Verbod voor KLPD V50's om harder te rijden dan 140 km/u - 02-09-2009

Auteur Topic: Verbod voor KLPD V50's om harder te rijden dan 140 km/u - 02-09-2009  (gelezen 18331 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 2 september 2009, 15:32:05
Een medelid hier op het forum, met z'n Caprice 9C1 heeft zelfs koolstofremmen eronder zitten, die bij het police pack destijds zaten.

.. en die hebben we één keer witheet gezien en geroken, weet je nog  ;D ;D


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #21 Gepost op: 2 september 2009, 16:34:38
nog zal dat niet helpen als ze na achtervolging met veel remmen opeens stilstaan....

met LM velgen kan de hitte veel beter afgevoerd worden dan met die stalen velgen met doppen erop... maar geen idee of er nog meer nodig is dan dat.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #22 Gepost op: 2 september 2009, 17:35:50
als je een helemaal goed speeltje wil hebben denk ik ook dat het verstandiger is het remsysteem van de auto's aan te passen, bijvoorbeeld die 'police pack'of iets, en misschien zelfs uit rusten met een hulpremsysteem voorzover dit mogelijk is. deze oplossing wordt ook weleens op campers, en bestelbussen toegepast om de bedrijfsrem te ontlasten, werkt wel. hoe dan ook bij intensief gebuik van het remsysteem, zal oververhitting toch een risico zijn die je bewust gaat nemen, en zal de bestuurder er op dat moment rekening mee moeten houden dat dit kan gebeuren techniek kent zo zijn beperkingen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 2 september 2009, 17:49:37
Wat een domme opmerking. Frans komt zeker nooit op de autobahn!

Frans Zuiderhoek komt zelf uit de praktijk (en dat geldt lang niet voor alle politievoorlichters in Nederland), dus hij zal best weten waar hij over praat.
Desondanks vind ik het ook niet een heel sterke opmerking.

Dit verklaard overigens wel waarom ik de laatste weken al regelmatig de V50'ers ben tegen gekomen die gebruikt werden als gewone ''dienstauto'' en op de weg weer de V70'ers heb zien rijden ;)

Sterker nog, de V50's mogen niet meer voor Noodhulp worden gebruikt van de baas, totdat er meer bekend is over de problematiek.
Dus gelukkig wordt het probleem wel heel serieus genomen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #24 Gepost op: 2 september 2009, 19:07:45
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Volvo NL weet beter dan de KLPD hoe de werkprocedures van de KLPD zijn..... :-X :-X

http://www.autokopen.nl/autonieuws/2009/september/Snelheidsbeperking_onveilige_Volvos_politie.html?id=11201&list=17086205

(...)

Update: Femke Bruggeman, PR-coordinator Volvo Cars Nederland geeft aan dat de ontstane commotie onterecht is. De KLPD heeft een algemene regel dat Volvo’s V50 niet ingezet worden voor een zogenoemde ‘noodrit’, waarbij agenten niet harder dan 140 km/h mogen rijden. Deze regel bestaat voor de veiligheid van de politieagenten en is niet gerelateerd aan de eventuele gebreken van de voertuigen.

Deze regel is in relatie gebracht met een standaardtest van de KLPD waarbij meerdere auto’s ingezet zijn. Hierbij zijn de auto’s net zo lang ‘mishandeld’ totdat er een remblok ontvlamde van een Volvo V50. Dit model was echter niet de enige auto waarbij dit gebeurde.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 2 september 2009, 20:04:21
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Volvo NL weet beter dan de KLPD hoe de werkprocedures van de KLPD zijn..... :-X :-X

http://www.autokopen.nl/autonieuws/2009/september/Snelheidsbeperking_onveilige_Volvos_politie.html?id=11201&list=17086205

(...)

Update: Femke Bruggeman, PR-coordinator Volvo Cars Nederland geeft aan dat de ontstane commotie onterecht is. De KLPD heeft een algemene regel dat Volvo’s V50 niet ingezet worden voor een zogenoemde ‘noodrit’, waarbij agenten niet harder dan 140 km/h mogen rijden. Deze regel bestaat voor de veiligheid van de politieagenten en is niet gerelateerd aan de eventuele gebreken van de voertuigen.

Deze regel is in relatie gebracht met een standaardtest van de KLPD waarbij meerdere auto’s ingezet zijn. Hierbij zijn de auto’s net zo lang ‘mishandeld’ totdat er een remblok ontvlamde van een Volvo V50. Dit model was echter niet de enige auto waarbij dit gebeurde.

Als ik mij niet vergis, ligt de surveillancesnelheid van het KLPD op 140/150 kilometer  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #26 Gepost op: 2 september 2009, 21:52:01
Snel ff pr doen, want anders koopt er niemand meer een V50
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #27 Gepost op: 3 september 2009, 08:14:13
Volvo Nederland wuift probleem brandende rem politiewagens weg.

Beesd.
Volvo Cars Nederland maakt zich geen zorgen over de remmen van de V50. We zien het vooralsnog niet als een probleem. We houden het volste vertrouwen in de remmen van alle Volvo´s, reageert woordvoerder Femke Bruggeman. Dat de remmen van een politieauto vlam hebben gevat op de snelweg, ziet Volvo als een incident.
Dat is onder zeer extreme omstandigheden gebeurd.
Je moet wel zo ontzettend je best doen om het voor elkaar te krijgen.
Dat de KLPD de 40 V50´s uit voorzorg niet meer inzet voor snelle ritten, vindt Volvo niet nodig.
We hebben de V50 getest op het circuit in lelystad en pas bij een belasting van 3 keer het normale politiewerk vatte het remblokje vlam, maar de remmen bleven werken. De KLPD ziet het wel als een probleem dat de remmen zo oververhit kunnen raken dat ze vlam vatten.
We vragen veel van het voertuig, maar rijden niet als idioten.
Dit moet het voertuig gewoon aankunnen.
Particulieren hoeven zich volgens Volvo geen zorgen te maken.
Een particulier zal het echt niet lukken een remblok zo heet te krijgen dat
die vlam vat. Hoe het verder gaat met de politie-Volvo´s kan Bruggeman nog niet zeggen.
We hebben de zaak nog in onderzoek. De KLPD was jarenlang koning van de weg met de porsche.
Sinds 1993 levert Volvo dienstwagens voor diverse politiediensten en ook voor de KLPD.
Allerlei typen passeerden de revue, waaronder de V70.
Dit type wordt sinds een jaar langzaam maar zeker omgeruild voor de V50.
Van de 95 voertuigen van de KLPD zijn er inmiddels zo´n 40 vervangen door de V50.
Deze auto werd na div. test geselecteerd.

Bron de Stentor donderdag 3 sept. 2009.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 3 september 2009, 14:47:11
Grappig hoe het in NL gaat...
Agent klaagt erover
Weggedragstest bewijst dat het voertuig inderdaad vlam vat
Volvo communiceert dat er niets aan de hand is.

Als deze V50 niet voor noodhulp ingezet mogen worden, kan iemand mij dan uitleggen waarom ze de snelwegen patrouilleren? Als ze niet voor noodhulp ingezet worden, waarom dan 185 Pk diesel,waarom primair gestriped en voorzien van een uitgebreid OGS pakket?

Cruciaal is ook hoe de criteria van dit uitrukvoertuig in de aanbesteding staan beschreven, als hier dit weggedrag niet specifiek staat vermeld, en auto's aan de specificaties voldoen uit het PvE, dan kan Volvo niks worden verweten.

Hopelijk leren partijen hiervan en bestellen ze nu wel eens het Handling Package op voertuigen (dat is een standaard optie bij Volvo UK).

BMW, VAG groep, Mercedes-Benz, Opel hebben deze speciale paketten beschikbaar, maar mensen moeten ze wel bestellen. Het zijn meercodes die gewoon kunnen worden aangevinkt. Zeker als je als fleet operator een grote order met auto's besteld, moet dit mogelijk zijn....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 3 september 2009, 15:30:18
Als deze V50 niet voor noodhulp ingezet mogen worden, kan iemand mij dan uitleggen waarom ze de snelwegen patrouilleren? Als ze niet voor noodhulp ingezet worden, waarom dan 185 Pk diesel,waarom primair gestriped en voorzien van een uitgebreid OGS pakket?

Ze zijn na de uitkomst van de test uit de ''noodhulp'' gehaald en staan dus momenteel in de garage of worden gebruikt als dienstauto. Dit is niet vanaf het begin af aan het geval  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !