Man overlijdt na botsing gepantserd politievoertuig - Hoofddorp 31-08-2009

Auteur Topic: Man overlijdt na botsing gepantserd politievoertuig - Hoofddorp 31-08-2009  (gelezen 27959 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #30 Gepost op: 2 september 2009, 18:13:36
Is me prive al overkomen, en ja toen heb ik hulp verleent O0
Kunnen we nu weer verder praten?

Heb niet de indruk dat de agent zo zwaar gewond is, maar dat het meer om het protocol draait.

ik zeg gewoon van die protocollen afwijken... ik bedoel die zijn er toch alleen maar voor de sier en het indekken van de hogere legerleiding... ::) ::) ::)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 2 september 2009, 18:26:07
Laten we ook niet voorbijgaan aan het feit dat deze collega alléén op de wagen zit.
Waarom is dat?

Politiek? Kredietcrisis? Bezuinigingen?
Of vinden 'we' het gewoon niet belangrijk met z'n allen?


Hij heeft dus ook niemand die hem kan ondersteunen. Daarbij is het heel menselijk om terug te vallen op je basiskennis en -vaardigheden, na zo'n schokende gebeurtenis waarbij de adrenaline door je lijf giert. En zo'n werkinstructie maakt daar onderdeel van uit.

En nu wordt hij nog aan alle kanten afgemaakt ook. Ik wens 'm heel veel sterkte en ik hoop dat hij ooit weer op een normale manier zijn werk kan uitoefenen.


Tot slot:
We kunnen allemaal wel denken/roepen dat we Rambo zijn, maar als het er eenmaal op aankomt blijven er verdomd weinig Rambo's over.
Generally spoken, de burger in z'n algemeenheid dus.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #32 Gepost op: 2 september 2009, 19:01:39
Een gure decembernacht in een smerig kanaal op een verlaten industrieterrein, niemand in de buurt, dan twijfel je terecht.
Maar alle verwijten die de agent worden gemaakt gelden minstens net zo hard voor de omstanders.
CN NRK


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #33 Gepost op: 2 september 2009, 21:53:39
Ik snap totaal niet dat mensen boos zijn op de agent en het niet hebben over de omstanders. Ik kon niet verder kijken dan de eerste twintig seconden, want je wordt werkelijk kotsmisselijk als je bedenkt dat er gewoon iemand in die auto ligt dood te gaan.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #34 Gepost op: 2 september 2009, 22:25:45
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen boos op de agent zijn. Die mensen zien immers een hulpverlener aan de kant staan en ogenschijnlijk niks staan doen. En ik moet zeggen, toen ik het filmpje zag had ik ook niet zoiets van "ik begrijp waarom hij blijft staan".

Omstanders die niks doen is gewoon een feit. Natuurlijk niet goed te keuren, maar daar zijn veel onderzoeken naar gedaan. Inderdaad heeft dat te maken met kuddegedrag. Hoe je echt reageert in zo'n situatie weet je pas als je in die situatie zit. Mensen rennen weg, mensen verstijven en andere mensen gaan direct tot actie over.

Van hulpverleners wordt (terecht) verwacht dat ze weten wat ze moeten doen en daar ook naar handelen. Uiteraard kunnen we niet in het hoofd van de betrokken diender kijken en weten we niet wat hij op dat moment voelde na de klap. De beste stuurlui.... maar ik snap echt wel dat er in eerste instantie toch wat "verbazing" is over het gedrag van de betrokken diender.

En die protocollen.... tja.... prima leidraad hoor, maar de praktijk is toch altijd nét even anders. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat protocol hier de reden is geweest om te blijven staan... zeker niet gelet op de diepte van de sloot, de aanwezigheid van vele omstanders etc. Maar de korpsleiding kan natuurlijk niet anders dan achter de eigen protocollen staan.
greetz,  Enrique


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #35 Gepost op: 2 september 2009, 23:22:46
Ik denk dat er hier op het forum genoeg mensen aanwezig zijn die kunnen vertellen hoe vreemd mensen (met een hersenschudding) zich kunnen gedragen na een zware aanrijding. Als deze politieman getuige was en geen betrokkene kun je anders over zijn houding oordelen dan nu.


TrainBrain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #36 Gepost op: 2 september 2009, 23:25:48
Ik denk dat er hier op het forum genoeg mensen aanwezig zijn die kunnen vertellen hoe vreemd mensen (met een hersenschudding) zich kunnen gedragen na een zware aanrijding. Als deze politieman getuige was en geen betrokkene kun je anders over zijn houding oordelen dan nu.
Dat zei de woordvoerder van politie kennemerland ook vanavond in HvNL. Dat de agent enigzins versuft was door het ongeval. Tenslotte heeft hij ook een klapper gemaakt.
Desalniettemin is het wel een gek gezicht voor omstanders om een agent zo 'nutteloos' bij een ongeval te zien staan, misschien niet wetende dat hij zelf ook betrokken was bij het ongeval.
Je hoort een vrouw op het filmpje zeggen "moet er niet iemand het water in?"
Blijven rare mensen, die omstanders...


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #37 Gepost op: 3 september 2009, 00:00:08
Ik heb zelf met de mensen van dit zogenaamde nieuws programma te maken en moet zeggen niets is ze te gek om
te proberen zo genaamd "nieuws" te vergaren en te produceren.

Hoe anderen (slachtoffers) zich daar onder voelen maakt niemand van de productie daar iets uit.
In een woord schandalig.

Kan het alleen maar met de commentaren hier eens zijn, waarom filmen als je zelf er in kunt springen en kan helpen ???

Nederland op zijn smalst !!!!!!!!!!

De "landelijke" "pers" springt er nu ook bovenop...  :|

OPROEP: 'Man overleden, politie deed niets'

www.hartvannederland.nl
Publicatie: 02/09/09 13:13 Laatst gewijzigd: 02/09/09 13:40

Een 78-jarige man kwam afgelopen dinsdag in Hoofddorp om het leven toen hij na een aanrijding met een politieauto de sloot terecht kwam.

Toegesnelde omstanders waren verbaasd te merken dat de politieagent uit zijn wagen stapte en vervolgens niks deed. De getuigen sprongen daarop zelf de sloot in om de man te helpen.

Hart van Nederland is op zoek naar mensen die dinsdag getuige zijn geweest van het ongeluk op de hoek van de Vuursteen en de Hoeksteen. U kunt bellen naar 020 8007 777 of mailen naar hart@sbs.nl

In 1 woord....vreselijk...  
Het laatste wat je op zo'n moment toch denkt 'laat ik dit eens filmen'...Dan spring je toch het water in?!
Je doet toch op z'n minst je best om degene te redden/helpen?
Walgelijk de mensen die staan toe te kijken en commentaar geven.Ik begrijp best dat mensen in shock kunnen raken of flink in paniek raken, bij het getuige zijn van een ongeluk.Maar ga het niet staan filmen!

Ontzettend veel sterkte voor de nabestaande van deze man....




Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #38 Gepost op: 3 september 2009, 00:02:05
Kan iemand mij uitleggen waarom een gepantserd politievoertuig ??...

Is toch niet echt een gebruikelijk voertuig daar in die regio ???


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #39 Gepost op: 3 september 2009, 00:18:33
Kan iemand mij uitleggen waarom een gepantserd politievoertuig ??...

Is toch niet echt een gebruikelijk voertuig daar in die regio ???
Citaat
De andere auto was de dienst buitenbeveiliging van Schiphol.

Schiphol schijnt in de buurt van Hoofddorp te liggen.