GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 201830 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Weer problemen in het Rijnmondse...

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FArrestaties%20bij%20Megarave%20Hoogvliet

Arrestaties bij Megarave Hoogvliet

5 september 2009

De politie heeft bij de Megarave in Hoogvliet vier arrestaties verricht. Er was zaterdag aan het begin van de avond een vechtpartij tijdens de houseparty op het festivalterrein De Heerlijkheid.
De beveiliging van de Megarave kon het niet meer zelf aan en schakelde daarom de politie in.

Vrijdag werd uit vrees voor ongeregeldheden met hooligans de programmering al aangepast. De Megarave zou duren tot 23 uur, maar dat werd vervroegd tot 20.30 uur.

De maatregel heeft te maken met het uit de hand lopen van het dancefeest op het strand van Hoek van Holland, waar tijdens rellen met hooligans een dode viel.



PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
'Fataal schot strandfeest was omhoog gericht'
Een waarschuwingsschot heeft de 19-jarige Rotterdammer die omkwam bij een strandfeest in het hoofd geraakt. Een agent schoot omhoog, maar de kogel kwam terug.

(Novum) - Een waarschuwingsschot heeft de 19-jarige Rotterdammer die twee weken geleden omkwam bij een uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland in zijn hoofd geraakt. Een agent had in de lucht geschoten om een menigte op afstand te houden. Toen de kogel weer naar beneden kwam, werd Robby van der Leeden geraakt. Dat schrijft De Telegraaf dinsdag op basis van bronnen rond het onderzoek naar het drama.

Dat het slachtoffer door een politiekogel was getroffen, was al bekend. Niet bekend is hoe en waarom die kogel was afgevuurd. Het Openbaar Ministerie wilde volgens De Telegraaf niet bevestigen dat het om een waarschuwingsschot ging.

Bij het feest Sunset Grooves liepen naast Van der Leeden zes mensen schotwonden op. Van twee van hen is bekend dat de kogels uit een politiewapen kwamen. Bij andere slachtoffers is dit lastig na te gaan, bijvoorbeeld doordat de kogel destijds door het lichaam is gegaan en dus zoek is.

Bron: MSN Nieuws
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
'Fataal schot strandfeest was omhoog gericht'
Een waarschuwingsschot heeft de 19-jarige Rotterdammer die omkwam bij een strandfeest in het hoofd geraakt. Een agent schoot omhoog, maar de kogel kwam terug.

(Novum) - Een waarschuwingsschot heeft de 19-jarige Rotterdammer die twee weken geleden omkwam bij een uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland in zijn hoofd geraakt. Een agent had in de lucht geschoten om een menigte op afstand te houden. Toen de kogel weer naar beneden kwam, werd Robby van der Leeden geraakt. Dat schrijft De Telegraaf dinsdag op basis van bronnen rond het onderzoek naar het drama.

Dat het slachtoffer door een politiekogel was getroffen, was al bekend. Niet bekend is hoe en waarom die kogel was afgevuurd. Het Openbaar Ministerie wilde volgens De Telegraaf niet bevestigen dat het om een waarschuwingsschot ging.

Bij het feest Sunset Grooves liepen naast Van der Leeden zes mensen schotwonden op. Van twee van hen is bekend dat de kogels uit een politiewapen kwamen. Bij andere slachtoffers is dit lastig na te gaan, bijvoorbeeld doordat de kogel destijds door het lichaam is gegaan en dus zoek is.

Bron: MSN Nieuws

Door het lichaam is gegaan... ik dacht juist dat er met de huidige munitie beperkt uitschot zou optreden... kennelijk toch iets te vriendelijke munitie.....Ik zeg volwaardige stop munitie...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Mooi verhaal, een vallende patroon die dodelijk is..


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hoogst merkwaardig. Dit si wel een heel bizar schot.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
hmm in theorie zou dit inderdaad kunnen. Het klinkt een beetje apart maar het is wel mogelijk. Ik wist het zelf ook niet precies maar voor informatie over 'vallende kogels' zie het onderzoek in de volgende link: http://kwc.org/mythbusters/2006/04/episode_50_bullets_fired_up_vo.html
(is inderdaad van mythbusters)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Door het lichaam is gegaan... ik dacht juist dat er met de huidige munitie beperkt uitschot zou optreden... kennelijk toch iets te vriendelijke munitie.....Ik zeg volwaardige stop munitie...

Tsja, het ligt er maar net aan waar je geraakt word..... Deze munitie gaat gewoon door handen en andere 'zachte lichaamsdelen' etc heen..... En ik weet niet in hoeverre onder deze gewonden mensen zijn met 'schamp' schoten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Hoogst merkwaardig. Dit si wel een heel bizar schot.

Nee hoor, dit is de wet van de zwaartekracht en komt in veel ontwikkelingslanden regelmatig voor, vooral als grote menigten feest vieren en vreugdeschoten lossen. Daar tellen mensenlevens wat minder, zodat je er weinig over hoort.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Nee hoor, dit is de wet van de zwaartekracht en komt in veel ontwikkelingslanden regelmatig voor, vooral als grote menigten feest vieren en vreugdeschoten lossen. Daar tellen mensenlevens wat minder, zodat je er weinig over hoort.

Hier wil ik graag natuurkundig onderbouwd bewijs van zien. Een schot in de lucht, 9mm, Walther P5.

En hoe groot denk jij dat de kans is, dat een relschopper uit de voorste linies, geraakt wordt door een schot in de lucht?


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Hier wil ik graag natuurkundig onderbouwd bewijs van zien. Een schot in de lucht, 9mm, Walther P5.

En hoe groot denk jij dat de kans is, dat een relschopper uit de voorste linies, geraakt wordt door een schot in de lucht?

gewoon 50% ;D
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!