Wat voor wapen is dit

Auteur Topic: Wat voor wapen is dit  (gelezen 5331 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2009, 23:22:09
Hangt momenteel ook aan m'n eigen koppel, is de Glock 17, foto zal wel van een Marechaussee zijn
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2009, 23:24:16
Hangt momenteel ook aan m'n eigen koppel, is de Glock 17, foto zal wel van een Marechaussee zijn
Glock+sepura porto lijkt me idd KMar... dit is wel archiefbeeld, inmiddels is er een ander holster volgens mij
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

SRich

• Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2009, 23:40:40
jvo, is de glock 17 wel een goed wapen ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2009, 23:52:39
Ben dan wel geen JVO, maar de Glock bevalt mij prima. Loop er nu zo'n 10 jaar mee en heb nog nooit storingen of iets dergelijks gehad, ook niet op de baan. Wapen ligt lekker in de hand, is geschikt voor linkshandigen, goede trekkerveiligheid. Heb nog geen spontane schoten door valpartijen of zo meegemaakt.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2009, 00:00:14
jvo, is de glock 17 wel een goed wapen ?
Wat mij betreft wel... heb em nooit in het echie hoeven gebruiken gelukkig, maar zoals de vorige spreker ook op de baan nog nooit iets ermee gehad.... altijd met 15 patronen erin gelopen, geen centje pijn, maximaal snelvuur tot 60 patronen achter elkaar,statisch, dynamisch, rollend door het zand...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

belle

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2009, 01:32:37
Wij in België hebben sinds kort ook de glock maar dan de glock 19. Hierover zeer tevreden!

Gast

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2009, 01:38:04
In de USA heb ik met zowel de Glock 17 als de Glock 19 geschoten, wat mij opviel was dat (met mijn bijzonder weinige kennis in dit gebied) de Glock 19 wat lichter "leek" aan te voelen in de hand en dat resulteerde in meer "bullseyes" dan met de 17.

Welke verschillen zijn er, behalve lengte en gewicht, nog meer tussen de 17 en 19, waarom is bijvoorbeeld niet voor de 19 gekozen door Defensie?

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2009, 01:40:48
Hebben de Walther P5-dragers nou nooit eens de behoefte gehad om zelf eens te ervaren wat er momenteel bekokstoofd wordt in het kader van het NNPP-project?

Loop eens een schietsportcentrum binnen: dikke kans dat je een flink aantal van de kandidaten en de Glock in het bijzonder ( groeien in Nedeland Schietsportland zowat aan elke boom) kunt bewonderen en wie weet wel even kunt beproeven.

sylvester1986

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2009, 01:56:09
Ik zelf loop nu ongeveer 3 jaar met de Glock 17 en heb zelf nooit storingen gehad.
Verder is hij in onderhoud super makkelijk te onderhouden :) en ook nog eens makkelijk uit elkaar te halen.