GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206857 keer)

0 gebruikers (en 45 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Ik ben dan wel nieuw lid, maar wel ervaren moderator/admin van verschillende (ook zeer grote) fora (geweest), dus ik zou graag mijn mening willen geven over de lopende discussie.

Een moderator is in mijn ogen in eerste instantie een normaal, veelal ervaren lid van een forum. Vaak zijn deze mensen al lange tijd op het forum actief. Omdat zij het forum en de daarbij behorende regels en cultuur goed kennen, worden zij gevraagd om moderator te worden. De rol van moderator heeft niets te maken met hun normale aanwezigheid op het forum. Zij krijgen enkel wat rechten erbij om het forum in goede banen te kunnen leiden. Het wijzigen van berichten bij ontoelaatbaar taalgebruik, verplaatsen of sluiten van topics, etc. Maar in de eerste plaats blijven zij normale forumleden. Vaak zal je ook zien dat teksten die zij plaatsen in de rol van moderator in een andere kleur of lettertype worden geplaatst om onderscheid te maken met hun normale bijdragen aan discussies. Ik kijk nog maar enkele dagen mee op dit forum, maar ik vermoed dat dit hier ook het geval zal zijn.

Dat enkele leden uitpraken van crewleden zwaarder laten wegen dan van een 'normaal' forumlid heeft in mijn ogen vooral te maken met onbekendheid met internetfora. In elk geval is het niet nodig.

Just my $0.02... ;)

Hier is dan alles mee gezegd en onderstreep ik volledig. Om moderators publiekelijk aan de schandpaal te willen nagelen vind ik te ver gaan en ik zal er dan ook een gemeld bericht van maken voor de beheerders.  :-\

En dan nu weer on topic. Verdere uitlatingen over deze kwestie kunnen per PM worden gedaan .

Anneke

moderator


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
was het niet zo dat mods gekleurd reageren in hun functie van mod? en naast mod ook gewoon mede forummer zijn??
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
was het niet zo dat mods gekleurd reageren in hun functie van mod? en naast mod ook gewoon mede forummer zijn??

Bovenstaande reacties zijn duidelijk genoeg. Ik ga jullie verder niet lastig vallen met een reactie op enrico1972, ik heb hem een PM gestuurd.  ;)

Laten we maar verder gaan met het incident en de feiten en omstedigheden daarom heen.  :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/binnenland/3449623/lsquoWat_is_dit_voor_volkrsquo.html

donderdag 27 augustus 2009
‘Wat is dit voor volk?’
ROTTERDAM - Als korpsbeheerder is de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb eindverantwoordelijk voor de inzet van politie.
 
Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam.
 Hij wil dat er verder wordt gekeken dan ‘er moet iemand hangen’.

Korpschef Meijboom vindt dat er een of meer fouten zijn gemaakt. Een juiste conclusie?

,,Van agenten met wie ik heb gesproken, begrijp ik dat ze onderling hun behoefte aan hulp van de ME bespraken. Het verzoek om ME heeft mij of de korpsleiding nooit bereikt. Ik wil daarom precies weten wat er met die signalen van agenten is gebeurd. Als agenten ondersteuning van de ME willen, dan moet dat gebeuren. Als het nodig is, dan haal je alles uit de kast.’’

De politievakbonden hebben signalen dat de ME niet is ingezet vanwege bezuinigingen. U hekelde deze inkrimping ook eerder.

,,De suggestie dat de ME zou zijn achtergehouden met het oog op bezuinigingen is de grootst mogelijke onzin. Daar is geen millimeter van waar. Ik ben zelfs boos dat die suggestie wordt gewekt.’’

Toch lijkt er dan wat fout te zijn gegaan. Iemand is daarvoor verantwoordelijk.

,,Uiteindelijk ben ik verantwoordelijk. Maar de discussie gaat nu wel heel makkelijk naar ‘er moet iemand hangen’, of ‘is er een fout gemaakt’. Terwijl we moeten kijken hoe dit zo kan ontaarden. Het is onacceptabel en on-Nederlands dat relschoppers de confrontatie met agenten opzoeken. Wat is dat voor volk? Ze deinzen zelfs niet terug voor waarschuwingsschoten.’’

Geeft u het antwoord maar.

,,Die vraag moet in het hart van de samenleving worden beantwoord. We moeten een breed maatschappelijk debat voeren over de ontwikkelingen van dit massale hooliganisme rond evenementen. Ik wil niet dat we bij elk feestje straks heel veel ME neer moeten zetten. Het moet wel een feestje blijven.’’


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Rotterdamse raad hekelt Aboutaleb
Verbod op dansfeesten valt slecht

 
© RTVRijnmond
print stuur artikel door Gerelateerde artikelen
Verzoek om ME bereikte korpsleiding niet

De Rotterdamse raad wil dat burgemeester Aboutaleb zijn verbod op dansfeesten terugdraait. „Hoe kun je conclusies trekken, zonder de feiten te kennen?”


Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam krijgt geen enkele steun uit de gemeenteraad voor zijn besluit om grootschalige, gratis dansfeesten de komende twee jaar in zijn stad te verbieden.
Alle raadsfracties vinden dat de burgemeester te snel conclusies heeft getrokken, na de rellen van zaterdag op het strandfeest Sunset Grooves in Hoek van Holland. Zij willen dat hij het verbod terugdraait. De kwestie wordt volgende week besproken, vermoedelijk tijdens een ingelast raadsdebat over de strandrellen.

In die chaos vielen een dode en zes gewonden. Allen werden getroffen door kogels, waarvan de herkomst nog moet blijken.

De kritiek op Aboutaleb is afkomstig van CDA, VVD, SP, GroenLinks, Leefbaar Rotterdam, Christen Unie/SGP en PvdA. D66 was gisteren niet bereikbaar. De PvdA, de partij van Aboutaleb, noemt het verbod van de burgemeester op dansfeesten ’merkwaardig’. „Hoe kun je conclusies trekken, zonder de feiten te kennen?”, vraagt fractievoorzitter Peter van Heemst zich af.

„De burgemeester heeft met zijn verbod verkeerd gereageerd”, meent SP-raadslid Leo de Kleyn. „Hij had moeten zeggen: ’We zoeken de zaak tot op de bodem uit’. Wat aan de orde is, is niet alleen het gedrag van relschoppers. Het gaat er ook om of van ’bovenaf’ de risico’s voor het evenement in Hoek van Holland juist zijn ingeschat en of er adequaat is gehandeld. In plaats van verbieden moet een burgemeester optreden.”

VVD’er Kees de Gruiter noemt het verbod op de grote dansfeesten een ’succes voor een stel terroristen’. „Ik noem die relschoppers zo omdat zij, net als échte terroristen, angst aanjagen. Daar zijn ze in geslaagd: straks hebben we in Rotterdam alleen nog samenscholingsverboden. Aboutaleb moet dit besluit terugdraaien.” Arno Bonte van GroenLinks: „Hij moet de raad eens uitleggen waarom het niet anders zou kunnen. Met dit besluit worden bijna alle Rotterdammers gedupeerd.”

Sinds het aantreden van Aboutaleb in Rotterdam, begin dit jaar, was de gemeenteraad niet zo afwijzend en eensgezind in zijn kritiek op de burgemeester. PvdA-leider Van Heemst vindt dat zijn partijgenoot daar tegen moet kunnen. „Daar wordt hij een grote jongen van. Dat soort dingen gebeurt in de politiek.”

Korpschef Meijboom van de politie Rotterdam-Rijnmond zei gisteren dat 160 agenten bij de rellen zijn ingezet. Hij ontkent dat zaterdag in Hoek van Holland op politie-inzet is bespaard vanwege bezuinigingen in deze sector.


www.trouw.nl


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Helaas in het rood

Ik wil hier toch als allerlaatste nog een opmerking over maken.
Alle moderators en beheer doen dit vrijwillig en hebben ook een mening
Wat iemand zijn politieke voorkeur, geaardheid, wat eten we vanavond? doet niet ter zake.
Wij zijn hier om met en van elkaar te leren. O0
Zolang ook wij ons netjes houden aan de hier geldende regels, mag hij of zij zelf ook een zegje doen.
Het is maar hoe je het wil lezen, niet iedereen gelijk in een hokje plaatsen of op je achterste benen staan.
Om publiekelijk iemand aan een schandpaal te nagelen vind ik niet correct.
vrijheid van meningsuiting juich ik alleen maar toe, maar respect voor elkaar............des te meer ;)
Neem contact op met des betreffende persoon of beheer of meld de mod knop (is ook gebeurd O0)


