Stoppen ja of nee.

Auteur Topic: Stoppen ja of nee.  (gelezen 3945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2009, 13:29:21
Volgens mij was het ook de bedoeling van het advies van de Polite om naar een bemande politiepost te rijden. Maar ik kan me ook voorstellen dat de eventuele overvallers je niet achterna rijden wanneer je de straat inrijdt waar het bureau ligt.
Ik geef alleen het advies van de Polite weer......don't shoot me!!

Ruud

Hihihi ik zou het niet aandurven je te schieten hoor er loopt hier veels teveel blauw rond en ik kom niet ver met het waterpistool van mijn dochter ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Kanarie

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2009, 13:36:03
Ik zou ook niet stoppen. Daarbij wordt het "afgeraden" om tijdens het rijden op de openbare weg met je mobiele telefoon te bellen, danwel je navigatiesysteem in te stellen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2009, 14:44:12
Ik zou 112 bellen als ik het niet vertrouw. Eventueel of ze de agenten kunnen vragen 3x hun lichten aan en uit doen.

Het bellen kan je achteraf heel goed uitleggen en als het goed is krijgen de agenten vanzelf een oproep van de meldkamer...  ;)


Kanarie

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2009, 15:26:30
Toch lijkt me het lastig in de praktijk. Als ik bang ben dat ik op het punt sta om overvallen te worden door iemand die achter mij zit, dan ga ik harder rijden; bellen leidt af en verlangzaamt (voor mij althans). Dat van die lichten is overigens wel een mooi idee. Het zal wel een bijzonder gesprek worden daarna: jij staat nog te shaken van adrenaline omdat je voor je leven vreesde en je vermeende overvallers halen hun bonnenboekje tevoorschijn.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2009, 15:33:08
Toch lijkt me het lastig in de praktijk. Als ik bang ben dat ik op het punt sta om overvallen te worden door iemand die achter mij zit, dan ga ik harder rijden; bellen leidt af en verlangzaamt (voor mij althans). Dat van die lichten is overigens wel een mooi idee. Het zal wel een bijzonder gesprek worden daarna: jij staat nog te shaken van adrenaline omdat je voor je leven vreesde en je vermeende overvallers halen hun bonnenboekje tevoorschijn.

Je moet nooit harder gaan rijden. Anders gaan ze straks denken dat je ze wilt afschudden. Dat gaat bij de politie en bij overvallers nooit lukken. Gewoon de gewenste snelheid aanhouden en zorgen dat als je moet stoppen voor een kruising of stoplicht de deuren op slot zitten. En toch 112 bellen...  ;) Ook als ze op het raampje tikken als je stil staat en je het identiteitsbewijs niet vertrouwt.  :)

Weet iemand hoe een identiteitsbewijs van een agent er uit hoort te zien en wat de echtheidskenmerken daarvan zijn? Als je dat niet weet kunnen ze er ook één namaken..  ;)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2009, 16:43:39
Je moet nooit harder gaan rijden. Anders gaan ze straks denken dat je ze wilt afschudden. Dat gaat bij de politie en bij overvallers nooit lukken. Gewoon de gewenste snelheid aanhouden en zorgen dat als je moet stoppen voor een kruising of stoplicht de deuren op slot zitten. En toch 112 bellen...  ;) Ook als ze op het raampje tikken als je stil staat en je het identiteitsbewijs niet vertrouwt.  :)

Weet iemand hoe een identiteitsbewijs van een agent er uit hoort te zien en wat de echtheidskenmerken daarvan zijn? Als je dat niet weet kunnen ze er ook één namaken..  ;)

Nog ff en we kunnen de opvallende agenten ook niet meer vertrouwen :P
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #16 Gepost op: 1 september 2009, 02:11:26
Weet iemand hoe een identiteitsbewijs van een agent er uit hoort te zien en wat de echtheidskenmerken daarvan zijn? Als je dat niet weet kunnen ze er ook één namaken..  ;)

Dat is wel een goed punt. Wie weet er hoe een politiepas eruit ziet. Dat is bijna niemand volgens mij, oftewel bijna niemand weet dat ie met echte politie te doen heeft.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 1 september 2009, 02:30:17
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !