GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206476 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168

Wat Postmes vooral verbaast, is dat het niet veel vaker gebeurt. "We maken ons erg druk om geweld maar eigenlijk leven we in een extreem geweldsarme tijd. In de Middeleeuwen waren moord en doodslag alledaags. Nu komen er jaarlijks minder dan honderd mensen om door geweld. De sociale druk binnen de groep heeft ook een positief effect gehad. Tegenwoordig wijst de massa geweld steeds meer af. Door deze veroordeling van de groep, is geweld fors afgenomen. Geweld is op een historisch laagtepunt."

http://www.google.nl/#hl=nl&q=toename+uitgaansgeweld&start=0&sa=N&fp=9a67849a3a440fae

 ??? ??? ???

Ik denk niet dat we moeten terugkijken naar de middeleeuwen. Toen gooide men ook ''heksen'' op de brandstapel..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.google.nl/#hl=nl&q=toename+uitgaansgeweld&start=0&sa=N&fp=9a67849a3a440fae

 ??? ??? ???

Ik denk niet dat we moeten terugkijken naar de middeleeuwen. Toen gooide men ook ''heksen'' op de brandstapel..



Nu wordt je in de media gekruisigd...


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Openbaar Ministerie houdt alle opties open

ANP | Gepubliceerd op 24 augustus 2009, 14:31

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie kan nog niet zeggen of behalve politieagenten ook anderen zaterdag schoten hebben gelost op het strand van Hoek van Holland. Het OM zegt maandag dat er wel aanwijzingen zijn dat er door anderen is geschoten. Op het strand is het rechercheonderzoek in volle gang. Er zijn nog geen vuurwapens gevonden. © ANP Video

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/video/article5065793.ece/Openbaar+Ministerie+houdt+alle+opties+open


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Deel strand Hoek van Holland nog afgesloten

HOEK VAN HOLLAND -  Een deel van het strand van Hoek van Holland zal ook dinsdag gesloten zijn voor het publiek. Daar wordt het onderzoek naar de toedracht van het zaterdag uit de hand gelopen dancefeest voortgezet.

Het Openbaar Ministerie (OM) kon dinsdagochtend nog geen nadere mededelingen verstrekken over het onderzoek dat wordt uitgevoerd door de Rijksrecherche. Drie bezoekers die bij ongeregeldheden gewond raakten, worden nog steeds in het ziekenhuis behandeld. Een van hen zou er slecht aan toe zijn.

Bij de ongeregeldheden tijdens het gratis dancefeest kwam de 19-jarige Rotterdammer Robby van der Leeden door een kogel om het leven. Het onderzoek moet antwoord geven op de vraag wie er heeft geschoten toen het feest op een massale vechtpartij uitliep. Van de zes gewonden werden er drie snel uit het ziekenhuis ontslagen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4676621/__Strand_Hoek_van_Holland_nog_dicht__.html


Bloemers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Beleidsmedew. O en P Regiobureau brandweer LN
Zal het politieonderzoek het enige onderzoek zijn naar de inzet van hulpverleners. Naar mijn idee zijn hier veel meer leerpunten te halen voor evenementen in de toekomst....
~ Van klein denken is nooit iemand groot geworden ~


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/denhaag/3446462/En_toen_die_kogel_Vreselijke_pijn.html

dinsdag 25 augustus 2009
'En toen die kogel. Vreselijke pijn'
Door GUDO TIENHOOVEN

WESTLAND - „Iedereen heeft het over twintig pistoolschoten, maar ik hoorde er wel zestig.’’ De kogelregen van afgelopen zaterdagavond tijdens het in rellen uitgelopen feest op het strand van Hoek van Holland, trof ook Remco (18) uit Monster.
 
Twee Westlanders raakten gewond bij het strandfeest op Hoek van Holland . FOTO ANP
 Letterlijk.

Gistermiddag rond 15.00 uur verliet Remco het ziekenhuis met zijn arm in het gips. Een kogel ging dwars door het bot. „Er zitten nog kleine stukjes in, maar dat schijnt geen kwaad te kunnen. Het komt allemaal weer goed, zeggen ze.’’

De Monsternaar is een van de zes personen die gewond raakte bij de schietpartij. Hij bezocht Sunset Grooves met een grote groep vrienden. „De sfeer was al vanaf het begin grimmig met kleine vechtpartijen waarbij de politie moest optreden. Iets later begon er een mafkees met een wapen te zwaaien. Het leek wel oorlog. Hooligans gingen elkaar te lijf. De politie schoot in het rond.’’