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
'Robby van der Leeden gedood door politiekogels'
27 augustus 2009

Robby van der Leeden, de 19-jarige Rotterdammer, die zaterdagavond om het leven kwam tijdens de ongeregeldheden in Hoek van Holland, is gedood door politiekogels. Dat zeggen agenten die zaterdagnacht tijdens het feest Sunset Grooves op de menigte hebben geschoten. Van der Leeden, die zich in de groep relschoppers bevond, is geraakt door drie kogels. Eén kogel raakte hem in het hoofd. Zes mensen raakten gewond. Volgens de agenten is het een wonder dat er niet meer mensen zijn geraakt.

Ruim tien agenten schoten gericht op meer dan honderd relschoppers. Die hadden de politiemensen ingesloten en bekogelden hen met allerlei voorwerpen. De situatie zou levensbedreigend zijn geweest.

Volgens de agenten is al op vrijdagmorgen gevraagd om inzet van de mobiele eenheid, omdat er informatie was dat hooligans het feest in Hoek van Holland zouden komen verstoren. Het verzoek is vrijdagmiddag afgewezen.

rtvrijnmond.nl


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
In het bericht zoals het er nu staat op RTV Rijnmond is ie geraakt door 1 kogel.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
'Robby van der Leeden gedood door politiekogels'
27 augustus 2009

Robby van der Leeden, de 19-jarige Rotterdammer, die zaterdagavond om het leven kwam tijdens de ongeregeldheden in Hoek van Holland, is gedood door politiekogels. Dat zeggen agenten die zaterdagnacht tijdens het feest Sunset Grooves op de menigte hebben geschoten. Van der Leeden, die zich in de groep relschoppers bevond, is geraakt door drie kogels. Eén kogel raakte hem in het hoofd. Zes mensen raakten gewond. Volgens de agenten is het een wonder dat er niet meer mensen zijn geraakt.

Ruim tien agenten schoten gericht op meer dan honderd relschoppers. Die hadden de politiemensen ingesloten en bekogelden hen met allerlei voorwerpen. De situatie zou levensbedreigend zijn geweest.

Volgens de agenten is al op vrijdagmorgen gevraagd om inzet van de mobiele eenheid, omdat er informatie was dat hooligans het feest in Hoek van Holland zouden komen verstoren. Het verzoek is vrijdagmiddag afgewezen.

rtvrijnmond.nl

In het bericht zoals het er nu staat op RTV Rijnmond is ie geraakt door 1 kogel.

http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FRobby%20van%20der%20Leeden%20gedood%20door%20politiekogels

'Robby van der Leeden gedood door politiekogel'
27 augustus 2009

Robby van der Leeden, de 19-jarige Rotterdammer, die zaterdagavond om het leven kwam tijdens de ongeregeldheden in Hoek van Holland, is gedood door een politiekogel. Dat zeggen agenten die zaterdagnacht tijdens het feest Sunset Grooves op de menigte hebben geschoten.

Van der Leeden, die zich in de groep relschoppers bevond, is geraakt door één enkele kogel. Die raakte hem in het hoofd. Zes mensen raakten bij het incident gewond. Volgens de agenten is het een wonder dat er niet meer mensen zijn geraakt.

Ruim tien agenten schoten gericht op meer dan honderd relschoppers. Die hadden de politiemensen ingesloten en bekogelden hen met allerlei voorwerpen. De situatie zou levensbedreigend zijn geweest. Volgens de agenten is al op vrijdagmorgen gevraagd om inzet van de mobiele eenheid, omdat er informatie was dat hooligans het feest in Hoek van Holland zouden komen verstoren. Het verzoek is vrijdagmiddag afgewezen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Als dit bericht bevestigd wordt door de politie (is nu een 'volgens' bericht en die hebben we gisteren ook gehad over de inzet ME) is het inderdaad een onnederlandse gebeurtenis geweest... Tien agenten die zich noodzakelijk hebben gevoeld om gericht te schieten...