GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206586 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Daarmee werd bedoeld; het ontbreken van respect voor politie. Genoemde feiten dragen zeker bij aan een verminderd respect voor onze dienders. Dus, er zit een kleine kern van waarheid in.

Maar, mijn inziens is dit topic, dit incident, te groots om zoiets aan te halen. Het doet inderdaad niet terzake. Misschien een paar procentjes..

Het is gel*l... In je leven krijg je meer op je donder van je ouders dan van de politie... Ga je die ook in elkaar slaan...  ;)

Als je een bekeuring krijgt / aangesproken wordt dan heb je je niet aan de wet gehouden en is het terecht...

Deze groep mensen heeft geen excuses nodig om te gaan rellen... Als je denkt dat ze excuses nodig hebben dan onderschat je deze groep en leg je de schuld ergens anders neer...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Het is gel*l... In je leven krijg je meer op je donder van je ouders dan van de politie... Ga je die ook in elkaar slaan...  ;)

Als je een bekeuring krijgt / aangesproken wordt dan heb je je niet aan de wet gehouden en is het terecht...

Deze groep mensen heeft geen excuses nodig om te gaan rellen... Als je denkt dat ze excuses nodig hebben dan onderschat je deze groep en leg je de schuld ergens anders neer...

Sluit ik me bij aan. Laat ik het dan nog iets genuanceerder zeggen....: doordat afgelopen jaren verkeerde prioriteiten werden gesteld, krijgen veel agenten op straat weinig sympathie.. Nee, ik doel niet op harde kern, ik doel op meelopers. Het is wat makkelijker om meeloper te worden, als je toch al een slecht beeld van de politie hebt. En dat beeld is gecreëerd...

Hoe meer slechte ervaringen met ''je beste vriend'', hoe sneller mensen geneigd zullen zijn zich bij rellen als deze ook te misdragen. Vooropgesteld; ik keur dat ten zeerste af. Maar ik vertel alleen maar wat ik zelf zie en hoor.

Voorbeeld: Je wilt aangifte doen van een strafbaar feit, men heeft geen tijd, wimpelt af, of je moet maar een afspraak maken. Dit terwijl jij geëmotioneerd je verhaal wilt doen. Onderweg terug naar huis zie je wel een koppeltje staan met een  lasergun...maar men heeft geen tijd voor jouw aangifte. Zomaar een klein voorbeeldje. Zo zijn er talloze...


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
De schreeuwerds hoor je natuurlijk altijd het hardst. Bijv. op Flitsservice of zo. Die schermen graag met 'de politie krijgt geen respect meer'. Maar hoeveel bonnen krijgt de gemiddelde burger nou eigenlijk. Ik rij standaard te snel. Ja, ik weet het, foei. Dat betekent dat ik duizenden langere en/of kortere stukjes per jaar de snelheidsbepalingen overtreedt. Toch dateert mijn laatste bekeuring van 8 jaar gelden.

Nou, poepoe.

Men vergeet dat de politie veel meer doet dan alleen verkeer. Bijvoorbeeld strandevenementen  :-X of demonstraties begeleiden, voetbalwedstrijden, noodhulp, bewaking bijzondere gebouwen. Of begeleiding ambulances, of speurhonden en politie te paard. Etc. etc. Je kan al die agenten met al die taken niet allemaal afrekenen op dat ene facet: verkeershandhaving. Zelf zijn ze er ook niet altijd happy mee als ze moeten laseren of zo.

Ik zal me inhouden anders krijg ik weer een boze PM van Merijn dat ik beroepshalve geen kennis draag etc., maar het is dus volslagen krankzinnig om te denken dat die hooligans zich laten beïnvloeden door publieke opinie over boetes. En dat verhaal over die omstanders die uit disrespect t.a.v. de politie niet gelijk weg zouden rennen dat moet je ook met een korreltje zout nemen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
En toch verwoord ik aardig ''wat er leeft''. Don't shoot the messenger... ;)

De politie is er in eerste instantie om ''waakzaam en dienstbaar'' te zijn.. En dat gevoel moet weer terug onder de mensen..dan zijn we al een heel eind. Deze opmerking zal wel weer worden gekwalificeerd als ''borrelpraat'', ook goed, steek dan je kop maar in het zand.. ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
De schreeuwerds hoor je natuurlijk altijd het hardst. Bijv. op Flitsservice of zo. Die schermen graag met 'de politie krijgt geen respect meer'. Maar hoeveel bonnen krijgt de gemiddelde burger nou eigenlijk. Ik rij standaard te snel. Ja, ik weet het, foei. Dat betekent dat ik duizenden langere en/of kortere stukjes per jaar de snelheidsbepalingen overtreedt. Toch dateert mijn laatste bekeuring van 8 jaar gelden.

Nou, poepoe.

Men vergeet dat de politie veel meer doet dan alleen verkeer. Bijvoorbeeld strandevenementen  :-X of demonstraties begeleiden, voetbalwedstrijden, noodhulp, bewaking bijzondere gebouwen. Of begeleiding ambulances, of speurhonden en politie te paard. Etc. etc. Je kan al die agenten met al die taken niet allemaal afrekenen op dat ene facet: verkeershandhaving. Zelf zijn ze er ook niet altijd happy mee als ze moeten laseren of zo.

Ik zal me ihouden anders krijg ik weer een boze Pm van merijn, maar het is dus volslagen krankzinnig om te denken dat die hooligans zich laten beïnvloeden door publieke opinie over boetes. En dat verhaal over die omstanders die uit disrespect t.a.v. de politie niet gelijk weg zouden rennen dat moet je ook met een korreltje zout nemen.

Jij krijgt tenminste nog een PM... Op PM's van mij wordt door sommige personen in dit topic helemaal niet meer gereageerd...  ;)

Het is weer het zelfde als altijd, mensen die totaal geen kennis van het vak hebben hebben meestal de stelligste oplossingen en weten precies hoe het gebeurt en voorkomen had kunnen worden. Deze mensen worden meestal totaal niet gehinderd door enige kennis en ervaring van het onderwerp. Vaak hebben ze ook niet voldoende inlevingsvermogen om hun 'blinde vlek' te zien...

Als je je realiseer dat je niet alles weet is dat ook kennis! Vanaf dat punt kan je gaan zorgen dat je kennis gaat vergaren over het onderwerp.  ;)


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
vind het jammer dat een topic wat zo goed begon nu dreigt te eindigen in moddergooien door nieuwe leden die mi wat olie op het vuur willen gooien en die een totale leek zijn binnen de hele hv wereld....

en tja de beste stuurlui staan altijd aan wal... laat ik nou net regelmatig tussen de wal en het schip vallen :D
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
vind het jammer dat een topic wat zo goed begon nu dreigt te eindigen in moddergooien door nieuwe leden die mi wat olie op het vuur willen gooien en die een totale leek zijn binnen de hele hv wereld....

Die lui zijn aardig teruggefloten, da's juist het mooie. En dat kan iedereen mee lezen! Weerhoudt tevens nieuwe ''stokers'' om hier ongenuanceerde meningen neer te gooien...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
In goede bieb zullen de volgende boeken wel te krijgen zijn: http://books.google.nl/books?q=hooligans&btnG=Boeken+zoeken  ;) Op andere zoektermen is nog meer te vinden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Onderstaande beelden zijn al eerder in het topic geplaatst maar hier is waarschijnlijk de bereden politie op weg naar de collega's in nood...

&feature=channel

Hier renden ze wel voor weg...