Verbod voor KLPD V50's om harder te rijden dan 140 km/u - 02-09-2009

Auteur Topic: Verbod voor KLPD V50's om harder te rijden dan 140 km/u - 02-09-2009  (gelezen 18490 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #41 Gepost op: 4 oktober 2009, 16:00:17
Beter dan de touran :P
Wout


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 4 oktober 2009, 16:15:59
kost wel wat maar dan heb je ook wat: http://www.topgearmagazine.nl/autonieuws/artikel/mitsubishi-lancer-evo-x-geprijsd/

Ooit eens in top gear een acceleratie test gezien tussen een... ik dacht fiat punto en zo'n EVO ding. De eindconclusie was dat de Punto al thuis was alvorens de turbo van de EVO eindelijk eens zijn werk kon gaan verrichten. Die turbo was te groot waardoor een mega turbo gat ontstond. Volgen smij was dat wel een EVO 8 of zo. Inmiddels zullen ze daar bij moesjibusie wel over nagedacht hebben.
Anyway mij houden ze niet bij.... 8), althans niet met datgene waar ze nu mee rijden.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #43 Gepost op: 4 oktober 2009, 17:20:25
Heb weer te maken met personen die niet weten wat het politiewerk inhoud. Denk toch na mensen. Je gaat toch niet in een sportwagen rijden terwijl je met een C320 of 330 tourin of een A6 avant het zellfde kan. Wat dacht je wat er aan mat in een politiewage zit eigenlijk dat kan je gewoon niet kwijt in zo'n sportwagen. Maar niet tespreken als je iemand aanhoud hoe moet je die dan vervoeren op het dak in de skibox.

Alles leuk en aardig maar denkna voor je iets opschrijf.

Trouwens is niet allen het KLPD die last heeft van dit problemen. Rotterdam heeft het zelfde probleem en zo zijn er nog een paar regio's allemaal het zelfde. Na spoedritten zeggen de remmen zoek het zelf maar uit.

 O0


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 4 oktober 2009, 17:37:31
Handling pack voor Volvo is gewoon leverbaar. Alleen moet je dit op verzoek in UK bestellen. Daar is het op verzoek van politiekorpsen ontwikkeld. Dit is dus gewoon de standaard wagen die voor politiewerk wordt aangepast. Er is ook een evrschil met het buitenland. In UK wordt bijvoorbeeld een transporter opgeroepen om arrestant mee te nemen. De auto's die zijn langsgekomen in de vergelijking (Mitsubishi Evo en Subaru Impreza) zijn slechts sporadisch aanwezig en vormen samen met reguliere voertuigen een ANPR intercept team.

Een ANPR intercept team bestaat uit één high performance wagen en meerdere, reguliere road policing units (in UK veelal Volvo V70 T6) De ANPR intercept wagen wordt als hoofdtaak ingezet voor "wegmisbruikers".

Sportwagen is leuk voor promotionele doeleinden, maar equipment past er in ieder geval niet in inderdaad. Materiaal om af te zekeren, brandblussers, uitgebreide EHBO koffers kom je in een sportwagen inderdaad niet altijd even makkelijk kwijt.

Daarnaast is de "rear impact" van een gewone auto meestal beter dan van een sportwagen. In de VS is het bijvoorbeeld een eis dat de surveillancewagen een klap van ik dat 70 Mph achterop moet kunnen overleven zonder dat de agent daarbij ernstig gewond raakt.

Zal ook wel met servicekosten te maken hebben. Persoonlijk vind ik het jammer dat afgestapt is van de V70. Hoe zit het trouwens met de S60?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #45 Gepost op: 4 oktober 2009, 17:42:56
De S60 was al niet denderend populair binnen het KLPD omdat door de lage diepe bagageruimte veel slecht toegankelijk was, en het een crime was om iets te pakken dat je normaal niet gebruikt en dus achterin ligt. De V50 is alleen gekomen omdat de V70 in de aanbesteding niet meer mocht. Het andere alternatief was de Touran, of een berg Golfjes. Dan lijkt mij de V50 toch de beste keus voor het KLPD ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #46 Gepost op: 4 oktober 2009, 19:55:31
Dat de remmen fading vertoonden bij de politie auto's was vroeger ook al zo....

De golfjes 4 en later de MB hadden precies hetzelfde... ik baal er gewoon van dat men niet gewoon eens gaat kijken wat er wel op de markt is wat als politieauto dienst kan doen....

Ik zeg Skoda Superp met de zwaarste diesel erin, is pittig genoeg voor de regiokorpsen, dan nog hou je geld over om andere remmen te plaatsen....

Maar ja... we gaan elke keer het wiel uitvinden en auto's worden gekozen door mensen die er geen reet van snappen wat de dienders op straat nodig hebben...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #47 Gepost op: 4 oktober 2009, 20:14:07
Laten we wel ff realistisch blijven...  ;) De Mitsubitsu gaf ik alleen als voorbeeld omdat ook andere politiekorpsen daarmee rijden. Blijkbaar blijkt uit het commentaar van deskundigen hier dat deze voor een speciaal doel in de betreffende korpsen worden aangeschaft. En dan nog maar enkele.

Een speciaal politie pakket voor de V50's lijkt me veel goedkoper...  ;) Zijn ze eigenlijk geleased of zijn ze in eigendom van de politie?


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:20:48
Dat soort paketten willen ze in Nederland gewoon niet aan, ook al ligt het kant en klaar op de plank bij een andere dochteronderneming van een autofabrikant.

Waarom,geen idee. Ook het bekende F-pakket voor kleinere uitrukvoertuigen wordt in mijn regio niet eens besteld. Het scheelt zo ontzettend veel werk en je hebt de service ook nog eens van een dealer, ipv meerdere aanspreekpunten. Single point of service is altijd handiger.
Ook binnen een organisatie heb je genoeg mensen "van de straat" die ontzettend goed weten wat je tegenkomt als je met voertuigen werkt. Alleen moet je het wel correct vertalen en kun je niet met alle individuele eisen rekening houden. Ook hier zijn perfecte methodes voor om dit in kaart te brengen.

Porsches zijn qua prestaties mooi, maar als ze gaan schuiven met hoge snelheden moet je wel weten hoe je moet corrigeren. De 911 heeft een relatief zware achterkant, die met name bij glad wegdek veraderlijk kan zijn.  Als je het remprobleem echt goed wilt oplossen hebben Porsche en Audi de techniek wel in huis. Ceramic remcomponenten zijn op de wegvoertuigen ook gewoon te bestellen. Zal helaas voor dit project wel te duur zijn ben ik bang. En realiistisch gezien,  de uitrukwagens gaan dacht ik 5 jaar mee voordat ze vervangen worden. Een dergelijke dure investering loont zich dan blijkbaar niet, omdat je dan ongunstig uitkomt qua bedrag in een aanbesteding.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 5 oktober 2009, 01:20:14
Laten we wel ff realistisch blijven...  ;) De Mitsubitsu gaf ik alleen als voorbeeld omdat ook andere politiekorpsen daarmee rijden. Blijkbaar blijkt uit het commentaar van deskundigen hier dat deze voor een speciaal doel in de betreffende korpsen worden aangeschaft. En dan nog maar enkele.

Een speciaal politie pakket voor de V50's lijkt me veel goedkoper...  ;) Zijn ze eigenlijk geleased of zijn ze in eigendom van de politie?

Inderdaad, lijkt het me dat we wél realistisch moeten blijven met voorbeelden welke mogelijk zijn in Nederland.
Volvo's zijn eigendom van de politie (worden tenslotte weer verkocht via de domeinen) ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !