En de duizenden dieren die in dat gebied leven? schrijf je die ook maar meteen af omdat het maar dieren zijn, of denk je dat die zich wel redden
Yes, de meest dieren vluchten ruimschoots op tijd, tenzij ze te traag zijn, een slak of zo. En duizenden dieren, tel je elk mier, tor en kever ook mee?. Wel doen hoor, zijn ook dieren.
als je de hele natuur wilt laten weg branden en een stoplijn wilt maken voor de huizen denk ik dat je vele malen meer voertuigen nodig zult hebben om die stoplijn te bewaken.
En ik denk dat je de stoplijn zelfs zonder interregionale bijstand kunt houden.
Resultaat, 3 hectare hei en bos afgebrand, meerdere blusvoertuigen zwaar beschadigd door ongevallen, meerdere door technische mankementen uitgevallen,(versnellingsbak uit elkaar geklapt!) vele uren van vrijwilligers, gederfde inkomsten van de werkgevers vandaag als de collega's een hele werkdag niet op het werk verschijnen etc.
Als we nu eens serieus werk maken van natuurbrandbestrijding, en geschikte voertuigen daar voor aanschaffen, (Frankrijk, Australie, USA) en deze onderbrengen bij defensie. Zo moeilijk is het niet om met een vuurzweep te werken, of rijdend uit een voertuig te spuiten. Ik vind dit geen taak meer voor gemeente korpsen die schijnbaar zo ruim in hun jasje zitten dat ze complete compagnïen en vrijwilligers(daar was toch overdag een probleem mee?) voor een grote buitenbrand op pad kunnen sturen.