Waar de kogel die Remco raakte vandaan kwam is een raadsel. Ineens was er de pijn in zijn arm. „Het gebeurde toen ik net had besloten naar huis te gaan vanwege de rellen. Ineens stond ik midden in een groep hooligans. En toen die kogel. Het deed vreselijke pijn, maar ik kon gewoon doorlopen. In een strandtent ben ik opgevangen. Daar lagen nog meer gewonden.’’ Een kwartier later vervoerde een ambulance hem naar het ziekenhuis. Details kan Remco zich niet meer herinneren. „Alleen maar een grote chaos. En dat er nauwelijks beveiliging was. Ik ben niet gefouilleerd bij de ingang.’’

Ontzetting en boosheid overheersen na het recente drama op het Hoekse strand. Er zijn ook uitingen van verbazing over het bestaan van dergelijke mega-evenementen.

Frank van Veen bijvoorbeeld, voorzitter van de culturele raad Monster. „Hoek van Holland moet voor kwaliteit kiezen. Strandtenten als de Waterskihut houden reeds feesten voor de jonge doelgroep. Ik heb zelf een plan ingediend voor een amfitheater in de duinen waar je theater en levende muziek kunt programmeren. De deelgemeente zegt: leuk plan, maar daar hebben we geen geld voor. Terwijl ze wel flink de buidel trekken voor zo’n risicovol feest als Sunset Grooves.’’

De deelgemeente meldt overigens dat alle bij het feest achtergebleven fietsen tot 17.00 uur kunnen worden opgehaald op de Zekkenstraat in Hoek van Holland. Het tonen van een legitimatiebewijs is verplicht.


splen

  • Gast
http://www.ad.nl/binnenland/3446889/Dancefeest_in_Opsporing_Verzocht.html

Dancefeest in Opsporing Verzocht

ROTTERDAM - Het televisieprogramma Opsporing Verzocht besteedt dinsdag aandacht aan de gebeurtenissen tijdens het dancefeest op het strand van Hoek van Holland. Bij de ongeregeldheden kwam zaterdag een 19-jarige jongen om het leven. Zes anderen raakten gewond.
De rijksrecherche en de politie Haaglanden hebben dinsdag het onderzoek voortgezet, meldt het Openbaar Ministerie (OM). Het onderzoeksteam is nog op zoek naar getuigen.
In het programma van de AVRO wordt getuigen gevraagd zich te melden via 0800-6070. Ook vraagt het team beeldmateriaal. Dat kan via de site www.nationale-recherche.nl worden geüpload. Opsporing Verzocht is dinsdagavond te zien op Nederland 1.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
wat ik niet snap is waarom haaglanden dit onderzoekt. ze hebben R-R geholpen, dus zij kunnen ook de fout in gegaan zijn
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Weet iemand wie op dit evenement de EHBO heeft verzorgd?

Die mensen hebben ook een dienst gehad om over na te praten  :-\


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!

Wat doet een undercover politie in de eerste plaats tussen de hooligans?
Waarom maakt de undercover politie zich kenbaar als politie ?
Waarom zou je je cover breken door middel van een wapen? Ik mag hopen dat dit niet gebeurd als je een beetje geweld tegen komt.

Ik ben eigenlijk gek ook dat ik de moeite doe om het toe te lichten, maar goed...

Wat doet een undercover politie in de eerste plaats tussen de hooligans?
TOEZICHT HOUDEN. In burger zie je meer gebeuren dan in uniform...

Waarom maakt de undercover politie zich kenbaar als politie ?

Ze maakte zich kenbaar nadat ze bedreigd werden....

Waarom zou je je cover breken door middel van een wapen? Ik mag hopen dat dit niet gebeurd als je een beetje geweld tegen komt.
Die cover was al gebroken.... Het wapen werd getrokken nadat ze serieus werden bedreigd.... En een beetje geweld?????

Ben toch erg benieuwd hoe jij tegenover een groep van 150 staat die je helemaal gek willen staan en ook nog bezig is je in rap tempo te omsingelen....

Ongelovelijk hoe mensen toch een vreemde kijk hebben op de politie....  :'( >:( :( :o :-\
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur