Het verkeer reed op de rechterbaan gewoon netjes ca. 100 km/uur. als de ambulance met flinke vaart over de invoegstrook aankomt rijdt hij ook ca. 100 km/uur en kan dan prima invoegen, welicht rijdt hij zachter als er een zwaargewonde in ligt en kan hij nog vaart maken op het rechte stuk, danwel vluchtstrook.
De ambu kan dan keurig invoegen en de snelheid verhogen en op de linker baan gaan rijden. Ik snap dan ook in beginsel het nut niet om gevaarlijk op de rijbaan te gaan staan terwijl dit waarschijnlijk niet nodig is geweest.
Nogmaals sterkte voor alle betrokkenen!
En dat is nu precies wat vaak niet mogelijk is. Vergis je niet achter in de ambu zitten één à twee ambulanceverpleegkundigen en evt ook de MMT-arts. Deze zijn op dit moment vaak nog bezig met het verder stabiliseren/behandelen/monitoren van de patiënt, dat gaat niet als de ambulance stevig optrekt en scherp de bocht doorgaat. Daarnaast is het voor de patiënt ook niet goed om blootgesteld te worden aan snel optrekken en remmen, immers deze ligt in de lengterichting met het hoofd in de rijrichting.
Is de positie van de agent goed gekozen, ik weet het niet. Natuurlijk had hij op het witte vlak kunnen gaan staan. Jammer zijn er dan genoeg automobilisten die hem niet zien staan of zijn aanwijzingen gewoon zullen negeren...
Als je ergens weinig verstand van hebt doe je er goed aan om je gedachten iets minder stellig op te schrijven
@ Trainbrain, verwacht je serieus van een motoragent die een transport begeleid dat die iedere keer zijn motor netjes parkeert, zijn helm afzet, zijn spullen netjes opbergt en dan kalm de weg oploopt om het verkeer te kunnen regelen...