Kraanblusser

Auteur Topic: Kraanblusser  (gelezen 3744 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Paul Simons

  • Gast
Gepost op: 27 augustus 2009, 15:47:51
Beste mensen,

We vragen ons af wat de algemene opinie jegens een betrekkelijk nieuw brandblusproduct is. Zijn er mensen die praktische ervaring hebben met het product, hoe schatten mensen de werking van het product in? Die mensen zouden we graag een recensie laten schrijven? Kortom wat vinden jullie van de kraanblusser? Je vind informatie en een filmpje op www.elroshop.eu.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Paul Simons




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2009, 15:58:15
Een gadget meer niet. Voor mij persoonlijk komt het product in de categorie: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,17139.0.html


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2009, 19:07:59
Vind het er wel geinig uit zien, maar kost het niet verschrikkelijk veel tijd voordat het zooitje om de kraan heen zit?
Als je ziet hoe snel een woningbrand zich kan ontwikkelen denk ik dat je niet genoeg tijd hebt om dit eerst om de kraan te gaan doen. (lijkt ook alsof er niet veel water uit komt).

Maar ik vind wel dat het een goed idee is om huizen brandveiliger te maken.

En ben wel eens benieuwd naar iemand die dit in het echt heeft gebruikt en er dus ervaring mee heeft.
Anders een idee om samples weg te geven om mensen het product te laten testen?


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2009, 20:10:10
is volgens mij niet zo verschrikkelijk nieuw

bijgaand een recensie
http://www.nrc.nl/achtergrond/article2036690.ece

cu,
Loe  8)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2009, 20:18:31
Weer zo'n produkt dat je maar 1 keer kan gebruiken.

Om zoiets goed in te zetten zul je er mee moeten oefenen, maar dat zie ik niet gebeuren met dit fire and throw away-geval.

Overigens vind ik het promofilmpje errug discutabel: een brand in dat stadium moet je niet meer als leek proberen te blussen. Dit is al te ver heen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2009, 23:08:21
Ook nog even een nadenkertje...

Waardoor moet je vluchten om je woning te verlaten bij flats / appartementen: de voordeur

Waar is vaak een punt waar je dit apparaat op kan aansluiten: de keuken

Bestaat er bij gebruik van dit apparaat dan geen kans dat je achter de brand komt te zitten en je niet meer kan vluchten...  ???


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2009, 23:10:08
http://www.nrc.nl/achtergrond/article2036690.ece

cu,
Loe  8)

Heb het filmpje bekeken, en moest toch wel lachen, Bleek dus toch best moeilijk te zijn om hem aan de kraan vast te maken.  :P


Paul Simons

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2009, 15:56:10
Dus concluderend:

* Belangrijkst: Je eigen veiligheid zeker stellen, de rest indien mogelijk
* Brandweer bellen
* Indien de brand zich met beperkte snelheid uitbreidt kan de kraanblusser toegepast worden, mits men in de gaten houdt dat de vluchtroute niet door de brand afgesloten wordt.

Ik ga zelf toch zeker maar eens een kraanblusser testen om te kijken hoe het product in de praktijk werkt. Kom ik op terug! Iig hartelijk dank voor jullie reacties! Leuk forum!

Met vriendelijke groet,
Paul Simons


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2009, 16:03:43
Dus concluderend:

* Belangrijkst: Je eigen veiligheid zeker stellen, de rest indien mogelijk
* Brandweer bellen
* Indien de brand zich met beperkte snelheid uitbreidt kan de kraanblusser toegepast worden, mits men in de gaten houdt dat de vluchtroute niet door de brand afgesloten wordt.

Ik ga zelf toch zeker maar eens een kraanblusser testen om te kijken hoe het product in de praktijk werkt. Kom ik op terug! Iig hartelijk dank voor jullie reacties! Leuk forum!

Met vriendelijke groet,
Paul Simons

Wat is je relatie tot het product? Leverancier, producent, webwinkel? Je hebt je vraag op diverse fora op dezelfde manier neergezet. Uit je laatste antwoord blijk je een koper te zijn?  ??? ???


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2009, 16:45:52
Oh hellup....

Hoe lang gaat dit verhaal nou weer worden?  ::)