Ik denk dat de Veluwe aan deze oplossing blijft vasthouden omdat het de meest efficiënte oplossing is op de veluwe
Durf buiten je eigen regio te kijken. Denk aan de branden bij Schoorl en Bergen, In Drenthe, in Limburg, bij Valkenswaard, bij Woensdrecht etc.
Dat de Veluwe de branden snel onder controle heeft kan met meer zaken te maken hebben als alleen jouw
bejubelde TS-BT. Vegetatie, brandgangen, verhardde wegen, inzetprocedures, dichtheid van brandweerposten, aantal 4x voertuigen etc.
Want als we 8 uren moeten wachten op defensie krijg je onbeheersbare natuurbranden
Goed lezen, de aflossing kan door Defensie gedaan worden, (hebben ze nu toch ook gedaan!) Nu komen meerdere dagen lang bluseenheden met hoofdzakelijk vrijwillig brandweerpersoneel uit het hele land (weg bij de hoofdwerkgever en dat was toch zo'n probleem?) en dat is dan niet meer nodig.
Voor wat banden betreft ook onder de 4 tonners van Defensie liggen het zelfde soort banden als onder de door jou verguisde TS-BT
Goed lezen 2! Ik zeg niet dat het natuurbrandbrandbestrijdingsvoertuig met dezelfde banden als ze nu hebben moet worden uitgerust. Ik schrijf dat je specifieke banden voor het terrein, Bos/zand strand/ modder onder het voertuig kunt monteren bijvoorbeeld afhankelijk van de standplaats.
Ik vergruis niets, geef alleen aan dat een TS die naast gebouwbrandbestrijding ook natuurbrandbestrijding moet doen een compromis is, waarbij het resultaat is dat er voor alle twee de hoofdtaken concessies worden gedaan, waardoor het voor beide taken niet het optimale voertuig is.
En geloof me ik weet het, er staat op dit moment zo'n gedrocht ongeveer 4 meter onder mijn werkplek