Man overlijdt na botsing gepantserd politievoertuig - Hoofddorp 31-08-2009

Auteur Topic: Man overlijdt na botsing gepantserd politievoertuig - Hoofddorp 31-08-2009  (gelezen 27877 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #20 Gepost op: 2 september 2009, 15:23:44
Even tijd gehad om het filmpje helemaal te bekijken. Nogmaals de agent is slachtoffer, die heeft net iemand aangereden en is helemaal van slag. De omstanders.............(ik zeg er maar niets over). Wat wel heel duidelijk is, is dat de hulpverleners die "niet betrokken zijn" direct handelen. Zie de motor agent die het water in vliegt.

Ander compliment; Ervan uitgaande dat het ongeval een minuut ervoor gebeurde. Iedereen snel ter plaatse en het SO er snel uit. Helaas een slechte afloop.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 2 september 2009, 15:45:26
De "landelijke" "pers" springt er nu ook bovenop...  :|

OPROEP: 'Man overleden, politie deed niets'

www.hartvannederland.nl
Publicatie: 02/09/09 13:13 Laatst gewijzigd: 02/09/09 13:40

Een 78-jarige man kwam afgelopen dinsdag in Hoofddorp om het leven toen hij na een aanrijding met een politieauto de sloot terecht kwam.

Toegesnelde omstanders waren verbaasd te merken dat de politieagent uit zijn wagen stapte en vervolgens niks deed. De getuigen sprongen daarop zelf de sloot in om de man te helpen.

Hart van Nederland is op zoek naar mensen die dinsdag getuige zijn geweest van het ongeluk op de hoek van de Vuursteen en de Hoeksteen. U kunt bellen naar 020 8007 777 of mailen naar hart@sbs.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #22 Gepost op: 2 september 2009, 15:54:17
Heel erg dit  >:(  sterkte aan de nabestaanden...ik hoop dat er een uitgebreid onderzoek naar dit ongeval gedaan zal worden, een strafrechtelijk onderzoek misschien wel  naar de agent en omstanders die in de eerste instantie ook niet tot hulp kwamen :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 2 september 2009, 16:02:24
Niet echt nee, van een politieagent, (lees hulpverlener) mag je toh meer verwachten?
Als oom agent staat te kijken vind ik het niet vreemd dat omstanders mee staan te kijken. Want als de agent hiet niet doet zal er wel een reden voor zijn en ga je zelf ook niet.

Ik zou het graag willen, maar zie geen mogelijkheid om de actie van de agent goed te praten.

als je nu ff zelf je auto met een vaartje van 50-60 kmpu tegen een muurtje parkeert en dan kijkt of je wel tot zinnig denken en handelen in staat bent
dan praten we weer verder.Maar eerst ff uitproberen ::)
Die agent is EERST mens die een ongeluk heeft gehad!
Dan pas diender. O0


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 2 september 2009, 16:15:55
En weer een echte Telegraafkop...  :-X
    
Agent kijkt toe terwijl automobilist onder water ligt

wo 02 sep 2009, 11:31 - [url=http://www.telegraaf.nl]www.telegraaf.nl[/url]

HOOFDDORP -  De agent die betrokken was bij een aanrijding waarbij een 78-jarige Amstelvener om het leven kwam, heeft noodgedwongen toe moeten kijken hoe de auto in de sloot lag, zonder in te kunnen grijpen.
 
Op internet is een filmpje verschenen waarop te zien is hoe de auto van de man uit Amstelveen op zijn kop in het water ligt. De agent, die met zijn politieauto in botsing was gekomen met de bewuste auto, staat aan de kant van de sloot toe te kijken.
(...)
Samen sterk in de hulpverlening!


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #25 Gepost op: 2 september 2009, 17:31:45
denk dat ze eerst bij het nfi maar eens de officiele doodsoorzaak moeten vaststellen voordat er verdere conclusies worden getrokken.


Joyce82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #26 Gepost op: 2 september 2009, 17:46:57
In 1 woord....vreselijk...  :'(
Het laatste wat je op zo'n moment toch denkt 'laat ik dit eens filmen'...Dan spring je toch het water in?!
Je doet toch op z'n minst je best om degene te redden/helpen?
Walgelijk de mensen die staan toe te kijken en commentaar geven.Ik begrijp best dat mensen in shock kunnen raken of flink in paniek raken, bij het getuige zijn van een ongeluk.Maar ga het niet staan filmen!

Ontzettend veel sterkte voor de nabestaande van deze man....


guest4965

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 2 september 2009, 17:49:59
Ik vind dat de politieagent niets te verwijten valt. Hij krijgt een zware klap te verwerken en stapt dan toch uit de auto, roept assistentie op en blijft wachten. Dat laatste lijkt in eerste instantie misschien een beetje raar, maar ik geloof dat de agent, als het had gekund, direct eerste hulp zou hebben verleend. Hij heeft die beslissing genomen en daar kan achteraf wel over gezeurd worden, maar alle de meeste omstanders hebben dezelfde keuze gemaakt!

Ik vind de oproep van Hart van Nederland erg raar, ik hoop dat niemand zich meldt en dat er dus geen item over gemaakt kan worden, want aan de de kop te zien zal het wel geen objectief item worden... :-X Hoe kunnen ze nou zeggen dat de politie niks deed, hebben ze het filmpje niet afgekeken tot er een motoragent het water in vloog/rolde/struikelde ;)??

Ik hoop dat het goed onderzocht wordt en dat uiteindelijk (voor iedereen) duidelijk wordt wat hier heeft gespeeld, en dat de "landelijke" pers er dan ook tijd aan besteden...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #28 Gepost op: 2 september 2009, 17:57:38
dus even een voorbeeld zoeken dat wat dichter bij jou ligt: brand......in een woning en we weten dat er nog mensen binnen zijn maar er is teveel gevaar om een ploeg naar binnen te sturen en die staan dus ook op straat te kijken......wat weer door een malloot met een gsmmetje op internet wordt gegooit......en dan zijn je collega's nog niet eens gewond tgv een aanrijding.......volgens mij toch ook een scenario dat al eens eerder is voorgekomen nietwaar? Dat is dan wel geaccepteerd dat de hulpverleners zichzelf niet in gevaar brengen om koste wat kost iemand anders te redden, of zie ik het nou verkeerd?

Ruud

Ik vind dit een vergelijkenis die niet echt op gaat.  Als je bij een brand niet door kunt stoten omdat de brand te heftig is houd het op dat moment even op en zoek je een andere ingang. Bij dit ongeval zie ik die vergelijkenis niet. SO zit niet bekneld etc. De agent gaat gewoon niet kijken, en kan dus ook niet constateren dat hij zonder hulpmiddelen het SO op het droge kan brengen. Zover ik zie is het ook nog een ondiepe sloot? Hij had toch op zijn minst omstanders kunnen aansproren om te gaan kijken? Het zijn gewoon mijn eerste gedachten. Uiteraard hoeven deze niet correct te zijn en speelden er andere zaken mee.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #29 Gepost op: 2 september 2009, 18:00:19
als je nu ff zelf je auto met een vaartje van 50-60 kmpu tegen een muurtje parkeert en dan kijkt of je wel tot zinnig denken en handelen in staat bent
dan praten we weer verder.Maar eerst ff uitproberen ::)
Die agent is EERST mens die een ongeluk heeft gehad!
Dan pas diender. O0

Is me prive al overkomen, en ja toen heb ik hulp verleent O0
Kunnen we nu weer verder praten?

Heb niet de indruk dat de agent zo zwaar gewond is, maar dat het meer om het protocol draait.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.