GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206515 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik ben eigenlijk gek ook dat ik de moeite doe om het toe te lichten, maar goed...

Bespaar je zelf de moeite, Sterke Boog.

Zie de laatste regel van mijn onderschrift.  ;)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Never Do Anything You Wouldn't Want To Explain To The Paramedics  is trouwens ook een hele sterke  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
wat ik niet snap is waarom haaglanden dit onderzoekt. ze hebben R-R geholpen, dus zij kunnen ook de fout in gegaan zijn

Bij mijn weten is Haaglanden pas NA de schietpartij(en) gearriveerd. Je kan er ook uit af leiden dat leden van het korps RR dus geschoten hebben en niet Haaglanden.

Citaat
Waarom maakt de undercover politie zich kenbaar als politie ?

Misschien is 1 v.d. leden herkend....

Mocht dat zo zijn, dan is dat erg pijnlijk en dikke pech geweest..enkele mediaberichten repten daar al over.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Aan de hand van enkele beelden , en dan vooral  samen met de  foto die in hart van Nederland geshowd is. En aan de hand van enkele "mint" getuigenissen (dus voordat de media begon met rapporteren). Trek ik de conclusie dat de 4 mannen die met politie tactieken, een menigte proberen uit te komen als eerste geschoten hebben. Zij zijn dus in mijn (naïeve) ogen verantwoordelijk voor de escalatie van het geweld.

Nu ga ik samen met jullie proberen te herleiden.
Waarom hebben ze waarschuwingsschoten gelost ?
jullie antwoord : omdat ze dusdanig bedreigt werden dat dit noodzakelijk was, ze werden als politie herkend door een menigte hooligans.
Prima , kan ik inkomen dat je dan een wapen trekt en back2back staat. Nu mijn vraag:
Waarom of waardoor zijn ze herkend als undercover politie?
Graag een logisch antwoord hierop, het NOS nieuws schijnt gezegd te hebben dat ze zichzelf kenbaar maakten als politie, waarom zouden ze dit doen? voor een overtreding als met bier gooien ?
Of zijn ze herkend als politie omdat ze een pistool trokken ?
Waarom zouden ze een pistool trekken als ze nog undercover zijn? Kregen ze bier over hun heen, werden ze geslagen, werden ze met een mes bedreigt ? Nu wil ik niet stoer doen, maar ik ben ook regelmatig geconfronteerd met die zaken, en heb dan niet de beschikking over een wapen, en zelfs al zou ik een doorgeladen 92FS bij me hebben, dan zou ik die nog niet trekken!

Ik weet niet hoe ik het verder logisch aan de man moet brengen. Maar het komt er in mijn ogen op neer dat de politie gefaald heeft. Of dit nou de procedures zijn. Of de paniek van de mannen die er "voor onze" veiligheid zijn. Dit geeft mij het gevoel (dat ik al lang heb) dat ik niet kan bouwen op de politie op het moment van totale wanorde.

Wat doet een undercover politie in de eerste plaats tussen de hooligans?
Waarom maakt de undercover politie zich kenbaar als politie ?
Waarom zou je je cover breken door middel van een wapen? Ik mag hopen dat dit niet gebeurd als je een beetje geweld tegen komt.



Zoals al een aantal keer aangegeven, de gewonden en betreurenswaardige dode zijn waarschijnlijk aan de andere kant van het veld enkele minuten later gevallen. Hier ben ik verder niet op in gegaan omdat deze situatie veel chaotischer geweest zal zijn, en hier zal onderzoek moeten uitwijzen of er ook geschoten is door andere partijen.

De kritiek :
Dat verhaaltje van "wat zou jij doen"  alsjeblieft zeg, de manier waarop jullie het gericht schieten van een politie agent goed praten!!! Op diezelfde manier kan ik het schieten van een door een junk in het nauw gedreven drugsdealer goed praten.
En de eerste keer dat er gesuggereerd wordt dat politie de schuldige zou kunnen wezen. Snauwen er meteen 3 mensen: dat moet onderzoek nog uitwijzen. Alsof dat ze persoonlijk beschuldigd worden. Een poging tot objectiviteit mag ook wel.

En over dat onderzoek : "wij van wc-eend, adviseren wc-eend". Als de foute mensen (en die zijn er in onze rechtstaat) een vinger in de pap van dat onderzoek hebben, kan dit zo een doofpotje worden, als blijkt dat de dodelijke kogel blauw is.



"Just my 2cents"

Ik hecht veel waarde aan mijn privacy en ben niet snel geneigd verder te posten. Maar ik hoop dat ik de discussie in een wat interessanter vlak kan duwen.

~een Flakkeeënaar




Neem eens de moeite eerst wat meer info te verzamelen.En dan pas iets hier te gaan brallen.
Deze agenten waren al "bekende" van die hooligans.Er was tussen die 2 partijen al veel meer gebeurt.Bijvoorbeeld bedreigen van familie,vernielingen aan de woningen van de agenten.
Wat er dit weekend is gebeurt is alleeen maar een samenloop van ongelukkige omstandigheden.Op een uiterst ongelukkig moment.Namelijk op een festival,waar een tig duizend andere bezoekers rondlopen,die totaal niets te maken hadden met hooligans of politie.Maar die enkel en alleen maar voor het feest kwamen.
Neem van mij aan dat als deze agenten dit allemaal van te voren hadden geweten,zij naar alle warschijnlijkheid geen eens naar dat festival waren gegaan.

Je had dit kunnen weten,door gewoon de afgelopen dagen alle nieuwsitems hierover te volgen.Dan had je met een beter verhaal hier kunnen komen, zonder dit waardeloze verhaal.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4680938/__Veronica_annuleert_strandfeest__.html

di 25 aug 2009, 15:43 | 2 reacties | lees voor
    
Radio Veronica annuleert strandfeest

NAARDEN -  De 80's & 90's Beachparty van Radio Veronica op het strand van Bloemendaal gaat komend weekend niet door. Dat heeft de radiozender dinsdag bekendgemaakt. Het station vindt het na het drama tijdens het dancefeest van afgelopen zaterdag in Hoek van Holland niet gepast het evenement te laten doorgaan.
 
„Hoewel Radio Veronica op geen enkele wijze betrokken was bij de organisatie van Sunset Grooves, zijn ook wij geschokt door het uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland”, zo liet een woordvoerder van Radio Veronica weten. Het gratis toegankelijke dance-evenement eindigde zaterdag in een schietpartij waarbij een dode viel en zes mensen gewond raakten.

De 80's & 90's Beachparty zou 29 augustus worden gehouden bij strandpaviljoen Vroeger in Bloemendaal. Bezoekers die al kaarten hebben gekocht via de officiële kanalen, krijgen hun geld terug.

Radio Veronica, eigendom van de Telegraaf Media Groep, heeft geen zakelijke banden met de televisiezender Veronica. Die is als onderdeel van SBS Broadcasting in handen van het Duitse mediaconcern ProSiebenSat.1, en was als mediapartner betrokken bij Sunset Grooves.



http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FOud%20en%20Nieuwfeest%20in%20Rotterdam%20is%20onzeker

Oud en Nieuwfeest in Rotterdam dreigt niet door te gaan
25 augustus 2009

Het is onzeker of het grootschalige Nieuwjaarsfeest tijdens Oud-en Nieuw in Rotterdam dit jaar doorgaat. Het feest wordt door de gemeente 'tegen het licht gehouden'.

Aanleiding voor de bedenkingen van de gemeente Rotterdam is het uit de hand gelopen feest van afgelopen zaterdagavond, waarbij de 19-jarige Robby van der Leeden om het leven kwam en zes anderen gewond raakten.

Volgens de gemeente valt het Nieuwjaarsfeest in de categorie 'twijfelachtige evenementen'. Het feest wordt gehouden in het donker er wordt nu zorgvuldig naar de risico's gekeken. Het Nieuwjaarsfeest zou voor de derde keer worden gehouden.

Ook in Hoek van Holland is een evenement afgelast. Het landelijke premierefeest van de Hollywood-film The Boat that Rocked is door de deelgemeente afgeblazen. Op het terrein konden enkele duizenden toeschouwers de premiere meemaken.

De 80's en 90's Beachparty, dat voor komend weekend gepland stond op het strand van Bloemendaal, is door organisator Radio Veronica gecancelled. "We vinden het niet juist om de party door te laten gaan, terwijl precies de week ervoor een feest dramatisch is geëindigd", aldus een woordvoerder van Veronica.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Je vergeet de stille tocht..... die zal er ook wel komen.....

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FWoensdagavond%20stille%20tocht%20voor%20Robby%20van%20de%20Leeden

Woensdagavond stille tocht voor Robby van der Leeden
25 augustus 2009

Vrienden van Robby van der Leeden hebben voor woensdagavond een stille tocht georganiseerd. Ze willen zo hun 19-jarige vriend herdenken die zaterdagavond werd doodgeschoten tijdens het strandfeest in Hoek van Holland.

De gemeente heeft nog geen toestemming voor de stille tocht verleend.

De tocht begint om negen uur 's avonds bij de Hesseplaats in Rotterdam-Ommoord en eindigt bij het woonhuis van Robby.

Het is nog steeds niet duidelijk wie Van der Leeden heeft doodgeschoten. De kans bestaat dat hij door een kogel van de politie om het leven is gekomen. Justitie heeft de zaak nog in onderzoek.Zaterdag wordt Robby van der Leeden begraven.

Dinsdagavond wordt in jongerencentrum De Hoekstee in Hoek van Holland een bijeenkomst voor jongeren gehouden. Jongerenwerkers zitten vanaf zeven uur klaar om met bezoekers van het feest te praten.

Het TV-programma Opsporing Verzocht besteedt dinsdagavond aandacht aan de zaak. De politie zoekt getuigen die kunnen vertellen wat er zaterdag precies is gebeurd.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2845943.ece/Big_Brother-polsbandje_moet_rellen_voorkomen.html

Big Brother-polsbandje moet rellen voorkomen

(Novum) - Bezoekers van festivals en andere grote evenementen krijgen in de toekomst mogelijk een polsbandje om waarmee zij via gps worden gevolgd. De organisatie kan zo precies zien wie zich waar bevindt. Volgens het Utrechtse bedrijf XL Event, dat zulke polsbandjes op de markt wil gaan brengen, is dat goed voor de veiligheid.

Het polsbandje bevat gegevens over de identiteit van de drager. De beveiliging kan in de gaten houden wie zich waar bevindt, of mensen ergens zijn waar ze niet mogen komen en of zich ergens een grote groep aan het vormen is. Volgens Albert Wester van XL Event kan zo vroeger worden ingegrepen als het uit de hand dreigt te lopen, zoals afgelopen weekeinde gebeurde bij een groot dansfeest in Hoek van Holland. Ook kan achteraf worden gereconstrueerd wie zich op welk moment waar bevond.

"Alle organisatoren van grote evenementen maken zich zorgen over de veiligheid, zeker nu Rotterdam alle grote evenementen voorlopig wil verbieden", zegt Wester. "Met dit polsbandje denken wij de oplossing te hebben gevonden."

Het bandje ziet eruit als een normaal festivalbandje. Volgens Wester is het systeem fraudebestendig. Als iemand het bandje afdoet, gaat er een alarmbel rinkelen. De privacy is bovendien niet in het geding, zegt Wester. "Op het terrein word je in de gaten gehouden, maar daarbuiten valt het contact vanzelf weg. Dan worden mensen niet langer gevolgd."

Volgens Wester is het systeem nagenoeg klaar voor gebruik. Zijn bedrijf wil het voor het eerst inzetten tijdens een poging om het wereldrecord 'silent disco' te vestigen. Die wordt in Utrecht gehouden, waarschijnlijk volgende maand.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Neem eens de moeite eerst wat meer info te verzamelen.En dan pas iets hier te gaan brallen.

Dit ben ik met je eens. Maar ga er maar van uit dat het hier een totale leek betreft. Als je het vanuit dat oogpunt leest, valt het wel mee wat hij zegt.
Ik kan me i.i.g. voorstellen dat een leek met dit soort vragen zit. Iets met verplaatsen in een ander... O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.sunsetgrooves.nl/

Zaterdag 22 augustus jl. heeft zich tijdens het evenement Sunset Grooves in Hoek van Holland een schietincident voorgedaan.

Het is inmiddels bekend dat er één persoon is overleden en dat een aantal bezoekers gewond is geraakt. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Wij betreuren dit alles zeer. Wij leven mee met de nabestaanden van het slachtoffer en wensen allen heel veel sterkte toe.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
http://www.politie-rijnmond.nl/home/Artikelen/2009/20090825_pleinweg.htm

Schietpartij strandfeest Hoek van Holland en overval juwelier in 'Opsporing Verzocht'


Hoek van Holland
Bij een schietpartij tijdens het strandfeest Sunset Grooves overleed zaterdagavond 22 augustus een 19-jarige Rotterdammer. Zes andere bezoekers liepen schotwonden op.
Door de politie Haaglanden/Rijksrecherche wordt in verband met het schietincident een getuigenoproep gedaan.



Edit: #  Datum:
25 augustus 2009
# Uitzendtijd:
21:25 - 22:10 uur
NED. 1