ehm, mogelijk een domme vraag maar waarom niet iedereen op het water AIS, maakt het ook voor verkeersposten en KWC handiger lijkt me i.p.v. een kastje erbij.
Kees,
de hulpverlening van reddingsbrigade beperkt zich niet alleen tot waterhulpverlening. Reddingsbrigades aan de kust rijden ook voor onwelwordingen, reanimaties en kleine medische hulpverleningen met hulpverleningsvoertuigen in opdracht van de CPA of eigen meldkamer. Andere, met name binnenwater-reddingsbrigades, leveren verkeersbegeleiding tijdens evenementen of verzorgen de eerste hulp voor een organisatie of logistieke ondersteuning voor de Brandweer. Zoals je zelf al aanhaalt is AIS bedoeld voor nautische eenheden en dus niet voor voertuigen, lopende eenheden of eerste hulp posten.
Als ik voor mezelf praat is totale integratie natuurlijk het makkelijkste. Ik maak op mijn werkplek gebruik van CityGIS. Nu komt er aan het eind van het jaar een mogelijkheid om bepaalde lokators toe te voegen in CityGIS, waaronder AIS en dit soort lokators. Probleem nu is dat CityGIS natuurlijk niet voor iedereen toegankelijk is. Maar de "losse" webbased tracking systemen natuurlijk wel.
Nu zijn de KNRM en reddingsbrigade eenheden ook niet zichtbaar voor mij. Zij melden zich in en . . . . . . . . . . . . Het komt frequent voor dat hulpverleningsvoertuigen van reddingsbrigades of het KHV van de KNRM ergens in de duinen staan bij een slachtoffer. Maar waar? Niet elke meldkamer centralist kent het duingebied. Er wordt ook vaak gebruik gemaakt van uitzend buro-medewerkers als chauffeur op een ambulance. Dus ook geen regionale bekendheid.
En hoe zit het met vergunning m.b.t. dit soort digitale signalen op gebruikte frequenties en vermogens t.a.v. bijv. het bereik?
Kees
Daar moet ik je even het antwoord op schuldig blijven, maar wordt vervolgd. Maar het mag duidelijk zijn dat het bedoeld is om de hulpverlening te verbeteren.
RR
(zoeken naar een rondje in een duingebied)