http://www.ad.nl/rotterdam/3451042/Agenten_Ze_wilden_ons_bloed_zuipen.htmldonderdag 27 augustus 2009
Agenten: Ze wilden ons bloed zuipen
Door NIELS DEKKER / TOBIAS DEN HARTOG
ROTTERDAM - ,,Ik stond met getrokken wapen. Omringd door honderden relschoppers,'' zegt politieman Berry.
,,Ze wilden ons vermoorden. Je denkt bij jezelf: 'ik moet nog geen schoten lossen, want die kogels heb ik straks nog nodig'. Het duurde misschien tien minuten, maar voor mijn gevoel waren het wel vijf dagen.''
Als agent van de politie Rotterdam-Rijnmond dacht Berry al veel mee te hebben gemaakt. Tot hij zaterdag als agent in burger wordt ingezet bij het strandfeest Sunset Grooves in Hoek van Holland.
Opdracht: in kaart brengen welke beruchte leden van de harde kern Feyenoord-hooligans op het feest zijn. Deze lieden zijn volgens de politie maar op één ding uit: een confrontatie met agenten.
Doelbewust delen vechtersbazen verspreid over heel het terrein klappen uit. ,,Om te kijken hoeveel agenten er op af kwamen, zodat ze wisten met hoeveel we waren.'' De vechtpartijtjes op de vroege avond blijken de opmaat naar een veldslag. ,,Ze wilden ons bloed zuipen. Eén van ons doodmaken.''