En wat mag dan volgens jou een prio 4 officieel zijn?
Er bestaat geen "officieel" Het enige wat officieel bestaat dat zijn 1/2/3 aangezien de prioriteiten louter betrekking hebben op de wijze waarop eenheden zich door het verkeer (mogen) begeven. Alarmeringen zoals "Prio 1 contact AC" zijn natuurlijk onzin, tenzij ze verwachten dat de persoon in kwestie vanuit de auto met loeiende sirenes de AC gaat bellen
Prio 4 en 5 zijn fictieve prioriteiten, door de regio zelf in te vullen en worden beiden voor dezelfde doeleinden gebruikt, namelijk voor testen/proefalarm/kennisgeving/etc. Alle zaken waarbij geen sprake is van een daadwerkelijke uitruk of zelfs van een daadwerkelijk incident. Misschien maken sommige regio's weer onderscheid tussen 4 en 5, maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten.
Misschien heeft de meldkamer de bewuste melding als Prio 5 als kennisgeving ingevoerd, aangezien men inderdaad al lang en breed onderweg was maar de meldkamer om wat voor redenen dan ook de melding in een later stadium alsnog invoerde. Alarmeren zou dan niet noodzakelijk zijn, maar een kennisgeving kan dan ook geen kwaad... Is maar een ideetje hoor...