Verschil EHBO- & Rode Kruis-vereniging

Auteur Topic: Verschil EHBO- & Rode Kruis-vereniging  (gelezen 34828 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #90 Gepost op: 5 januari 2010, 17:00:30
Heb je al eens naar de uniformen gekeken ? meestal loopt het nrk in uniform en de EHBO vereniging in een hesje of kafuizel. Zet dat naast elkaar en dan snap je het wel waarom ze het aan de persoon in uniform vragen. Dit zegt natuurlijk niks over kennis maar over profesionele uitstraling

Die uniformen van het NRK zien er anders ook niet uit. Heb er 8 jaar in rond gelopen. Een 10-persoons tent zit beter. Wat een flodderspul, met name het model jas.
En dan de grijze broek... Zooooooooooo jaren 60.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #91 Gepost op: 5 januari 2010, 21:34:55
Over het uiterlijk van een uniform valt veel te zeggen. Het NRK uniform en het EHBO uniform (blauw/geel) zien er herkenbaar uit en dat straalt profesionaliteit uit naar de bezoekers van een evenement.

En ik moet zelf wel zeggen dat toen ik tv 3 leidinggevende was ik alle mensen hun pak liet passen en zij konden kiezen uit dames of heren maat en als het niet lekker zat lieten we het op kosten van onze afdeling door een kledinghersteller op maat maken. Dus bij mijn afdeling geen uitgezakte konten en te lange jassen maar maatwerk.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #92 Gepost op: 5 januari 2010, 21:43:27
Kan ik lid worden van het Oranje Kruis? Waar? :o

Je word gewoon lid van een plaatselijke OK vereniging meer niet
Voor adressen kijk je op de site van het oranje kruis
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #93 Gepost op: 5 januari 2010, 22:37:43
misschien omdat die bewuste rode kruis medewerkers waar jy het over hebt amstaf liever in de zon zaten , dan dat gene te doen waar jij het over hebt. Immers de gemiddelde leeftyd van het rode kruis is 60+ en het oranje kruis beduidend jonger

Als ik zo in mijn afdeling rond kijk ?
Gewoon een mooie nette leeftijdsopbouw.
van 16 tot en met de 60+ waar jij het overhebt.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #94 Gepost op: 6 januari 2010, 00:04:24
Over het uiterlijk van een uniform valt veel te zeggen. Het NRK uniform en het EHBO uniform (blauw/geel) zien er herkenbaar uit en dat straalt profesionaliteit uit naar de bezoekers van een evenement.

En ik moet zelf wel zeggen dat toen ik tv 3 leidinggevende was ik alle mensen hun pak liet passen en zij konden kiezen uit dames of heren maat en als het niet lekker zat lieten we het op kosten van onze afdeling door een kledinghersteller op maat maken. Dus bij mijn afdeling geen uitgezakte konten en te lange jassen maar maatwerk.



Betaald door vrijwilliger of door NRK?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #95 Gepost op: 6 januari 2010, 13:56:47
Betaald door vrijwilliger of door NRK?

Door de afdeling natuurlijk. Je gaat toch geen eigen geld meebrengen. Als een vereniging wilt dat je er netjes bij loopt moeten zij dat toch ook betalen.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #96 Gepost op: 7 januari 2010, 19:47:09
Bij ons laten we altijd passen.. ( dan bestellen we 'speciale' maten)

Zoals: Lk Ll of XLk ect;p

dan moet het vaat wel goed wezen.. mocht het echt een vreemde maat zijn dan word ie verkort door een bedrijf --> vergoed door NRK
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


mickel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #97 Gepost op: 17 januari 2010, 15:01:03
Ik zou als ik jou was eens gaan kijken bij :
www.rodekruis.nl
www.mai.nl
www.ehbovereniging.nl

gr mickel


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #98 Gepost op: 18 januari 2010, 23:39:35
Je word gewoon lid van een plaatselijke OK vereniging meer niet
Voor adressen kijk je op de site van het oranje kruis  
http://www.ehbo.nl/Oranjekruis/oranjekruisnw.htm
Die hebben geen afdelingen.. Het Oranje Kruis is dan ook een certificeringsinstelling, die doet niks met leden oid...


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #99 Gepost op: 19 januari 2010, 16:54:07
Maar waar grijze muizen het voor het zeggen hebben, knappen de jongeren en jeugd af.
Hier knappen inderdaad veel jonge en gemotiveerde vrijwilligers op af.
Niet meegaan in de maatschappelijke ontwikkelingen, het niet willen volgen van ontwikkelingen in de eerstehulp, hufterig gedrag, tegenwerking, egoïsme en de onwil tot veranderen door individuele bestuursleden en/of complete besturen blokkeren de noodzakelijke vooruitgang.
Dramatische leegloop bij de EHBO verenigingen en NRK afdelingen en zelfs opheffing of ontbinding zijn het gevolg.
Een regelrechte teloorgang.
Om dit proces te keren moeten er drastische interne maatregelen binnnen deze organisaties plaatsvinden en op de toekomst gerichte acties moeten worden ondernomen door gemotiveerde, toekomstgerichte leden van deze organisaties.
Er is een duidelijke plaats en toekomst weggelegd voor jonge gemotiveerde EHBO vrijwilligers, niet voor "grijze muizen".
Tenslotte draait alles om hulp aan de medemens, en hierin is geen plaats voor mensen die dat willen blokkeren.

En het verschil tussen een EHBO vereniging en rode kruis afdeling: de EHBO opleidingen zijn min of meer hetzelfde, de organisatie struktuur is anders.
Het is maar net waar je het prettigste bij voelt en hoe je als individu wordt "behandeld".
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we