

  • Gast
Deel 2 (het moet toch mogelijk zijn met deze beelden een aantal te identificeren...)

Een deel 3 zou dan de schietpartij zijn... Daar moet deze persoon denk ik ook wel beelden van hebben...  ::)

Misschien deze? Hoek van Holland - Veronica Sunset 2009 - Summergrooves - (schietpartij) (part 3)

Beetje donker in de duinen helaas. en is van een andere poster.
Ik denk dat er nog wel een duidelijker filmpje zal langskomen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993

Misschien deze? Hoek van Holland - Veronica Sunset 2009 - Summergrooves - (schietpartij) (part 3)

Beetje donker in de duinen helaas. en is van een andere poster.
Ik denk dat er nog wel een duidelijker filmpje zal langskomen.







Wat ik bedoelde is dat degene van de beelden in de voorste rijen van de relschoppers, deel 1 en 2, ook wel beelden van deel 3 heeft... Die misschien aardig wat duidelijkheid in het incident kunnen geven...