Stoppen ja of nee.

Auteur Topic: Stoppen ja of nee.  (gelezen 4021 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Gepost op: 31 augustus 2009, 09:06:22
Beste allemaal.

Ik zag vorige week op de tv een actie van de politie waar ik
mijn vragen over heb.
Een bromfietser zonder helm reed met ongeveer 50 km per uur
over het fietspad. Hij werd vanuit een onherkenbare politieauto gesommeerd om te stoppen.
De agenten riepen hem toe: hallo stoppen politie.
De agenten waren in burger en dus ook niet als agent te herkennen.
Bij het toeroepen van de persoon werd ook geen identificatie getoond en ook geen stopbord.
Deze jonge man reed gewoon door en zijn verweer was oa dat hij niet kon zien dat het politie
was welke hem wou laten stoppen.
Volgens hem kon hij niet weten dat deze mensen van de politie waren en is hij daarom  uit veiligheidsoverweging ook niet gestopt. Mijn vraag is: Heeft deze jonge man een punt of niet ?
Ik kan mij voorstellen als dit iemand op een verlaten weg zou overkomen dat er dan niet gestopt wordt ivm. veiligheidsredenen.


Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2009, 09:24:25
Heb betreffende aflevering gezien en had ook mijn vragen hier over. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat iemand niet stopt omdat iemand wat uit een auto roept.


Beste allemaal.

Ik zag vorige week op de tv een actie van de politie waar ik
mijn vragen over heb.
Een bromfietser zonder helm reed met ongeveer 50 km per uur
over het fietspad. Hij werd vanuit een onherkenbare politieauto gesommeerd om te stoppen.
De agenten riepen hem toe: hallo stoppen politie.
De agenten waren in burger en dus ook niet als agent te herkennen.
Bij het toeroepen van de persoon werd ook geen identificatie getoond en ook geen stopbord.
Deze jonge man reed gewoon door en zijn verweer was oa dat hij niet kon zien dat het politie
was welke hem wou laten stoppen.
Volgens hem kon hij niet weten dat deze mensen van de politie waren en is hij daarom  uit veiligheidsoverweging ook niet gestopt. Mijn vraag is: Heeft deze jonge man een punt of niet ?
Ik kan mij voorstellen als dit iemand op een verlaten weg zou overkomen dat er dan niet gestopt wordt ivm. veiligheidsredenen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2009, 09:35:49
Ik heb de aflevering ook gezien. Nou had de staande gehouden persoon wel een punt, want de agent was slecht te verstaan door het brommergeluid. Maar door de reactie van hem op de agent, toen hij hem vroeg waarom er geen helm gedragen werd, kan ik wel begrijpen dat de agent heeft gedacht: 'nou krijgt 'ie de volle mep ook!'

Maar, mocht de helmloze brommerjongen nou in beroep gaan, zou hij nog wel eens gelijk kunnen krijgen volgens mij, als hij de beelden van SBS toont.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2009, 09:53:33
Nog even los van deze aflevering.
In het verleden is diverse keren in de media bericht over mensen die in de veronderstelling waren aangehouden te worden door de politie, waarna de "politieagenten" overvallers bleken te zijn.
Toen is door de Politie zelf geadviseerd om wanneer je het niet vertrouwd door te rijden eventueel 112 te bellen en koers te zetten naar een politiebureau.....lijkt me op zich niet verkeerd, zeker wanner het een onherkenbaar voertuig betreft.
Zelfs hier op het forum is iemand die beschikt over een politie stopbordje in zijn auto......ik bedoel maar.

Ik ben benieuwd naar de reacties van de "blauwe" collega's hier!

Ruud


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2009, 10:18:20
Ruud, ik zeg eens, als je het echt niet vertrouwd... en over het algemeen voel je dat snel genoeg aan...

Dan gewoon 112 bellen... dan komt er snel genoeg een herkenbaar voertuig (hetzij omdat men een achtervolging vermoedt, hetzij omdat jij gebeld hebt...lol)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2009, 10:28:28
Ha Grizz,

Ja dat dacht ik al, maar gelukkig komt deze situatie bijna nooit voor, ofschoon je toch wanneer je uiteindelijk wel gestopt bent best wel het lastig zult hebben om een en ander uit te leggen aan de betreffende agenten die zich al helemaal geestelijk hebben ingesteld op een achtervolging en dus een mogelijk gevaarlijke verdachte.

Ruud


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2009, 12:10:55
Nog even los van deze aflevering.
In het verleden is diverse keren in de media bericht over mensen die in de veronderstelling waren aangehouden te worden door de politie, waarna de "politieagenten" overvallers bleken te zijn.
Toen is door de Politie zelf geadviseerd om wanneer je het niet vertrouwd door te rijden eventueel 112 te bellen en koers te zetten naar een politiebureau.....lijkt me op zich niet verkeerd, zeker wanner het een onherkenbaar voertuig betreft.
Zelfs hier op het forum is iemand die beschikt over een politie stopbordje in zijn auto......ik bedoel maar.

Ik ben benieuwd naar de reacties van de "blauwe" collega's hier!

Ruud

weet jij waar overal in nederland een politiebureau zit. Ik niet. Ik weet alleen van de Regio Rotterdam en dan een deel.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2009, 12:28:55
weet jij waar overal in nederland een politiebureau zit. Ik niet. Ik weet alleen van de Regio Rotterdam en dan een deel.

Ach, tegenwoordig heeft bijna iedereen een navi met poi's voorgeprogrammeerd......bovendien rijdt ik ongeveer in 95% van de tijd in mijn eigen regio en ja daar weet ik waar de politiebureau's liggen......duh


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2009, 13:24:27
Ach, tegenwoordig heeft bijna iedereen een navi met poi's voorgeprogrammeerd......bovendien rijdt ik ongeveer in 95% van de tijd in mijn eigen regio en ja daar weet ik waar de politiebureau's liggen......duh

Ik gebruik nooit een navigatie systeem omdat ik zo de weg wel op zoek op de kaart of zo.
Ik zou dus niet weten waar ergens politie bureaus zijn. En vaak als je dan al bij een politie post bent dan is het in de weekend en avond gesloten.
Ik zou zelf denk ik ook uit veiligheids redenen niet stoppen.

Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2009, 13:27:22

Ik gebruik nooit een navigatie systeem omdat ik zo de weg wel op zoek op de kaart of zo.
Ik zou dus niet weten waar ergens politie bureaus zijn. En vaak als je dan al bij een politie post bent dan is het in de weekend en avond gesloten.
Ik zou zelf denk ik ook uit veiligheids redenen niet stoppen.

Bianca

Volgens mij was het ook de bedoeling van het advies van de Polite om naar een bemande politiepost te rijden. Maar ik kan me ook voorstellen dat de eventuele overvallers je niet achterna rijden wanneer je de straat inrijdt waar het bureau ligt.
Ik geef alleen het advies van de Polite weer......don't shoot me!!

Ruud