net gelezen op het brandweerforum :Tja... wat zal ik eens zeggen
Even over die compagnieën :
1e compagnie NHN vrije instroom
vervolgens 2e compagnie NHN bestaande uit voorbereide pelotons
toen aflossing gaan voorbereiden voor beide compagnieën (zaanstreek-waterland en kennemerland)
vervolgens informatie over mogelijke brandjes/branden in het effectgebied dat ontruimd werd
- daarop 1 TS en OvD die beschikbaar waren in NHN laten alarmeren
- en daarop compagnie zaanstreek waterland met Prio 1 door laten komen (achteraf bleek Bravo compagnie de situatie bijna onder controle te hebben, maar dat is achteraf!)
Dus de maximale behoefte (tegelijkertijd) voor deze brand was 3 compagnieën!
toen aflossing voor beide compagnieën (zawa, kland) geregeld vanuit Amsterdam en Friesland
vervolgens verzoek uit veld om versnelde aflossing waarop we Amsterdam (1e peloton) met prio 1 hebben laten komen
en volgende aflossing met 2 compagnieën werd geregeld terwijl wij ons lieten aflossen...
groeten,
René de Caluwé
("lekker druk" geweest met o.a. het actiecentrum brandweer en het was toch echt niet de RADAR toets waar we klaar voor stonden
en nu kan ik voorlopig toch niet slapen...)