Mag een OvD nog communiceren tijdens het aanrijden naar incident

Auteur Topic: Mag een OvD nog communiceren tijdens het aanrijden naar incident  (gelezen 7959 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #20 Gepost op: 3 september 2009, 20:00:01
Gewoon een een beroeps collega, die dan die dag 24 uur de chauffeur van de OVd wagen is. De OVD kan dan lekker zijn MDT, Mobilofoon en weet ik wat bedienen terwijl de chauffeur rijdt.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Siebert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #21 Gepost op: 5 september 2009, 23:38:59
Lijkt mij dat je dat haast niet kunt combineren, maar ja het NIFV levert natuurlijk wel supermanagers af. Als we ze een chauffeur geven raken ze hun speeltje(rijden met de 4x4 OVD wagen) kwijt. En ze kunnen tijdens de dienst niet lekker thuis eten, boodschappen doen etc want tja die chauffeur rijdt mee.

Ik bespeur enig cynisme... :P

Maar volgens mij heeft 't niets te maken met supermanagers o.i.d., maar vooral met geld. Het kost nogal wat om niet alleen de OvD te kazerneren, maar daarnaast ook nog eens een chauffeur op de loonlijst te hebben. Daarnaast zijn er maar weinig regio's waarbij de OvD 's nachts op de kazerne slaapt en dus een 24-uurs dienst draait. En het wordt wat lastig om een chauffeur een week lang bij een OvD thuis te laten slapen (alhoewel het met een standkachel best lekker warm kan worden in het OvD-voertuig... O0)


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 5 september 2009, 23:47:19
Gewoon een een beroeps collega, die dan die dag 24 uur de chauffeur van de OVd wagen is. De OVD kan dan lekker zijn MDT, Mobilofoon en weet ik wat bedienen terwijl de chauffeur rijdt.

En een kleine toevoeging: Desbetreffende chauffeur is ook altijd (hoofd)brandwacht en kan meestal ook de andere voertuigen(autospuit/ladder/a-wagen)besturen, en weet dus ook hoe een brandje in elkaar zit en kan in de meest extreme gevallen uiteraard ook ingezet worden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 5 september 2009, 23:58:32
En een kleine toevoeging: Desbetreffende chauffeur is ook altijd (hoofd)brandwacht en kan meestal ook de andere voertuigen(autospuit/ladder/a-wagen)besturen, en weet dus ook hoe een brandje in elkaar zit en kan in de meest extreme gevallen uiteraard ook ingezet worden.

Hij is dus niet exclusief chauffeur voor de OvD?? ???


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 6 september 2009, 00:16:44
Hij is dus niet exclusief chauffeur voor de OvD?? ???

'Traditiegetrouw' zitten er 9 van de 10 keer wel dezelfde chauffeurs op de C-wagen... Maar als er iemand verlof heeft of ziek is, kan er altijd van beide kanten(Autospuit én C-wagen)bijgesprongen worden, want de C-wagen gaat nóóit buiten dienst!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 6 september 2009, 00:18:38
'Traditiegetrouw' zitten er 9 van de 10 keer wel dezelfde chauffeurs op de C-wagen... Maar als er iemand verlof heeft of ziek is, kan er altijd van beide kanten(Autospuit én C-wagen)bijgesprongen worden, want de C-wagen gaat nóóit buiten dienst!
Ik bedoelde of hij in 100% van de gevallen een chauffeur heeft of dat zijn chauffeur bij problemen ook op andere voertuigen ingezet wordt en de OvD zelf moet rijden? :)


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 6 september 2009, 00:20:17
Ik bedoelde of hij in 100% van de gevallen een chauffeur heeft of dat zijn chauffeur bij problemen ook op andere voertuigen ingezet wordt en de OvD zelf moet rijden? :)

Nee, niet 100%, als er 6 chauffeurs ziek zijn(maar zelfs dan komt er nog liever een aflosser van een andere kazerne) of als de uitrukdienst aan het staken is... Dan niet, maar 99% van de keren dus wel.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #27 Gepost op: 7 september 2009, 20:54:05
het gebruik van de mobilofoon is niet gelijk gesteld aan het gebruik van de telefoon.

het gebruik van de mobilofoon tijdens de rit is zelfs voor iedere chauffeur toegestaan.
Nemo me impune lacessit


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 8 september 2009, 13:27:43
Ik bedoelde of hij in 100% van de gevallen een chauffeur heeft of dat zijn chauffeur bij problemen ook op andere voertuigen ingezet wordt en de OvD zelf moet rijden? :)

Er zijn ook Amsterdamse OVD's welke zelf met enige regelmaat de ''C-wagen'' besturen  ;) Zelfde geld voor de OVD-2 (piket)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 8 september 2009, 22:21:06
Er zijn ook Amsterdamse OVD's welke zelf met enige regelmaat de ''C-wagen'' besturen  ;) Zelfde geld voor de OVD-2 (piket)

Voor de OvD(C-wagen 1) zal dit de laatste tijd inderdaad iets vaker voorkomen ivm het personeelstekort bij de Amsterdamse brandweer, maar is absoluut niet de bedoeling. De OvD-2(C-wagen 2)rijdt negen van de tien keer zelf. Datzelfde geld voor de Adviseur Gevaarlijke Stoffen(Meetwagen) en andere piketvoertuigen met piketbemanning zoals de HOvD e.d.