voorproefje van het nieuwe redmiddel van de bond: de waterscooter

Auteur Topic: voorproefje van het nieuwe redmiddel van de bond: de waterscooter  (gelezen 12589 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reddingsbrigade Nederland laat tijdens het EJC een voorproefje van het nieuwe redmiddel van de bond zien: de waterscooter!

Wie weet er meer van?

Kees  8)




Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 4 september 2009, 17:36:31
Ik heb is gelezen dat er een brigade in zeeland een soort promotie/test team had voor RWC's

Misschien dat het deze jongens zijn?

Joost


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 4 september 2009, 22:29:19
1990: http://www.nuentoen.nl/fotos/100535/jetski-redt-drenkelinge.html

 :D 8)...

Denk trouwens dat het om de rescue runner gaat waar begin dit jaar door o.a. de KNRM en diverse reddingsbrigades mee getest is:
http://www.nuvideo.nl/algemeen/27985/reddingsbrigade-test-nieuw-speeltje.html
[img]/img]


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #3 Gepost op: 5 september 2009, 13:08:08
Het stukje op de site van RN ;)

Citaat
Te zien op EJC: Nieuwe waterscooter
5 september 2009



Reddingsbrigade Nederland laat tijdens het EJC een voorproefje van het nieuwe redmiddel van de bond zien: de waterscooter!

Het is nog in een teststadium, want het bestuur wil het nieuwe redmiddel pas officieel introduceren als alle aspecten goed in beeld zijn gebracht, opleiding en instructie zijn geregeld en de waterscooter definitief kan worden toegevoegd aan de mogelijke reddingsvaartuigen voor brigades. Maar de eerste testronde is goed verlopen en de testwaterscooter zal nu, geheel voorzien van alle beoogde voorzieningen, verder getest gaan worden. De bond gunt de brigades echter al een kijkje 'achter de schermen' en dat kan tijdens het Europees Juniorenkampioenschap Life Saving in Eindhoven en Eersel.

De waterscooter zal, geheel in Reddingsbrigade-kleuren en met striping, vrijdag 4 en zaterdag 5 september te zien zijn in de Tongelreep en zondag 6 september op het E3-strand te Eersel. En heel misschien kunt u al even achterop meevaren... Natuurlijk komt u toch al om onze junioren aan te moedigen, maar dit is wellicht nog een extra reden om te komen kijken!

Gaat er nog iemand kijken daar? Ik ben wel benieuwd naar foto's/filmpjes 8)

Joost


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #4 Gepost op: 5 september 2009, 14:31:57
Zou er niet al een exemplaar staan aan de Dokweg, op het NTC? Wellicht kan iemand een fotootje maken?

Mij iets te ver fietsen..  ;)

Groeten,
Mark


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 5 september 2009, 19:31:49
Kijk dat plaatje zat ik op te wachten.  :)
Benieuwd overigens naar de keuze voor dit type en uiteraard ook het bijbehorend rescue board wat het geheel completeert want alleen een RWC doe je niet zo gek veel mee.

Dat het niet de RescueRunner zou zijn was te verwachten alleen al door de prijsstelling alhoewel deze als reddingsvaartuig naar mijn (overigens geringe) ervaring met kop en schouders boven de normale recreatieve RWC's uit steekt.

Overigens vind ik de kleurstelling met striping afgrijselijk lelijk, onze eigen vaartuigen in rood met gele striping en opschrift vind ik een stuk fraaier maar dat is uiteraard geheel persoonlijk.

Nu nog benieuwd hoe men de opleiding en instructie op wil zetten.
Wij gebruiken overigens de handboeken van de Hawaiian Lifeguard Association en Surf Life Saving Australia als basis.

Kees  8)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7 Gepost op: 5 september 2009, 19:52:37
onze eigen vaartuigen in rood met gele striping en opschrift vind ik een stuk fraaier maar dat is uiteraard geheel persoonlijk

Fototje?? ;)

Van de striping ben ik ook nog niet helemaal weg... maar miss. ziet het er vanuit een ander perspectief beter uit.

Trouwens van de zomer in frankrijk heb ik ook de collega's met hun jetski's een beetje in de gaten gehouden, en het viel mij op dat ze daar nergens rescueboards erachter gebruiken :P

Joost


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #8 Gepost op: 6 september 2009, 20:52:58
Ik denk dat de waterscooter dan ook wel in Zwolle bij LEGO World (22-27 oktober) komt te staan.

RN en de RB Zwolle zijn wederom partners van dit grote evenement.

Groeten,
Mark

Deze is natuurlijk ook leuk:


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #9 Gepost op: 7 september 2009, 13:31:02
Was op het EJC, maar heb helaas alleen een 'slechte' foto kunnen maken met mijn telefoon:



Vind het wel goed dat ze consequent de BZK-striping doorvoeren voor de herkenbaarheid.
Helaas komt ie niet op alle boten even goed uit de verf, zo zit het woord 'reddingsbrigade' hier volgens mij onder de waterlijn??
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch