Dode en drie gewonden bij schietpartij cafe - Rotterdam 11-4-2009

Auteur Topic: Dode en drie gewonden bij schietpartij cafe - Rotterdam 11-4-2009  (gelezen 7457 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 14 april 2009, 01:39:19
hoe je het ook wend of keert.... het zal je man of vriend, vader, broer of weet ik het wat zijn...

T lijkt wel of er steeds meer vuurwapens in omloop komen...

Tsja ... of dat mensen vuurwapens die jaren lang op zolder hebben gelegen toch maar weer eens uit de doos halen....
Heb nu in een paar regio´s, in een maandje tijd al vier of vijf (''gewone'') inbeslag name's gehoord (dus tijdens fouillering of aanhouding aangetroffen zonder dat vuurwapens gebruikt zijn).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #11 Gepost op: 14 april 2009, 01:51:07
Tja en dat herken ik dus hier in deze regio ook Jerommeke, daar zeg ik het ook... je weet nooit tegen wie die dingen gebruikt worden als je het meeneemt...

Its just an observation..... en ik moet zeggen helaas...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2010, 22:40:28
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Ffebruari%2F18%20jaar%20cel%20geeist%20in%20zaak%20Laurenshof

18 jaar en TBS geëist in zaak Laurenshof

10 februari 2010

Het OM heeft achttien jaar cel en TBS geëist tegen de 45-jarige man die april vorig jaar om zich heen zou hebben geschoten in het Rotterdamse café Laurenshof. Daarbij overleed een 46-jarige Rotterdammer en raakten vier anderen gewond.

Op het moment van de schietpartij was er een talentenjacht bezig in de kroeg. De verdachte Luis A. zou ruzie hebben gekregen met een andere bezoeker. "Ik werd bespuugd en geduwd. En hij begon te schelden over mijn moeder. Ik wilde hem laten schrikken, daarom heb ik mijn wapen gepakt".

Zoeken naar "de man met het lange haar"
Justitie gaat er vanuit dat Luis A. naar huis is gegaan om het vuurwapen te pakken. Bij terugkomst schoot hij eerst buiten Terry Hoekman dood. Vervolgens is hij in café Laurenshof in het wilde weg om zich heen gaan schieten. Getuigen hebben verklaard dat de man riep "Waar is hij?", omdat hij kennelijk op zoek was naar "de man met het lange haar" die hem beledigd had. De verdachte noemde hem steeds "de enigste".

Zelf zegt de verdachte dat hij niet bewust heeft geschoten. "Ze begonnen aan mij te trekken. Er was een vechtpartij en toen is het wapen per ongeluk afgegaan". Daniël Perez-Rial, één van de slachtoffers, heeft net als de overige bezoekers iets anders gezien. "Er was geen worsteling. Hij was echt op zoek en heeft in een halve cirkel om zich heen geschoten".

Daniël werd door twee kogels geraakt. "Ik ben direct geopereerd en het gaat nu wel goed met mij. Maar het is vooral geestelijk zwaar. Twee weken geleden kreeg ik weer een inzinking, waarschijnlijk omdat ik met deze zitting bezig was".
  

'Emotioneel om mijzelf te zien'
Tijdens de rechtszaak woensdag werden beelden getoond van een bewakingscamera, vlakbij café Laurenshof. Daarop is te zien hoe Daniël na de schietpartij gewond was. "Dat was wel emotioneel. Ik zag mijzelf ineens op het beeld neervallen op straat. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen om het terug te zien".

Verdachte Luis A. maakte tijdens de zitting een getergde indruk. "Ik zocht geen problemen. Dat deden anderen. Waarom hebben jullie het niet over die man die mij bespuugd heeft, over de enigste? Er zijn heel veel mensen met problemen maar daar doen jullie geen moer aan". Officier van justitie N. Klip was niet onder de indruk van zijn relaas: "U bent degene die problemen veroorzaakt. U heeft het steeds over "die enigste", maar de enigste, dat bent u".

Deskundigen hebben geoordeeld dat de man behandeld moet worden, omdat de kans op herhaling heel groot is. Luis A. is eerder veroordeeld, onder meer voor poging doodslag. De rechtbank in Rotterdam doet over twee weken uitspraak.