Wat ik van de leverancier begrepen heb is de "bom" gevuld met een "aerosol" waarbij je moet denken aan een soort bluspoeder. Bij explosie zullen door een chemische reactie de vlammen worden afgebroken.(dit doet een poederblusser ook). Hierdoor zal de stralingswarmte(veroorzaakt door de vlammen) weg zijn, en tevens mengt de bom de hoge temperatuur aan het plafond op met de lagere temperatuur aan de vloer. Gevolge een lagere temperatuur in de ruimte
Maar omdat de bom de brandhaard (zeker bij een ontwikkelde brand,want anders zie ik geen noodzaak de bom te gebruiken) niet blust, moet je alsnog met een straal met water (HD of LD) maar het zou de brandweer een korte tijd geven om veiliger naar binnen te gaan.
Demo's gezien op IVIC in de Fireflash container, werking, redelijk, brand haard geblust nee, oftewel, een leuke toevoeging maar zoals al eerder opgemerkt door mij, je moet het juiste wapen kiezen voor de juiste klus.. ( mooi voor een scheepsbrand of kelderbrand, moet je alleen nog iemand vinden die hem naar binen gaat gooien
Mocht ik de werking van de blusbom niet juist hebben beschreven, hoor ik graag de juiste werking..