Ja, want die auto is inderdaad vrij eenvoudig, met vereende krachten en zonder hulpmiddelen om te draaien.
Aan deze optie heb ik ook direct gedacht - waarbij je denk ik het probleem hebt dat hij niet mooi recht in het water ligt maar scheef, waardoor het kantelpunt aan de achterzijde lastig te overbruggen is- gevaarlijk voor de kantelaars, dus dan zou je heel wat kantelaars moeten hebben in dat smalle stukje sloot met waarschijnlijk instabiele bodem. Misschien moest hij voor een veiligere, makkelijkere kanteling eerst iets rechter worden getrokken?
Een andere optie waar ik aan dacht was: aanpikken aan de trekhaak en naar boven trekken! Maar het was nogal een forse helling - en dus veel krachten op de kabel - en ik vrees dat de gemiddelde sleepkabel (haak) het hele gewicht van de auto zo niet had kunnen dragen. Niet iedereen heeft immers eindeloze hijsbanden aan boord. Deze optie lijkt me daarom teveel tijd kosten maar bovenal te gevaarlijk.
Dit is allemaal gefilosofeer achteraf van ook stuurman-ik, die achteraf de situatie beoordeelt. Los van dit incident zou ik echter wel graag van HV-deskundigen horen hoe die het snelst de wagen in veilige stand of in veilig gebied hadden willen zetten, zodat de man in ieder geval niet hangend in zijn stoel verdronk, terwijl omstanders zonder centerpons etc. de auto in eerste instantie niet open kregen (lijkt me belangrijker dan de wagen stabiliseren ter voorkoming van ernstiger letsel - ernstiger dan verdrinken is er niet, toch?). Ik hoop dat we hierover even technisch kunnen discussieren zonder verwijten m.b.t. het ongeval zelf?