analoog/c2000

Auteur Topic: analoog/c2000  (gelezen 1758 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Gepost op: 1 december 2009, 19:27:08
Het is al weer een tijd geleden dat de hulpdiensten zijn overgegaan naar c2000.Ten tijde dat de melkamers en voertuigen werden voorzien van nieuwe communicatiemiddelen heeft er een koppeling opgezeten zodat er zowel analoog en digitaal gewerkt kon worden.

Mijn vraag is of dit nu ook nog eventueel mogelijk zou zijn




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 1 december 2009, 19:57:35
In heel veel regio's, of misschien zelfs alle regio's, zijn de analoge netwerken volledig afgebroken. Geen apparatuur meer in de meldkamer en geen steunzenders meer. Zonder die infrastructuur valt er weinig te koppelen. De frequenties moeten weer vrij komen, ze kunnen die niet eeuwig blijven gebruiken.


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #2 Gepost op: 1 december 2009, 20:03:30
okč dank je wel maar dat de steunzenders zijn afgebroken wist ik niet,Ik heb altijd gedacht dat ze deze ook voor c2000 gebruikt konden worden


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 1 december 2009, 20:16:35
okč dank je wel maar dat de steunzenders zijn afgebroken wist ik niet,Ik heb altijd gedacht dat ze deze ook voor c2000 gebruikt konden worden

C2000 en analoog gebruik(t)en volledig onafhankelijke infrastructuren. Voor C2000 werden totaal nieuwe masten gebouwd. In sommige gevallen stonden deze op dezelfde plek als analoge steunzenders en werden de analoge antennes voor zolang ze nog gebruikt zouden worden overgeplaatst in de C2000-mast en inmiddels dus -als het goed is- weer verwijderd. Niets van het analoge is/was dus bruikbaar voor het digitale. Aparte zenders, kabels, antennes, centrales, etc...